• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • Lillebäcks mamma
    qatteriin: Jätteskönt att höra att det följs upp och att du får hjälp. Jag hoppas att de lyssnar på vad du och din man har att säga och tar eran oro på allvar. Jag tycker inte att det ska spela någon roll om mf varit av vården dokumenterat eller ej, man ska lita på kvinnan och ta det hela på allvar. 

Att du faktiskt blir gravid är ju ett gott tecken. Förhoppningsvis är det bara oturliga sammanträffanden.
    Jag önskar er allt gott!
    KRAM 
  • Soffi83
    qatteriin skrev 2010-06-22 14:44:23 följande:
    Tack allihop för stödet! Jag ska tillbaka den 1:a juli så oavsett om det kommer igång eller ej ska jag få hjälp. Ska se om jag kan tjata till mig en utredning oxå eftersom det är tredje missfallet (iofs bara andra där det blivit konstaterat genom vården, men jag vet att jag hade ett förra året oxå). Hur som helst så ska vi nog försöka igen så snart vi kan, jag har hittills haft väldigt lätt för att bli gravid, och man får ju hoppas att det stannar kvar förr eller senare!
    Som sagt, lycka till, och jag kanske dyker upp här igen om ett tag! Kram!
    Håller tummarna för dig att det snart lyckas igen och att pyret trivs och stannar då. Kram
  • 2B Mom
    Englastar skrev 2010-06-22 12:56:03 följande:

Byter samtalsämne helt; var på mitt tidiga VUL idag :o) allt såg kanonbra ut.... 1,67 cm det är inte mycket det men ändå kan man se början till armar och ben och en hjärt som slår.... MEN inga tvillingar den här gången....

Jag var också på mitt tidigt VUL idag!! Min var 16mm, jag frågade flera gånger om hjärtat slår och fick svar att det slår fint och starkt :D. Jag är i början av vecka 9 så det var bekräftat nu:). Känns bra och den växer som den ska...
  • Lillebäcks mamma

God Morgon på er alla blivande mödrar! Glad

Jag kikar in med ett litet tips till er idag. Även om det är i tidigaste laget så kanske det kan vara något att ha i åtanke när det blir dags.

Detta underbara bolasmycke med små bebisfossingavtryck och texten LÄNGTAR EFTER DIG från SagaofSweden. Beställde faktiskt ett sådant så får vi se när det kommer.

För övrigt blir det till att köpa nya bh:ar igen. Har behövt det ett tag nu, men jag var så nöjd med mina 75 C att jag tycker det är lite jobbigt att behöva köpa 75 D. Usch, det känns så stort! (Sambon igår när vi skulle sova "Jisses älskling, de är verkligen stora nu").
    Som tur är klarar jag inte penntestet ännu, men ska det fortsätta på det här viset så lär jag väl få slänga dem över axeln för att inte få allt för ont på framsida lår när jag går...

• Englastar
    2B mamma skrev 2010-06-22 17:11:20 följande:
    Jag var också på mitt tidigt VUL idag!! Min var 16mm, jag frågade flera gånger om hjärtat slår och fick svar att det slår fint och starkt :D. Jag är i början av vecka 9 så det var bekräftat nu:). Känns bra och den växer som den ska...
    Du menar väl 160 mm??? alltså 1,6 cm?? annars var den väääldigt liten....
    Fick ni inte se på förstoringen där hjärtat är? Då syntes det supertydligt att det rörde sig och pulserade... Men visst är det coolt att man kan se så mycket redan nu...
  • Englastar

glöm vad jag sa, jag kan inte räkna uppenbarligen Obestämd vet inte hur jag tänkte nu....

har ni också märkt att ni inte är riktigt lika kvicktänka som vanligt??

• Fialisan
    Lillebäcks mamma skrev 2010-06-23 09:02:35 följande:
    God Morgon på er alla blivande mödrar! Glad

Jag kikar in med ett litet tips till er idag. Även om det är i tidigaste laget så kanske det kan vara något att ha i åtanke när det blir dags.

Detta underbara bolasmycke med små bebisfossingavtryck och texten LÄNGTAR EFTER DIG från SagaofSweden. Beställde faktiskt ett sådant så får vi se när det kommer.

För övrigt blir det till att köpa nya bh:ar igen. Har behövt det ett tag nu, men jag var så nöjd med mina 75 C att jag tycker det är lite jobbigt att behöva köpa 75 D. Usch, det känns så stort! (Sambon igår när vi skulle sova "Jisses älskling, de är verkligen stora nu").
    Som tur är klarar jag inte penntestet ännu, men ska det fortsätta på det här viset så lär jag väl få slänga dem över axeln för att inte få allt för ont på framsida lår när jag går...

Vilket fint bolasmycke, man aj vad dyrt :S 1000kr för ett halsband :D Som man säkert kommer tycka hänger i vägen ofta :P Men mysig tanke ändå.

Haha så du får också gå och köpa nya bh:ar. Jag fick köpa min nya D-kupa för ett tag sedan nu, men klarar penntestet utan problem, haha.
    Ja man får akta sig så man inte knockar sig själv vid en eventuell springtur sen :D
  • Soffi83
    Englastar skrev 2010-06-23 10:05:17 följande:

glöm vad jag sa, jag kan inte räkna uppenbarligen Obestämd vet inte hur jag tänkte nu....

har ni också märkt att ni inte är riktigt lika kvicktänka som vanligt??

Jo det har jag märkt. Tappar bort saker. Kan ha något i handen och sen är det plötsligt borta. Ingen aning om vart jag kan ha lagt det eller ens vart jag har varit.
    Känns som det går lite i perioder. Just nu är det lugnt, eller så kanske jag blivit så glömsk att jag inte ens kommer ihåg att jag har glömt något.
  • cotton

Hej tjejer!
    Kom hem sent igår efter en veckas semester på Island. Idag (kl 15,15) är det dags för vårt första VUL. Går in i vecka 8 idag och är sjukt nervös...

• Bjornis

Å qatterin vad jag lider med dig. Det är bara så vidrigt att gå igenom. Håller tummarna för att ni snart plussar igen! *Kram*

Grattis alla andra till fina vul/ul och Cotton, va spännande idag!

Här har vi äntligen kommit fram till sol och bad och legat på stranden och motat bort försäljare ett par timmar. ja och badat och ätit färsk ananas. Hoppas bebisen uppskattar lite slackerliv och värme!!
    Jag är ju i v 13+4 nu så knodden ska ju va typ 8 cm... tycker det borde både kännas och synas men men, vet att det kan dröja! Suck. Vill se den också. Har dock fått nåt som tyder på att det är nåt därinne (som om 3 vul/ul inte räcker, haha) så har jag fått några små "blåsor" på bröstvårtorna. Som små prickar. Tar det för nån slags körtel grej. Känns bra!
    Ta hand om er i Sverige. Har förstått att det är rätt fint väder där också. Eller har sett sthlmsvädret på CNN.

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?