• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.
  • Champis

Jag bodde 1,5¨år i Alby när jag pluggade. Botkyrkabyggen hade en drive för studenter att man fick halva hyran i ett år. Dessutom fick man lägerhet snabbt.

• Stinky
    Dorian Ertymexx skrev 2010-06-30 21:37:45 följande:
    Det är lustigt hur just kungahuset aldrig får skit, egentligen, de är ju blattar hela högen - kungen är ju, vaddå, sjunde generationens invandrare, och Silvia är ju direktimport från sydamerika eller vad det var... Och då de lever i Sveriges äldsta miljonprogramsbygge (dvs stockholms slott, och nu har jag hört andra än mig kalla det för det, så jag är inte ensam om det) och lever enbart på bidrag, samtidigt som de snott svenskars jobb så...
    Varför ska kungahuset få skit? De kan ju föra sig och sätter inte bilar i brand?

För övrigt så är Silvia hälften tysk och hälften brasilianska. 
  • Dorian Ertymexx
    Stinky skrev 2010-06-30 21:45:44 följande:
    Varför ska kungahuset få skit? De kan ju föra sig och sätter inte bilar i brand?

Ungefär som många i förorten alltså, den där Silvia.

Kan de? Knugen har fått en hel del om sig om fortkörning, att han snackat om saker han inte borde och liknande. Men det är klart, han anses vara en svensk symbol och då är det ju liksom inte OK att snacka skit om honom förstås. Fast han är invandrare.
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Stinky
    Dorian Ertymexx skrev 2010-06-30 21:53:13 följande:
    Ungefär som många i förorten alltså, den där Silvia.

Kan de? Knugen har fått en hel del om sig om fortkörning, att han snackat om saker han inte borde och liknande. Men det är klart, han anses vara en svensk symbol och då är det ju liksom inte OK att snacka skit om honom förstås. Fast han är invandrare.
    Ingen människa är perfekt. Inte ens "knugen". Men han och hans familj sätter fortfarande inte bilar i brand, förstör och har sig. De kan sociala koder och vet att kunna föra sig.
    Att köra för fort är väl mer en regel än undantag hos de flesta bilister i Sverige, så jag anser att han beter sig som en "Svensson" i den frågan.
  • bitte67
    Stinky skrev 2010-06-30 21:45:44 följande:

Vad har Silvias ursprung med saken att göra? Invandrare är hon ju likaförbaskat om hon så skulle komma från Norge eller Finland.

Varför ska min man och mina barn få skit? Det kan ju föra sig och sätter inte bilar i brand. Ändå blir de smutskastade i media och sådana här trådar.

Jo även barnen, för de har ju en invandrad pappa. Och såna vet man ju vad det blir av. De blir värstingar, sätter skräck i gamla tanter och bränner bilar. Eller får de kalla sig svenskar? Då kanske det går bättre för dem och blir välartade svennar?
  • Gung Ho
    Blind Urmakare skrev 2010-06-30 05:49:00 följande:
    Majoriteten av människor i fängelse är svenskar med två svenskfödda föräldrar.
    millus.se | Ateist | Humanist | Politisk frilansare
    Var hittar du den statistiken?
  • Gung Ho
    Lilysmamma skrev 2010-06-30 13:06:26 följande:
    28% är fan mycket.
    Det är enbart de med utländskt medborgarskap. 'Invandrarbakgrund' är inte inräknade.

Visst är 'invandrare' rejält överrepresenterade i brottsstatistiken, men inte i samma grad som de är i fängelserna. Vad beror det på? En möjlig orsak kan vara att de som sitter i fängelse oftare begått grova brott där överrepresentationen i brottstatistiken är ännu högre. Kan inte riktigt tänka mig något annat. 
  • ko med träd
    Dorian Ertymexx skrev 2010-06-30 21:27:22 följande:
    Så om jag hissar en svensk flagga med en bajskorv på så kommer jag alltså bara få vänliga klappar på ryggen? För att det är konst?
    Ingen aning. Hissa din flagga, se hur folk reagerar och jämför reaktionerna med hur folk reagerade mot Lars Vilks konst.
  • Ulf Harrys Farsa
    Dorian Ertymexx skrev 2010-06-30 21:35:13 följande:
    Om de kan få motsvarande straff i hemlandet (landet de är bokförda i eller härstammar ifrån) så skickas de dit för straffverkställan. Att skicka ut dem direkt skulle inte vara effektivt, eftersom folk som tex smugglar bara skulle försöka smita in igen och igen, och veta att i värsta fall får de en gratisbiljett hem. Knappast smart va.
    Möjligtvis görs detta när det gäller Skandinaver, inte annars tyvärr, vi skickar inte ut Polska eller Lettiska förbrytare t.ex, dom får sitta i Svensk fängelse, sen blir dom utvisade, därav att det finns vissa som kommer hit och klappar ner någon random på stan, gratis mat & husrum, plus Lön, bättre än hemma i kigiriztan typ.
  • Dorian Ertymexx
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-07-01 16:58:26 följande:
    Möjligtvis görs detta när det gäller Skandinaver, inte annars tyvärr, vi skickar inte ut Polska eller Lettiska förbrytare t.ex, dom får sitta i Svensk fängelse, sen blir dom utvisade, därav att det finns vissa som kommer hit och klappar ner någon random på stan, gratis mat & husrum, plus Lön, bättre än hemma i kigiriztan typ.
    Nope. Du visar nu hur litet koll du har. Jag har jobbat med den sortens dokument, så jag har sett hur folk ur alla länder blir hemskickade, före straff om de kan få straffverkställan i hemlandet, eller efteråt om det inte går att ordna.

Varför gör inte svenskar det då, om det är så lönsamt och bra? Fattiga pensisar kanske?
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.