• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • ceropegia

Hej tjejer! Är man helt bandlyst här i tråden om man väntar barn nr.2? Letar efter en aktiv tråd med BF runt Jan i Gbg..men det verkar lite halvdåligt med dessa... Hoppas att kanske få haka på er ändå..? Min dotter är 16 mån och jag har BF med liten i magen 5/1-11..

• Kiaa
    Kajsa30 skrev 2010-06-27 22:18:09 följande:
    Var köpte du dina mammakläder? Jag tycker att det är svårt att hitta annat än på Polarn  & Pyret i Gbg och där är det ganska dyrt. HMs mammaavdelning på Kungsgatan var verkligen en besvikelse, iaf när jag var där. Jag har inte kunnat ha mina vanliga byxor på länge (är i v 20 nu) utan har köpt resårjeans på Zara men även dessa börjar bli obekväma och hasar ner.  Behöver köpa riktiga mammabyxor. Jeanskjolen på Polarn & Pyret är iaf underbar kan jag tipsa om.
    Jag köpte mina mammajeans på H&M på Frölunda torg. Dom har verkligen inte mycket, men hittade ändå ett par jeans som satt jättebra
  • Soffi83

Lägger till mig själv på fikalistan och även Kajsa

Fikalista:

Tis 29/6 17.30 
    Condeco Linnégatan 30

Lillebäcks mamma
    cotton
    Proppen1982
    Kajsa30
    Soffi83

• Annizzzen

Lägger till mig själv på fikalistan också
    Ska bli jätte kul att träffas

Fikalista:

Tis 29/6 17.30 
    Condeco Linnégatan 30

Lillebäcks mamma
    cotton
    Proppen1982
    Kajsa30
    Soffi83
    Anizzzen

• ceropegia

cotton: Vi har ju "sprungit på varandra" i Carlanderskatråden.. Men jag fick för mig att du inte bodde i Gbg. Kul att graviditeten verkar gå bra :)

• Englastar

Om inget annat oförutsett inträffar ska jag nog kunna komma i morgon...

Fikalista:

Tis 29/6 17.30 
    Condeco Linnégatan 30

Lillebäcks mamma
    cotton
    Proppen1982
    Kajsa30
    Soffi83
    Anizzzen
    Englastar

• Englastar
    Tarda skrev 2010-06-24 14:08:19 följande:
    Bor i Sandarna, men det vet knappt infödda gbgare var det ligger så jag brukar förenkla med Majorna. Från nu är det vanligt MVC som gäller och vi har en tid på Skärgårdsgatan på tisdag. Har flera vänner som gått där och det är nöjda, dessutom är det så praktiskt nu med allt i samma hus. Misstänker att jag kommer behöva ett par besök hos sjukgymnasten med mina fogar som redan är igång och bråkar.

Vart bor du och har du tänkt gå i Majorna?
    jodå, vet allt vart Sandarna ligger :o)
    Vi bor nära karl johans plan, ovanför såggatan på en gata som heter Mariebergsgatan... går också på majornas mvc på skärgårdsgatan. Vi var nöjda med vårt besök där och fick boka UL i v.9 så det är redan gjort.... En aning sävlig BM men helt ok och trevlig annars...
  • Tarda
    Englastar skrev 2010-06-28 15:04:30 följande:
    jodå, vet allt vart Sandarna ligger :o)
    Vi bor nära karl johans plan, ovanför såggatan på en gata som heter Mariebergsgatan... går också på majornas mvc på skärgårdsgatan. Vi var nöjda med vårt besök där och fick boka UL i v.9 så det är redan gjort.... En aning sävlig BM men helt ok och trevlig annars...
    Undrade just hur de ställer sig till att ge tidiga UL, nu har vi iofs precis varit men det är ju väldigt långt till RUL så i v 12-13 hade det inte varit fel med en koll. Har du fått tid för inskrivning? För det här första mötet var nått annat som jag förstod det, eller?

Jag vet var Mariebergsgatan ligger, verkar lugnt och tyst i era krokar. Borde egentligen försöka byta vår lgh till något i markplan eller med hiss, men bara tanken på bytessvängen ger mig ångest och huvudvärk.
Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?