muminbebis skrev 2010-09-18 12:43:11 följande:
Nämen vad roligt:)
Jag bor också precis vid dammen. Om du bor i huset precis bakom dammen , har jag ett par vänner som bor i samma hus:) Har även en vovve så det blir många promenader för oss:) Jag bor precis vid Kavåsskolan, men vi har inte de nya fina balkongerna, som vissa fått:(... Jag bodde på Dirigentgatan innan killen och jag flyttade ihop. Vi behövde en större lägenhet och fick en helt nyrenoverad en på Barytongatan. HAr ni bott här länge?
Jajamen jag är lärare och har just nu ett vikariat på gymnasiet också på en friskola. Just nu undervisar jag i svenska, estetisk verksamhet och idrott, men mina inriktningar är svenska och samhällspedagogik. Samhällspedagogiken sträcker sig från förskolan till gymnasiet och handlar om livskunskap.
Åh vad jag vill att min också ska börja sprattla. 7 oktober ska vi på ultraljud och se så att den lille mår bra i allaflall:) Längtar:)
Kram
Ja, vi bor på 3:an, alldeles intill dammen. Vilket sammanträffande! :) Vi flyttade hit från Högsbohöjd för snart två år sedan eftersom vi lyckades få tag på en fin lägenhet här. Det är ett härligt område!
Härligt med ultraljud snart. Det är en riktigt häftig upplevelse att få se den lilla busa runt där inne! :)
Kiaa skrev 2010-09-18 21:20:16 följande:
Heini & Muminbebis: Nu när vi är tre blivande mammor i området - skulle vi inte kunna täffas och ta en promenad nån dag? Runt Ruddalen eller nått?
Heini: Har du fått ut nått om föräldragrupp än? Vi ska ju gå i samma "Magplasketgrupp" - kanske även i samma föräldragrupp? Vår grupp börjar 10 november kl. 17-19.
Det låter som en strålande idé! Jag har lite bekymmer med att gå i rask takt men om ni har tålamod med det är jag gärna på! :) För mig passar i princip vilken kväll som helst!
Tänk att det bara är dryga veckan kvar tills vi ska plaska för fullt. Kul! Vi fick brev om föräldragrupp för bara några dagar sedan faktiskt. Uppenbarligen kom vi inte i samma föräldragrupp då vår börjar redan den 7 oktober. Jag blev lite missnöjd med tiderna eftersom det är mitt i arbetsdagen för oss båda då tiden är 8-10 på förmiddagen. Men men, man väntar bara sitt första barn en gång :)
muminbebis skrev 2010-09-18 21:42:02 följande:
Kiaa: Nämen ännu enblivande mamma i området. Vad roligt:) Vart bor du Kiaa? och när har du BF?
Ni båda ligger lite före mig. Jag ska ha i början av mars.
Tycker att det låter trevligt med en promenad:) . Håller ni också till hos BM i Frölunda?
MHEK: Vi har ju samma BF för du skulle också ha runt 6 mars ju:). Bor du också här i närheten kanske? Ja Teutonia Fun och Cosmo är rätt lika. Vet inte varför vi fastnade för Fun:en framför Cosmo. Vi har i allafall tänkt köpa en liggvagn istället för lift till. Blev rekommenderade det eftersom bebis kommer på våren och det finns mer plats i den, för den lille/a att ligga och sprattla sen när det blir varmt:). Hade det varit en vinterbebis skulle vi ha tagit en hårdlift eftersom den är mindre och håller värmen lite bättre..Hur har ni tänkt?
Vi går också på MVC på Frölunda Torg. BF 13 dec. Jag har egentligen Birgitta, som jag är supernöjd med, men har de senaste två gångerna träffat två andra barnmorskor. Men alla verkar lika härliga där tycker jag :)
Apropå Duo- eller Kombi-vagn har vi valt duo-varianten, alltså en separat liggdel och en separat sittdel. Eftersom det är mitt i vintern när vårt lilla pyre kommer kändes det som att det skulle vara mest plats för den att ligga varmt i en sådan där separat liggdel som man kan bädda ordentligt. Dock använder man den så kort tid så vi köpte en komplett med madrass för 500 kr på blocket.