• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • Lillebäcks mamma

Åh se där Glad Vi bodde på nummer 5 från maj 2008 till februari 2009. Det var en lite tvåa på 47 kvadrat med usel isolering som vi hyrde i andrahand av ett ex till mig Tungan ute Men lägenheten var mysig och området är ju underbart! Synd att det verkar vara mest små lägenheter där dock.
    Hade tvättstugan på andra sidan gården med, inte så värst roligt att behöva gå ner, genom källaren, tvärs över gården och ner i källaren på ett annat hus för att komma dit med all tvätt Obestämd 

• MatildaAn

Åh vad skoj med en liten göteborgsgrupp:)'

Vi väntar en liten parvel den 4 okt :) Och jag är 22:) Bor på Hisingen :)

• Lillebäcks mamma

Välkomna MatildaAn och Jiji86 Skrattande Grattis till era plus!

Hur har ni mått? Varit på inskrivning på mvc ännu?

Va roligt att vi börjar bli så många här nu!
    Vi har en fika inplanerad den 29:e juni, kl. 17:30 på Condeco i Linné. Alla som kan och vill är välkomna!

• qatteriin

Lillebäcks mamma: Det låter bra, då behöver jag inte vara orolig med andra ord. :)

Ang. medlemslistan så får vi nog flytta mig till slutet av januari... :P Enligt familjeliv har jag bf 12 januari, men har varit på ett vul på Barnmorskegruppen där jag går och ett annat hos min "vanliga" gyn eftersom jag inte riktigt trodde på vad de sa på Bmg - och min gyn ville idag placera mig i v 6+3 istället för 8+5 där jag borde vara enligt sista mens! Så enligt vul ska jag ha testat positivt dagen innan jag blev gravid... Ett medicinskt mirakel i så fall... Men med andra ord betyder det att om de har rätt och embryot utvecklas som det ska fast det uppenbarligen är sent i starten, så blir det väl bf nån gång mot slutet av januari. Behöver jag säga hur nojjig jag är över att det ska vara nåt fel? :P Men de såg ett hjärta förra veckan och idag såg jag hur det pyttelilla embryot hade växt till typ dubbel storlek, så det är ju i alla fall nånting. Puh!

• Lillebäcks mamma

Jisses va konstigt! Ja jag har nog inte hört någon som blivit förflyttad så mycket tidsmässigt. Några dagar visst, men veckor? Det verkar ju precis som du säger helskumt.

Vi får hoppas att det klarnar med tiden Glad 

• Fialisan

Åh jag hade jättegärna kommit på fikan, men ska jobba kväll den dagen =( Så typiskt.
    Hoppas de blir fler träffar snart =)

• Kiaa

Hej,
    en liten fråga bara. Ni som varit hos Mama Mia och gjort Ultraljud. Hur lång tid innan fick ni boka eran tid? Och hur sent har dom öppet på kvällarna.

• Lillebäcks mamma

Jag fick tid dagen efter att jag kontaktade Mama Mia. Kunde fått en samma dag med, men sambon hade möten hela den dagen så det gick inte.

Vi var där på morgonen, så jag vet inte hur länge de har öppet på eftermiddagen. 

• frökenelin

Idag har jag och sambon varit på hälsosamtal på MVC och fått träffa vår barnmorska för första gången. Trevlig dam. Jag hade tusen frågor såklart, men det mesta hade jag dock fått svar på här på FL redan.
    Dock frågade jag om det här med mina svaga symptom (jag känner bara trötthet, ont i brösten, sämre ork och molvärk. Ytterst lite illamående, knappt märkbart) och om det kunde vara kopplat till ett eventuellt kommande missfall. Hon sa att det kunde vara så, men det behövde inte vara så. Det gör mig ju inte mindre nojig över att få mf precis... Hade hoppats att hon skulle säga att det är många som inte känner något illamående men ändå föder friska barn men på henne lät det som att illamående var mer regel än undantag och att jag nog snart börjar känna av det (är i v 6+1 nu).
    Jag fick tid för VUL och läkarbesök nästa vecka då vi har genetiska sjukdomar i släkten. Kommer då att vara i v 7+2 och hoppas, hoppas kunna få se ett hjärta!

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?