• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • Kajsa30

Nu har jag lyssnat på de underbara hjärtljuden. Tydligen låg bebisen med ryggen utåt och sparkade inåt så det var därför jag inte riktigt kände sparkarna =). Underbart!! Måste säga att barnmorskorna i Munkebäck är otroligt förstående och hjälpsamma, så viktigt när man får sina psykbryt.

Ha en riktigt skön helg allihop, trots spöregnet =).

• cotton

Kajsa, vad underbart att höra! Visst är det underbart med hjälpsamma och förstående barnmorskor!

Ha en underbar kväll ni med! Här väntar myskväll till tusen!

• Jejja82

Kajsa 30:

Skönt att dom tog dig på allvar och att du fick en tid snabbt.
    Hade varit jättejobbigt om barnmorskan inte stöttatde och lyssnade!
    Jag funderar på hur det kommer att bli när bebisen väl är född, oron lär ju inte avta, hahaha.
    Jag kommer väl förmodligen bli helt knäpp:)
    Jag har BF 5 december. Vilket datum är du beräknad till?

• Kajsa30
    Jejja82 skrev 2010-08-21 11:40:36 följande:
    Kajsa 30:

Skönt att dom tog dig på allvar och att du fick en tid snabbt.
    Hade varit jättejobbigt om barnmorskan inte stöttatde och lyssnade!
    Jag funderar på hur det kommer att bli när bebisen väl är född, oron lär ju inte avta, hahaha.
    Jag kommer väl förmodligen bli helt knäpp:)
    Jag har BF 5 december. Vilket datum är du beräknad till?
    Precis vad min kompis som har två barn sa "bara att  vänja sig, oron kommer ständigt finnas där för olika saker". Kul, not. Jag har BF 22 november. Går tydligen in i tredje trimestern om några dagar. Spännande och lite läskigt. Snart kommer man nog inte hålla kunna hålla samma tempo som jag hittills har hållit, blir till att lyssna på kroppen lite mer. Nu ska jag fortsätta med flyttuppacket, 15 min jobb, 30 min vila osv. =).
  • muminbebis

Hoppas att alla gravida mår bra. På måndag ska jag göra kub-test och är lite nervös men det ska bli roligt att se den lille. Är nu i vecka 11+5 och illamåendet har avtagit en hel del men tröttheten består. Jag ska försöka pricka in fikan den 30 jag också:).  Ha en skön helg alla!

• Jejja82
    muminbebis skrev 2010-08-21 22:31:06 följande:

Hoppas att alla gravida mår bra. På måndag ska jag göra kub-test och är lite nervös men det ska bli roligt att se den lille. Är nu i vecka 11+5 och illamåendet har avtagit en hel del men tröttheten består. Jag ska försöka pricka in fikan den 30 jag också:).  Ha en skön helg alla!

Va roligt att ni skall få se på er plutt!
    Det kommer säkert att gå jättebra.. Du får uppdatera oss efteråt:)

Trevlig helg!
  • MHEK

Vi kom hem från Varbergs kurort idag, det var sååå härligt. Bodde där mellan fredag och söndag. Mitt illamående försvinner helt när jag är i vatten och simmar, vet inte varför. Så jag har fått avnjuta en helg nästan helt utan illamående Glad

Jag ska också göra kub -test imorgon muminbebis, känns läskigt tycker jag. Men jag hoppas att det går bra för oss båda.

• Jätten gluff gluff

Hej på er!

Hemma i sverige efter en helt underbar vecka i Spanien. Badat & solat & slappat & ätit gott....
    Har även kännt (tror jag) Knodden 4-5 ggr under veckan. Men säker är jag fortfarande inte. & jag går ändå in i vecka 22 idag. Hoppas verkligen att det börjar kännas "mer" nu snart!

Är lite avis på er som känner så tydligt.

Nu ska jag läsa ikapp. Såg nåt om ny bil! Grattis. Vi har också köpt ny, en peugeot 307 kombi från 2006. Jättenöjda hittills.

• Bjornis
    Jätten gluff gluff skrev 2010-08-22 17:51:42 följande:
    Hej på er!

Hemma i sverige efter en helt underbar vecka i Spanien. Badat & solat & slappat & ätit gott....
    Har även kännt (tror jag) Knodden 4-5 ggr under veckan. Men säker är jag fortfarande inte. & jag går ändå in i vecka 22 idag. Hoppas verkligen att det börjar kännas "mer" nu snart!

Är lite avis på er som känner så tydligt.

Nu ska jag läsa ikapp. Såg nåt om ny bil! Grattis. Vi har också köpt ny, en peugeot 307 kombi från 2006. Jättenöjda hittills.
    Gud va ni rest denna sommar. HÄRLIGT! Nu får ni allt stanna hemma tills knodden kommer!

Jag har ju börjat känna av lillen nu. Maken känner när han lägger huvudet (tips!) mot (på, rätt hårt) men mot handen är det svårt att känna fortf. Störigt. Vill också att det ska KÄNNAS. Vecka 22+3 här.
    O ny bil. Najs. Vilken färg bidde det?
  • Jätten gluff gluff

Japp, nu ska vi hålla oss hemma! Tre resor på ett år får allt räcka!
    OK... får be sambon trycka huvudet mot magen då alltså! Ha ha,... ska nog vänta en stund, åt just middag.

Det bidde en grå cendré bil. Den är typ lite champagnefärgad kan man väl säga...

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?