• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.
  • Ulf Harrys Farsa
    Dorian Ertymexx skrev 2010-06-23 14:39:11 följande:
    Eh, jaha? Det grips folk för brott överallt, hela tiden. Den stora majoriteten brottslingar bor i villa- eller radhusområden. Ofta väldigt svenskdominerade sådana, dessutom.
    Ska göra som alla andra nu: Källa på det?
  • Dorian Ertymexx
    bitte67 skrev 2010-06-22 19:25:42 följande:
    Jo, jag tar åt mig. För det låter på vissa som om jag inte har rätt att trivas att jag är en idiot för att jag råkar trivas. Att ständigt få höra hur jäkla dåligt det är där man bor, fast man inte själv upplever det så, är rätt tröttsamt. Jag har heller aldrig förnekat att det finns problem här i förorterna, men det är inte så jävligt som folk påstår. Mycket beror på hur trygg man är i sig själv. Är man en otrygg person så spelar det ingen roll var man bor. Du kan bo långt ute på landet med få grannar och vara otrygg eller bo på Hornsgatan eller vid Stureplan och vara hur trygg som helst.

Didaj: Vad har moskéer med detta att göra? Och jo, det finns en moské på Södermalm i Stockholm. Vid Björns trädgård närmare bestämt. Och varför inte? Vi har religionsfrihet i det här landet.
    Instämmer.

Det är roligt hur folk som börjar med "jag är inte rasist" alltid återkommer till islam på något vis. Och det är lika roligt att det är JUST islam, inte judendomen, hare krishna eller buddism de orerar emot. Varför är det OK med hinduiska böneplatser men inte med islamska?
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Dorian Ertymexx
    Didaj skrev 2010-06-22 19:31:08 följande:
    Jag skrev precis varför? Det hör till ämnet muslimer som är en stor del av vår invandring. Jag tror på religionsfrihet, men jag är starkmotståndare till all form av negativ könsfördelning. Där män eller kvinnor är "mer värda" än det andra könet.
    Är det inte brukligt att sopa rent runt eget först då? Kristendomen och den svenska ojämställdheten är milt sagt blatant. Intressant nog speciellt visat nu i kungliga giftastider. Väldigt mycket där som är löjligt ojämställt.
  • Dorian Ertymexx
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-06-22 20:09:34 följande:
    Ja hela tiden, speciellt Somalier för det bor skitmånga på Öfre...
    Nej, där bor bara folk som dribblar bort miljoner och miljarder och sedan ojjar sig över skatterna. Mycket bättre.

Titta, jag kan också!
  • Dorian Ertymexx
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-06-23 14:43:15 följande:
    Ska göra som alla andra nu: Källa på det?
    Du vet förstås att det vanligaste brottet i Sverige är bidragsfusk? Och att de som bidragsfuskar mest är småbarnsföräldrar i medelklass?
  • Joppis
    Dorian Ertymexx skrev 2010-06-23 14:39:11 följande:
    Eh, jaha? Det grips folk för brott överallt, hela tiden. Den stora majoriteten brottslingar bor i villa- eller radhusområden. Ofta väldigt svenskdominerade sådana, dessutom.
    Hur ofta grips en svensk (icke invandrare) misstänkt för terrorism?
  • Joppis
    Dorian Ertymexx skrev 2010-06-23 14:49:51 följande:
    Du vet förstås att det vanligaste brottet i Sverige är bidragsfusk? Och att de som bidragsfuskar mest är småbarnsföräldrar i medelklass?
    Ja, och VAB som du påstår...men du visste inte att reglerna ändrats för ett antal år sen eftersom att du inte har barn själv.
  • Joppis
    Dorian Ertymexx skrev 2010-06-23 14:49:51 följande:
    Sen tycker jag såklart att det är värre med våldsbrott som mord, dråp, grov missahndel, hedersbrott m.m.
  • Dorian Ertymexx
    Joppis skrev 2010-06-23 14:51:24 följande:
    Hur ofta grips en svensk (icke invandrare) misstänkt för terrorism?
    Du vet lika väl som jag att det är en definitionsfråga. Man griper nazister för mordhot (eller mord), men det kallas aldrig terrorism, fastän det strikt talat är exakt vad det handlar om.
Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.