• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.
  • Joppis
    Blind Urmakare skrev 2010-06-30 09:48:24 följande:
    Fast det är högre överrepresentation bland personer som kommer från familjer som har gått på socialbidrag. Bland utlandsfödda är överrepresentationen 2.5, bland personer som kommer från familjer som har gått på socialbidrag är överrepresentationen 6.5.
    Inte konstigt att det är mycket kriminalitet i ex. Rosengård då 93% av invånarna lever på någon form av bidrag.
  • Blind Urmakare
    Joppis skrev 2010-06-30 09:25:51 följande:
    Ja, annars vore något väldigt fel om majoriteten var invandrare. Men om du jämför andelen invandare i svenska fängelser i förhållande till antal i samhället blir siffrorna skrämmande.

Bara att ta ex. på att 28% av alla "fängelsekunder" saknar svenskt medborgarskap. Det är skrämmande.
    28% som saknar svenskt medborgarskap? Jag har visserligen bara källa på hur många icke folkbokförda i Sverige som är polisanmälda för brott och där ligger det på 7%.

Skulle vara intressant att se källan.
    millus.se | Ateist | Humanist | Politisk frilansare
  • lindalake

jag bor iofs inte i förort, men i den invandrartäta delen av staden. Det är lugnt här i lilla Skövde

Däremot skulle jag inte vilja bo på en plats där det händer såna saker som TS länkar till. Vare sig det är invandrartätt eller inte

• ViceGuy
    Blind Urmakare skrev 2010-06-30 10:26:13 följande:
    28% som saknar svenskt medborgarskap? Jag har visserligen bara källa på hur många icke folkbokförda i Sverige som är polisanmälda för brott och där ligger det på 7%.

Skulle vara intressant att se källan.
    Joppis skrev 2010-06-30 10:56:02 följande:
    www.bra.se/extra/pod/?action=pod_show&id=61&m...
    Betyder det här att Sverige är sjysta och tar över lite fängelsekunder från andra länder? Skrattande
    The true delight is in the finding out, rather than in the knowing. -Isaac Asimov
  • Ulf Harrys Farsa

Ja icke medborgare bör inte sitta alls, utan utvisas på livstid direkt ( ÄVEN dom som väntar på medborgarskap)

• Joppis
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-06-30 13:14:44 följande:
    Ja icke medborgare bör inte sitta alls, utan utvisas på livstid direkt ( ÄVEN dom som väntar på medborgarskap)
    Ja, dom borde självklart skickas ut direkt! Det är enbart en jäkligt onödig kostnad att sätta dom i svenska fängleser på skattebetalarnas bekostnad!
  • Ulf Harrys Farsa
    Joppis skrev 2010-06-30 13:54:31 följande:
    Ja, dom borde självklart skickas ut direkt! Det är enbart en jäkligt onödig kostnad att sätta dom i svenska fängleser på skattebetalarnas bekostnad!
    En fängelsekund kostar i snitt mellan 3-4000:-/dag ..... *gäsp* åssa klagar folk på kungahuset...
Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.