• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • muminbebis
    Kiaa; ser att du också har en vovve. Vad har du för en? Själv har jag en helvild 1:årig Schäfer:)
  • Kiaa
    muminbebis skrev 2010-09-19 08:30:38 följande:
    Kiaa; ser att du också har en vovve. Vad har du för en? Själv har jag en helvild 1:årig Schäfer:)
    Jag har en (också helvild) 3,5-årig golden retrievertik

Jag kan också ses en sväng idag om alla 3 har möjlighet. Enda planen för dagen är att gå och rösta, och sen kommer svärmor framåt eftermiddagen, men hon kommer vara i stan en hel vecka så henne hinner jag träffa ändå.
  • Heini
    Kiaa skrev 2010-09-19 08:39:01 följande:
    Jag kan också ses en sväng idag om alla 3 har möjlighet. Enda planen för dagen är att gå och rösta, och sen kommer svärmor framåt eftermiddagen, men hon kommer vara i stan en hel vecka så henne hinner jag träffa ändå.
    Lunchtid idag funkar för mig också! Ska vi säga kl 12 vid picknickbordet vid dammen så utgår vi därifrån? 
  • muminbebis

Åh då antar jag att du också har sånna där härliga vita tussar i varenda hörn nu;)
    Min vovve är en vit långhårig Shcäfer och världens snällaste och finast men lite smått dampig om man nu får använda det uttrycket...Det är tur för henne ibland att hon är så söt;) Du kanske har sett henne om du brukar vara här i krokarna? Vita schäfrar är ju inte så vanliga.
    Vi avvaktar svar från Heini. Ska gå och göra min medborgerligaplikt nu, sen är jag nog hemma mest hela dagen, så jag kikar in här då och då. Har ni facebook kan ni adda mig där. Ulrika Haglund heter jag. Lägger upp en profilbild här nu, samma som jag har på facebook, så ni hittar mig.

• Kiaa

Kl. 12 funkar bra för min del.
    Picknickbordet vid dammarna...? Jag tror jag vet vart ni menar. Där alla fåglar brukar vara? Minns inte att jag sett nått bord där men det borde vara där eller? Kul!
    Nu kanske vi kan sluta spamma tråden för alla andra

• muminbebis

Funkar ju inte ladda upp bild här och det finns nog flera med mitt namn gissar jag....men bordet vid dammen låter toppen. Jag tar med mig min vilda vovve, så ser ni mig garanterat hängandes i ena änden av kopplet;)...
    Min vovve går ihop med alla hundar då hon lägger sig platt  för alla än så länge valpig som hon är, så ta med din också Kiaa. Ska vi ta med kaffe eller något?

• Heini

Precis där menar jag, där alla fåglar håller till!

För mig funkar det sedan några månader tillbaka inte att dricka kaffe längre men om ni tar med er termosen tar jag gärna med mig kakor :)

Vi ses om ett tag!

Precis som Kiaa är inne på, sorry alla andra i tråden som fått utstå vår egna lilla konversation! 

• Kiaa
    Ta gärna med dig din vovve Ulrika. Tror det är bättre att jag väntar med min till nästa gång - annars blir det världens cirkus där uppe (mitt bland fåglarna) när dom ska springa runt och hälsa på varandra
    Jag dricker inte heller kaffe...

Ses om några timmar Glad
  • muminbebis

Okej vovvarna får hälsa en annan dag då på ett öppet fält eller i skogen. Det finns risk att min hoppar i och badar om vi släpper dom vid dammen och det är inte så mysigt. Min är som sagt sjövild;) Jag tar inte med mig kaffe om ingen vill ha:). Jag tillhör dem som fortfarande kan dricka kaffe. Vi ses snart då:) Jätteskoj.
    Ja stackars alla andra på denna tråd som får stå ut med vår konversation.

MHEK:  Ja vi resonerade som er angående tyngden på liggdel kontra lift.
     Vi får också ta och styra upp en dejt snart tycker jag. Jag har ju en tendens att missa alla fikor på stan.

• muminbebis
    MHEK skrev 2010-09-18 18:12:21 följande:
    Även vi har nästan helt bestämt oss för en teutonia fun (eller cosmo men det sägs ju att de är helt likvärdiga i funktion så det blir nog en fun eftersom den är billigare). Ska dock vänta med att beställa tills vi har varit på RUL. Jag går också in i v 16+0 idag och väntar ivrigt på kännetecken från bebisen. Har också känt lite bubblor, speciellt på natten om jag råkat vakna och inte kunnat somna om. Det är väl då man har möjlighet att känna efter ordentligt. Svårt att definiera om det är bebis eller något annat dock.
    Nä jag har inte kännt något annat än....
Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?