• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • muminbebis

Åh ja den där oron känner vi alla redan till. Jag är skitnojig så fort jag inte känner att jag är gravid. Häromdagen slutade plötsligt mina bröst  att ömma och jag var säker på att  det hänt något fruktansvärt... Efter ett par timmars oro och telefonsamtal kom dock det ömma tillbaka och jag kunde andas ut... Nu vet jag ju att det kommer att komma fler dagar då man inte känner sig det minsta gravid...
    Nu längtar jag till mitt RUL:) Jag tycker mig dock ha känt små bubblor under naveln och tror att det kanske kan vara bebis. Jag är nu i vecka 15 så det kan ju vara så. När började ni som gått längre känna?
    Angående navelsträngen föddes jag själv med den lindad runt min hals och jag mår finfint och har inga men:)
    Hoppas alla får en fantastisk dag. Ska själv bädda ner mig. Har fått en jobbig förkylning....
    Kram på er

• Englastar

Är i vecka 21 nu och började småkänna lite för 3-4 veckor sedan. Men på RUL såg de att livmodern låg i framkant hos mig varvid det är svårare att känna tidigt - det känns mer på sidorna av magen. Det gör det fortfarande, inte så mycket i mitten. Men i början så känns det verkligen som riktiga bubblor på insidan....

• Kiaa

Efter vårt RUL då allt såg bra så kände jag att jag lugnade ner mig lite med oron. Men sen jag läste vad som hänt med Cotton så är jag verkligen extra uppmärksam på när jag senast känt sparkar osv.
    Ja, det är nog bara att förbereda sig på åtminstonde 18-20 år av konstant oro i olika grader.

• Kiaa

Förresten så var vi ju ett litet gäng som träffades på Condeco i måndags (tack för trevlig fikastund) och vi satte också förslag till nästa fikaträff.

Tisdag 28 september kl. 18:00 (Condeco i Linné som vanligt)

Hoppas många har möjlighet att komma!

• Annnika

Hej hej :) Har BF den 12 december. FLyttade till hindås för 3 månader sedan som ligger nära göteborg. Har annars bott i göteborg i hela mitt liv. Är det någon mer som är beräknad dec?

• ceropegia

Klart att man blir extra orolig när någon i samma sits blir drabbad av nått så hemskt....
    Kan inte släppa tanken på vad som hänt Cotton...lider nått så oerhört med dem :( :( Att behöva förlösa sitt livlösa barn
    :´(

Läntar efter Liten i magen! :)
  • ceropegia

Låter som en kanon dag/tid för fika :) Och ni verkar gilla Condecco i Linné ;)

Läntar efter Liten i magen! :)
  • Jätten gluff gluff

Hmm... det går inget bra det där med mig & fikadejterna... bokade tågbiljett till Sthlm 27-29:e.... *skrattar* Nästan lite komiskt. Men jag lovar att jag inte undviker er på flit!

Hej hej Annnika! Några här är det allt som ska ha i december. Själv ska jag ha 1/1, så det kan ju lika gärna bli december...

• MorMaria81

Ja, det finns ju alltid något att oroa sig för. Jag som själv gått igenom samma sak som Cotton innan har lärt mig att man kan verkligen inte påverka något och det är aldrig ens eget fel. Man måste bara slappna av och passa på att njuta av varje stund. Man får ju vara orolig.. Det är ju bara att försöka att inte motarbeta. Men klart, man blir ju påmind om hur skört det är...

Så härligt att ni hade en härlig stund på fikan i måndags. Önskar jag kunde kommit men jag var så hängig.
    Jag kommer gärna nästa gång. Låter som en bra dag!!

Muminbebis: Jag började känna runt v 20. Hade känt mystiska saker innan men runt v 20 blev det väldgt tydligt.
    Annika: Välkommen! Vi är några som är beräknade i dec. Själv ska jag ha 22 december..

Nu blir det vattengympa med mig och 98% pensionärer....Glad

• Annnika

tackar :) har ni kommit på några namn än? :) sitter och funderar varje dag.. nu e vi lite inne på Julian om det blir en pojke.. men det känns som att det är lite feminint? haha.. va tycker ni?

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?