• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • Soffi83

Fyy så orättvist qatteriin. Styrkekram till dig

• Lillebäcks mamma
    Många styrkekramar till dig qatteriin! Jag hoppas att ni orkar försöka snart igen {#emotions_dlg.flower}

Proppen1982:
    Det verkar som att vi har ganska mycket samma. Jag brukar också ha mest i ansiktet, på ögonlocken och ibland något på halsen samt ibland på händerna. Men sommaren är ju som du säger den bästa årstiden för oss.

Jag tyckte också att min hudläkare var lite nonchalant och skrattade mest åt mig. Jag ville att han skulle ta det på allvar men efter att även andra läkare sagt att det var okej så kändes det bättre. Protopic har jag också men den vägrar jag använda under graviditeten även om min hudläkare säger att jag kan det. Usch, den gillar jag inte ens i vanliga fall.

Ficortril kan man bada i sa både hudläkaren, mvc-läkaren och barnmorskan. Vilket är skönt, för det är nästan den jag använder mest. Har en klass II som heter Emovat med som jag använder på halsen och händerna om det behövs.
    Var mycket i solen, sa min läkare, så jag försöker balansera mellan icke-eksem och icke-pigmentsfläckar. 
  • 2B Mom
    gatteriin - Fyyy, det är jobbigt när något såndant händer:(. Ta hand om dig och jättekram
  • Englastar

qatteriin - hemskt och tråkigt, hoppas allt går bar (eller ja så bra som det nu kan gå)

• Englastar

Byter samtalsämne helt; var på mitt tidiga VUL idag :o) allt såg kanonbra ut.... 1,67 cm det är inte mycket det men ändå kan man se början till armar och ben och en hjärt som slår.... MEN inga tvillingar den här gången....

• Soffi83
    Englastar skrev 2010-06-22 12:56:03 följande:

Byter samtalsämne helt; var på mitt tidiga VUL idag :o) allt såg kanonbra ut.... 1,67 cm det är inte mycket det men ändå kan man se början till armar och ben och en hjärt som slår.... MEN inga tvillingar den här gången....

Grattis Skrattande Kul att allt såg bra ut. Hoppas du fick en liten bild som du kan spara.
  • Lillebäcks mamma
    Grattis Englastar! Så underbart att allt såg bra ut Glad 1.67 cm...hur många veckor är man då? 8? Då hade bebisen ännu inte börjat röra på sig kanske? Eller fick ni se några nickningar?
  • Englastar

Då är man precis i början av 9 veckor... vet inte om den rörde så mycket på sig, svårt att avgöra när de flyttar ultraljudet fram och tillbaka också. Fick med oss hela tre fina bilder hem... och bonuspojken Casper snart 9 år tyckte det var supercoolt !!
    såg den lilla säcken där vissa inälvor ligger innan den är stor nog att få plats med det på insidan och det var väldigt likt ett extra huvud men så var det icke....

• Lillebäcks mamma

Åh spännande!
    Det är så roligt med barn, när det kommer till graviditeter. De blir så fascinerade (vem blir inte det) och allt är liksom magiskt och lite konstigt i deras ögon.

Vi var hemma hos min syster som har två barn för någon vecka sedan. Så frågade min sambo dem om de visste att de skulle få en liten kusin. Det visste de inte, men OJ så konstigt bägge kollade på mig sen efter det. Som om jag var en alien Tungan ute 

Men sen gick det nog bättre för min syster ringde en vecka senare och berättade att min systerson sagt att om bebisen kommer på hans födelsedag (30:e december, jag har bf 29:e) så är det mest hans kusin Solig

• qatteriin

Tack allihop för stödet! Jag ska tillbaka den 1:a juli så oavsett om det kommer igång eller ej ska jag få hjälp. Ska se om jag kan tjata till mig en utredning oxå eftersom det är tredje missfallet (iofs bara andra där det blivit konstaterat genom vården, men jag vet att jag hade ett förra året oxå). Hur som helst så ska vi nog försöka igen så snart vi kan, jag har hittills haft väldigt lätt för att bli gravid, och man får ju hoppas att det stannar kvar förr eller senare!
    Som sagt, lycka till, och jag kanske dyker upp här igen om ett tag! Kram!

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?