• Himmelsblå

hur ofta duschar ni?

Jag hörde en morgon på radion om en undersökning som gjorts hur ofta folk duschar. 63 % i undersökningen duschade mindre än 7 gånger i veckan.

Alla får göra som de vill men jag duschar alltid varje dag. Sen beroende på hur dagen ser ut så kan tidpunkten på dygnet variera för duschen.

Hur ofta duschar ni?

Tre nyckelord som följer mig i livet är respekt, värme och empati
  • Svar på tråden hur ofta duschar ni?
  • La Lola
    Heavenly Divine skrev 2010-05-25 16:53:52 följande:
    REnlighetsfobi för man sköter sin hygien?? Ja hellre det än en fitta som tvättas en gång i veckan och som stinker fisk :)
    Stinker den fisk har man nog något bakteriellt problem.....
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • nollåtta
    Heavenly Divine skrev 2010-05-25 16:53:52 följande:
    REnlighetsfobi för man sköter sin hygien?? Ja hellre det än en fitta som tvättas en gång i veckan och som stinker fisk :)
     Min fitta stinker inte fisk. Den luktar fitta precis som en frisk fitta ska lukta. För övrigt har du ingen aning om hur ofta jag duschar/tvättar mig, men med tanke på din diskussionsstil är jag inte direkt förvånad över hur du uttrycker dig.
  • Heavenly Divine
    La Lola skrev 2010-05-25 16:56:28 följande:
    Stinker den fisk har man nog något bakteriellt problem.....
    Ja du behöver ju kanske inte ta det precis ordagrant snälla du?! Det var en liknelse för att ni skulle hajja va jag menade...
  • Heavenly Divine
    nollåtta skrev 2010-05-25 16:56:57 följande:
     Min fitta stinker inte fisk. Den luktar fitta precis som en frisk fitta ska lukta. För övrigt har du ingen aning om hur ofta jag duschar/tvättar mig, men med tanke på din diskussionsstil är jag inte direkt förvånad över hur du uttrycker dig.
    Det var inte riktat mot dig så tagga ner innan du börjar hugga
  • nollåtta

För övrigt undrar jag hur pass frisk en fitta som måste duschas av varje dag för att inte lukta illa, fy satan så äckligt. Skulle kolla upp det om det gällde mig.

• La Lola
    nollåtta skrev 2010-05-25 16:58:18 följande:
    För övrigt undrar jag hur pass frisk en fitta som måste duschas av varje dag för att inte lukta illa, fy satan så äckligt. Skulle kolla upp det om det gällde mig.
    Ja det låter inte bra alltså.
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Heavenly Divine
    Som sagt...efter en vecka tror jag inte något underliv skulle vara speciellt fräscht utan att ha blivit tvättat?
  • Veladis
    Heavenly Divine skrev 2010-05-25 16:59:12 följande:
    Som sagt...efter en vecka tror jag inte något underliv skulle vara speciellt fräscht utan att ha blivit tvättat?
    Vad du har hakat upp dig på just en vecka! Det finns ju faktiskt mellanting mellan att tvätta muttan varje dag och att tvätta en gång i veckan.
  • nollåtta
    Heavenly Divine skrev 2010-05-25 16:59:12 följande:
     Är det någon i tråden som inte tvättar sitt underliv på en vecka menar du? Eller är det du som fabricerat ihop det påståendet?
  • Veladis
    Ja, det har jag också funderat på i en här tråden.

Men eftersom hälsovården anger att man inte bör tvätta för ofta, att det är då problemen uppkommer, finns det nog många som fastnat i en ond cirkel.

Sluta tvätta så ofta - gör en muttinpackning med filmjölk eller naturell youghurt, det är ett gammalt beprövat knep...
Svar på tråden hur ofta duschar ni?