• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.
  • Joppis
    bitte67 skrev 2010-06-29 22:49:43 följande:
    Det sa jag faktiskt inte. De idioter som JAG har råkat på har varit svenskar, sa jag. Klart jag både sett och hört saker. Jag bor faktiskt inte i en glasbubbla som du tycks tro. Jag vill bara att ni ska fatta att inte alla invandrare är idioter och våldsverkare för enligt vissa här är det bara invandrarna som står för alla brott i Sverige.
    Många invandrare står för brotten i Sverige ja. Men få vägrar inse att det är så.
  • bitte67
    Lilysmamma skrev 2010-06-29 22:47:29 följande:
    Men ändå har du bara sett svenskar som bråkat?
    Ja, faktiskt. Men det kanske handlar om var jag har varit också? Du vet jag är inte ute i "svängen" så mycket nu för tiden som för 20 år sedan. Och jag har snarare hört om saker som har hänt än sett på senare tid. Och just där jag bor, händer det inte så mycket. Trots vad som skrivs i tidningarna. Sorry.
  • bitte67
    Joppis skrev 2010-06-29 22:51:10 följande:
    Många invandrare står för brotten i Sverige ja. Men få vägrar inse att det är så.
    Men inte alla invandrare fortfarande. Det är en klick idioter som förstör för majoriteten.
  • Joppis
    bitte67 skrev 2010-06-29 22:56:05 följande:
    Men inte alla invandrare fortfarande. Det är en klick idioter som förstör för majoriteten.
    Klicken är stor nog för att folk reagerar. Eller vad tror du?
  • Finis

Självklart fattar jag att inte alla invandrare är idioter. Inget jag sagt heller. För övrigt är både min man och far invandrare.

Men man börjar så smått tröttna när det blundas för skiten som sker och daltas med bortförklaringar.

• ko med träd
    enny signatur skrev 2010-06-28 20:54:47 följande:
    Är det alltid ett tecken på intolerans?
    Jag fördömer inte saker just däremot så kan jag tycka mig behöva/vilja visa att jag inte håller med om att det är positivt, är det samma sak?
    Fördömande är inte alltid lika med intolerans, men fördömande av konst är definitivt ett tecken på en sorts intolerans.
  • Blind Urmakare

Majoriteten av människor i fängelse är svenskar med två svenskfödda föräldrar.

millus.se | Ateist | Humanist | Politisk frilansare
  • Ulf Harrys Farsa
    Blind Urmakare skrev 2010-06-30 05:49:00 följande:
    Självklart, men räknat på andelen invandrare i sverige är dom tyvärr klart överrepresenterade.

av dom 100 tunga kriminella som polisen har under ständig bevakning i sverige så är 70-75st icke svenskar. (fick siffra av en bekant spanare)
  • Joppis
    Blind Urmakare skrev 2010-06-30 05:49:00 följande:
    Ja, annars vore något väldigt fel om majoriteten var invandrare. Men om du jämför andelen invandare i svenska fängelser i förhållande till antal i samhället blir siffrorna skrämmande.

Bara att ta ex. på att 28% av alla "fängelsekunder" saknar svenskt medborgarskap. Det är skrämmande.
  • Blind Urmakare

Fast det är högre överrepresentation bland personer som kommer från familjer som har gått på socialbidrag. Bland utlandsfödda är överrepresentationen 2.5, bland personer som kommer från familjer som har gått på socialbidrag är överrepresentationen 6.5.

millus.se | Ateist | Humanist | Politisk frilansare
Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.