• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • cotton

Björnis, vad underbart att läsa! Blir inte LITE avis!!! inte direkt det väder vi hade på Island...

Och det kanske är sol i Sthlm, men här i Gbg är molntäcket tjockt... fast de har lovat sol de kommande dagarna och värme i början av nästa vecka. Bara att hålla tummarna.'

Strax går jag från jobbet och skriver väl här imorgon igen. Då hoppas jag att det är goda nyheter!

• cotton

Oquatterin, såg precis vad som hänt dig! Inga ord är tillräckliga! Kramar om dig och hoppas att ni får ett plus snart igen och att det den gången går bra!

Måste kännas betryggande i all besvikelse att ni får gå på utredning beträffande era missfall.

• 2B Mom
    Englastar skrev 2010-06-23 10:03:36 följande:
    Du menar väl 160 mm??? alltså 1,6 cm?? annars var den väääldigt liten....
    Fick ni inte se på förstoringen där hjärtat är? Då syntes det supertydligt att det rörde sig och pulserade... Men visst är det coolt att man kan se så mycket redan nu...
    Englastar, jag menar 16mm=1,6cm. Jag är i början av veckan 9, dvs.8+2 och den är liten:). 160mm=16cm blir den nog när man är i vecka 16. Jo, vi såg förstoring av hjärtat och det var det som var så häftigt, så liten men ändå liv i den *ler*
  • Soffi83
    Bjornis skrev 2010-06-23 11:46:50 följande:
    Å qatterin vad jag lider med dig. Det är bara så vidrigt att gå igenom. Håller tummarna för att ni snart plussar igen! *Kram*

Grattis alla andra till fina vul/ul och Cotton, va spännande idag!

Här har vi äntligen kommit fram till sol och bad och legat på stranden och motat bort försäljare ett par timmar. ja och badat och ätit färsk ananas. Hoppas bebisen uppskattar lite slackerliv och värme!!
    Jag är ju i v 13+4 nu så knodden ska ju va typ 8 cm... tycker det borde både kännas och synas men men, vet att det kan dröja! Suck. Vill se den också. Har dock fått nåt som tyder på att det är nåt därinne (som om 3 vul/ul inte räcker, haha) så har jag fått några små "blåsor" på bröstvårtorna. Som små prickar. Tar det för nån slags körtel grej. Känns bra!
    Ta hand om er i Sverige. Har förstått att det är rätt fint väder där också. Eller har sett sthlmsvädret på CNN.
    Kommer nog dröja lite till innan du kan känna av bebisen där inne. Tror jag var på 16+1 eller 2 när jag kände något första gången, väldigt svagt dock. Som förstföderska kan det även dröja till efter v. 20 innan man känner nåt.
    Avundsjuk på att ni har så fint väder. Här är 19° och lite halvmulet än så länge.
    Njut åt oss här hemma med Glad
  • Soffi83
    cotton skrev 2010-06-23 12:54:17 följande:
    Björnis, vad underbart att läsa! Blir inte LITE avis!!! inte direkt det väder vi hade på Island...

Och det kanske är sol i Sthlm, men här i Gbg är molntäcket tjockt... fast de har lovat sol de kommande dagarna och värme i början av nästa vecka. Bara att hålla tummarna.'

Strax går jag från jobbet och skriver väl här imorgon igen. Då hoppas jag att det är goda nyheter!
    Lycka till :)
  • Jätten gluff gluff

Japp Englastar, jag är INTE ALLS lika kvicktänkt som vanligt... det känns som att allt går på halvfart, där inräknat jobbet... He he... tur man inte bara får halva lönen.

Avis på er Bjornis, det låter grymt skönt!

Jag har haft ont i magen hela dagen idag, men har "bestämt" mig för att det är växtvärk av nåt slag....

• Lillebäcks mamma
    Bjornis: Låter helt fantastiskt! Jag försöker tänka på att jag faktiskt får åka till Franska Rivieran och sola näsan i augusti, men just nu blir man ju ändå avis när man läser hur gott du verkar ha det. Här verkar det bli en mulen midsommmar.

Cotton: Jag har tänkt på er idag och hoppas på att du fick gråta tårar av lycka på ultraljudet. Väntar med spänning på rapporten i morgon.
    Kul med semester på Island förresten! Dit har jag alltid velat åka. Hur var det?

Lycklig2010: Jag tycker nästan att växtvärken kommit i perioder. Så man har en lugn period då man nästan inte känner något och sen gör den en spurt och då känns det i några dagar. Troligtvis ingenting farligt alls.
    I vecka 10 fick jag ett svid som jag inte känt tidigare. Det var som urinvägssvid fast inte i urinröret. Jag blev jätteorolig och trodde det var missfall på g, ända tills min mamma lugnade och sa att det är precis så det känns när livmodern pressas ur bäckenet. Senare berättade min kompis att hon känt precis likadant när det hände. Så bli inte rädd om du känner så. 
  • Kajsa30
    Soffi83 skrev 2010-06-23 13:41:42 följande:
    Kommer nog dröja lite till innan du kan känna av bebisen där inne. Tror jag var på 16+1 eller 2 när jag kände något första gången, väldigt svagt dock. Som förstföderska kan det även dröja till efter v. 20 innan man känner nåt.
    Avundsjuk på att ni har så fint väder. Här är 19° och lite halvmulet än så länge.
    Njut åt oss här hemma med Glad
    Jag är i v 19, barnet ligger i bakvägg och sprattlar väldigt mycket (enligt RUL). Enligt barnmorskan borde jag känna detta men jag känner ingenting, så trist. Hoppas jag kan lugna många av er med denna information, det verkar vara väldigt individuellt detta med att känna sparkar och det är alltså ingen fara om man inte gör det.
  • Kajsa30
    Englastar skrev 2010-06-23 10:05:17 följande:

glöm vad jag sa, jag kan inte räkna uppenbarligen Obestämd vet inte hur jag tänkte nu....

har ni också märkt att ni inte är riktigt lika kvicktänka som vanligt??

Jag har blivit väldigt trögtänkt, framför allt förvirrad och glömsk. Blir utelåst var och varannan dag och missar möten på jobbet. Skönt att ha ngt att skylla på iaf =).
  • cotton

Ååå, måste bara skriva med skratt bubblande i bröstet och tårar av lycka som bränner i ögonen, att vi idag såg vår lilla underbara "plusetta" med pulserande hjärta på VUL! Det var magiskt, underbart, och JA, nu vågar jag äntligen tänka att jag är gravid. Shit, jag ska bli mamma och sju månader...

Nu är det inskrivning på MVC Kungshöjd imorgon och sedan väntan på nästa UL..

Ha en mysig kväll tjejer, min underbara fästman hälsar till alla blivande mammor! (han sitter här och läser över axeln på mig   )

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?