• Himmelsblå

hur ofta duschar ni?

Jag hörde en morgon på radion om en undersökning som gjorts hur ofta folk duschar. 63 % i undersökningen duschade mindre än 7 gånger i veckan.

Alla får göra som de vill men jag duschar alltid varje dag. Sen beroende på hur dagen ser ut så kan tidpunkten på dygnet variera för duschen.

Hur ofta duschar ni?

Tre nyckelord som följer mig i livet är respekt, värme och empati
  • Svar på tråden hur ofta duschar ni?
  • Heavenly Divine
    La Lola skrev 2010-05-25 16:10:33 följande:
    Varför antar du en massa?
    Jag gör antaganden utifrån vad ni säger.....
    Eftersom ni inte tvättar er varje dag har ni väl sex en gång i veckan, planerat efter att ni tvättat muttan. spontant!
  • Veladis
    Trynträ skrev 2010-05-25 16:00:05 följande:
    Har du provat utan hår? Det är milsvid skillnad i känsel kan jag säga. Å trevligare för maken med (enligt min man). Hehe. Slipper få hår i munnen vilket är bland det läbbigaste som finns.
    Min man har skägg så det är nog ingen större skillnad.
  • Denebola
    Heavenly Divine skrev 2010-05-25 16:04:01 följande:
    Men alltså, ni som tvättar musen en -två ggr i veckan...hur ofta har ni sex?? Alltså i riktiga livet har jag nog aldrig träffat på såna lortgrisar som tycks finnas i denna tråd
    Jag har träffat min pojkvän en gång sen nyår, så jag är nog inte rätt person att svara

Men det är inte för att jag inte träffar honom oftare som jag inte tvättar varje dag (och så ett till inte bara för att jag tyckte att det behövdes :P).

Jag tvättar när det behövs helt enkelt. Och det behövs vanligtvis inte varje dag.
  • Heavenly Divine
    Veladis skrev 2010-05-25 16:11:33 följande:
    För de som tycker att det är OK är det väl OK och måste väl få vara det?Sluta komma med en massa påståenden om mig, min personliga hygien och mitt sexliv som jag inte har uttryckt. Jag diskuterar generellt om hygien här.
    Jag frågade om du tyckte det var okej RENT GENERELLT eftersom du tycker det är ok att man tvättar musen sällan?? Jag har inte påstått massa saker om dig, snälla nån
  • Pormoicheia

Jag skulle vilja ändra perspektivet lite och utgå ofrån frågan:
    Vad innebär ett hygieniskt underliv?

Apprentice Moraltant *back in action*
  • La Lola
    Heavenly Divine skrev 2010-05-25 16:12:12 följande:
    Jag gör antaganden utifrån vad ni säger..... Eftersom ni inte tvättar er varje dag har ni väl sex en gång i veckan, planerat efter att ni tvättat muttan. spontant!
    "Ni inte tvättar er"? Vilka är "ni" då?

Att anta saker är ju bland det dummaste man kan göra.
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Heavenly Divine
    La Lola skrev 2010-05-25 16:13:54 följande:
    "Ni inte tvättar er"? Vilka är "ni" då? Att anta saker är ju bland det dummaste man kan göra.
    Ja du och den person jag också diskuterar detta med som är av motsatt uppfattning än vad jag är.
  • Veladis
    Heavenly Divine skrev 2010-05-25 16:12:12 följande:
    Jag gör antaganden utifrån vad ni säger..... Eftersom ni inte tvättar er varje dag har ni väl sex en gång i veckan, planerat efter att ni tvättat muttan. spontant!
    Men sluta med det då! Jag försvarar åsikten om att man inte behöver duscha varje dag eller tvätta sig bara för att även om man inte är smutsig. Sen exakt hur, var och när jag tvättar min mutta och vem som slickar var på min kropp är privat. Det vet du inget om. Vi ska diskutera sak och inte person. Personliga erfarneheter och iaktagelser fungerar som exempel, men man kan inte sitta och göra antaganden om en person grundat på generella åsikter eller på vad någon annan i samma "falang" sagt.
  • Pormoicheia

Förundras som vanligt över den fantastiska slutledningsförmåga människor har...

Apprentice Moraltant *back in action*
  • La Lola
    Heavenly Divine skrev 2010-05-25 16:15:13 följande:
    Ja du och den person jag också diskuterar detta med som är av motsatt uppfattning än vad jag är.
    Va?
    Har jag skrivit nånstans hur ofta/sällan jag tvättar snippan?

Jag måste ha dåligt minne....
    Jag vet bara att jag skrivit att jag inte duschar varje dag?
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
Svar på tråden hur ofta duschar ni?