• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • Englastar

Välkommen Liinda... det håller sig säkert, är ju mer vanligt att det går över lite än kommer innan det satta datumet. Idag ska det mysätas med tjejkompisar på Chateau Beirut (libanesisk mat) i majorna. Kanonbra restaurang som verkligen rekommenderas, speciellt för den som gillar plockmat :o)

• Liinda

Okej.. Va roligt. :) Vart i Kungälv bor du?

• Liinda
    Englastar skrev 2010-08-25 12:38:22 följande:
    Välkommen Liinda... det håller sig säkert, är ju mer vanligt att det går över lite än kommer innan det satta datumet. Idag ska det mysätas med tjejkompisar på Chateau Beirut (libanesisk mat) i majorna. Kanonbra restaurang som verkligen rekommenderas, speciellt för den som gillar plockmat :o)

Idag har jag sp ont i huvudet så jag vet inte ens om jag orkar mig ut.. Tänkte ta mig en promenad, men vet inte om jag orkar.. Men oj vad gott det lät med mat. :) Hur har era graviditeter annars vart? Illamående? Alla pratar om sina cravings eller frågar om man haft några.. Men nej, jag tror inte jag haft det.. Eller bara korta perioder på några dagar med vissa saker.. Men varar inte cravings hela graviditeten?
  • Mela75
    Liinda skrev 2010-08-25 12:47:36 följande:
    Okej.. Va roligt. :) Vart i Kungälv bor du?
    Jag bor i blå komarken..var huserar ni själva?  Hur har din graviditet varit???  Min var jobbig i början med illamående och inte tålde några lukter men det har lugnat sig tack o lov.:)

Såg att du skrev om cravings och det har man väl haft..brämhults jordgubbsjuice och vattenmelon.  jag undrade också om det kommer och går eller om det är något konstant??
    Det kanske beror på från person till person?
  • Liinda

Okej. :) Vi bor nere i city.. ;P hehe.. På västra gatan närmare bestämt. :) Jodå, graviditeten har vart hyfsat bra ändå.. I början mådde jag väldigt illa. Men spydde endast två gånger, vilket jag är mycket glad för , jag avskyr att spy & ont gör det oxå! ;) Det måste vara så.. Har du dina cravings kvar? Just nu e jag mest sugen på ingenting.. Mat.. :)

• Mela75
    Liinda skrev 2010-08-25 13:10:49 följande:
    Okej. :) Vi bor nere i city.. ;P hehe.. På västra gatan närmare bestämt. :) Jodå, graviditeten har vart hyfsat bra ändå.. I början mådde jag väldigt illa. Men spydde endast två gånger, vilket jag är mycket glad för , jag avskyr att spy & ont gör det oxå! ;) Det måste vara så.. Har du dina cravings kvar? Just nu e jag mest sugen på ingenting.. Mat.. :)
    Ok då har jag ett hum, är ganska nyinflyttad från gbg.  Sista tiden har det varit väldigt lugnt med cravings och oftast inte ens hungrig, känner mig lite som skalman som äter efter klockan.

Hur är det  med er andra?? Har ni cravings??
  • Englastar

Har inte haft några speciella cravings som verkligen märkts eller suttit i någon längre tid.... Apelsinjuice, chokladpudding, äpplen men också annars mat i allmänhet :o) hungern kommer mycket fortare och när man väl blir hungrig blir man det med besked!

Mådde illa runt 4-5 veckor fram till c:a v.13 men sen försvann det och kom bara ibland om jag inte hunnit äta regelbundet men det är ju bara mitt eget fel. Annars är det en kanonperiod nu (17+3) enbart lite småkänningar i ljumskar och svanskota. Känner lite småbubbel med jämna mellanrum...

• Mela75
    Englastar skrev 2010-08-25 13:21:26 följande:

Har inte haft några speciella cravings som verkligen märkts eller suttit i någon längre tid.... Apelsinjuice, chokladpudding, äpplen men också annars mat i allmänhet :o) hungern kommer mycket fortare och när man väl blir hungrig blir man det med besked!

Mådde illa runt 4-5 veckor fram till c:a v.13 men sen försvann det och kom bara ibland om jag inte hunnit äta regelbundet men det är ju bara mitt eget fel. Annars är det en kanonperiod nu (17+3) enbart lite småkänningar i ljumskar och svanskota. Känner lite småbubbel med jämna mellanrum...

Gud vad sugan jag blev på apelsinjuice Glad
    Är det någon som har börjat att titta på ammnings och sovkuddar??  Jag har också känningar men i svanken.
    Jag är i vecka 20+1 men annars märkar jag inte av så mycket mer än enstaka buffar och nattliga toabesök.
  • Jätten gluff gluff

Jag har köpt gravidkudde Mela75... love it! Den är typ 150 cm lång & fylld med små små plastkulor. Sover jättedåligt utan den & får ont i höfterna. Köpte den i en butik i karlstad som jag inte minns vad den heter. Men den finns på nätet också. Kostade ca 300 kr.

Cravings.... nja... njäe... oliver... surt godis. Men ingen extremt.

• Englastar

Jag vet, jag har ställt ett paket i kylen på jobbet så det finns tillgängligt :o) tänkte försöka undvika den kuddkostnaden till förmån för vanliga kuddar att lägga mellan knäna när man ska sova. Ska ju underlätta i princip lika mycket sägs det... igår natt var första natten jag vaknade vid 03 och behövde gå på toa - annars har jag varit förskonad från det helt och hållet.

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?