• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.
  • SkåneP
    Dorian Ertymexx skrev 2010-06-21 10:09:48 följande:
    Japp. Hornsgatan och Stureplan är det man ska undvika om man vill slippa trubbel.
    Och Hornsgatan och Stureplan karakteriseras av att primärt vara ett bostadsområde?
  • Stinky
    Dorian Ertymexx skrev 2010-06-21 10:03:51 följande:
    Wow, du är alldeles sprängfylld med fördomar du va!
    Ojoj! Är det för att dina argument börjar tryta, som du går till personangrepp? Huruvida jag är sprängfylld med fördomar eller ej, är helt irrelevant i den här diskussionen. 

Varför vägrar du inse att kriminaliteten ÄR högre i invandrartäta förorter? Du sitter här och kämpar med näbbar och klor, men kriminaliteten i de invandrartäta förorterna blir inte mindre för det.
    Jag BOR i en invandrartät förorter, i ett område där kriminaliteten ÄR hög. Jag säger INTE att ALLA invandrare är kriminella - för det är de inte - men jag hävdar fortfarande att brottsstatistiken är högre i de invandrartäta områdena. Allt som händer, kommer inte till allmänhetens kännedom. 
  • virre85

Det räknas väl kanske inte som förort men jag bor i Bergsjön Göteborg och trivs jätte bra.
    Min son är den enda "svensk" på dagis och vi ser inte något problem med det.
    Sen går jag gärna inte ut kvällstid men det hade jag inte gjort någonstans i storstan så det har inget med vart jag bor att göra.

(¯`°?.¸ ღ♥Elias 071103 & Elin 100108♥ღ ¸.?°´¯)
  • bitte67
    Annanym skrev 2010-06-21 10:05:57 följande:
    Jag röstade förresten "Bor i invandrartätt område och vill flytta." Inte för att det är invandrartätt utan för att skolarna är så dåliga. För övrigt trivs jag utmärkt i min invandrartäta förort.
    Eller så kan man göra som jag. Bo kvar och låta barnen gå i skolor utanför kommungränsen. Skulle nämligen inte ens sätta mina barn i de sk "finare" områdena i min kommun, där rasism och andra fördomar odlas friskt.

Btw; jag går hellre ut sent på kvällen där jag bor än vid Stureplan och Hornsgatan.
    Stinky skrev 2010-06-21 11:19:28 följande:
    Varför vägrar du inse att kriminaliteten ÄR högre i invandrartäta förorter? Du sitter här och kämpar med näbbar och klor, men kriminaliteten i de invandrartäta förorterna blir inte mindre för det.
    Jag BOR i en invandrartät förorter, i ett område där kriminaliteten ÄR hög. Jag säger INTE att ALLA invandrare är kriminella - för det är de inte - men jag hävdar fortfarande att brottsstatistiken är högre i de invandrartäta områdena. Allt som händer, kommer inte till allmänhetens kännedom. 
    Nej, fortfarande är brottsstatistiken högst i innerstan och jag förnekar inte att den är hög i förorterna. Men rätt ska vara rätt. Det är heller inte allt som kommer till allmänhetens kännedom vad gäller all annan kriminalitet i Sveriges avlånga land så man behöver inte svartmåla alla invandrartäta områden mer än nödvändigt. I de sk "fiiina" områdena som Danderyd, Lidingö mm förekommer det mycket som aldrig tillkännages för att de inblandade inte vågar anmäla pga förövarens ställning i samhället, bla kvinnomisshandel som sker inom husets fyra väggar och hålls där, gömt.
  • Ulf Harrys Farsa

Är det nån som kan förklara varför det i vissa bostadsområden samlas ett stort antal "stulna" kundvagnar på hög? Har dom som bor där inte förstånd nog att dra tillbaka dom dit dom ska?

• bitte67
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-06-21 13:53:40 följande:
    Är det nån som kan förklara varför det i vissa bostadsområden samlas ett stort antal "stulna" kundvagnar på hög? Har dom som bor där inte förstånd nog att dra tillbaka dom dit dom ska?
    DET är faktiskt något som jag också undrat. Men en teori jag har är att många kanske inte har bil och i stället för att bära hem tunga kassar hellre kör hem varorna i en "lånad" kundvagn och "glömmer" köra tillbaka den. Men vad vet jag, jag är ju bara en enkel förortsbo...
  • virre85

Det jag stör mig med i bergsjön de är de som sitter och käkar solroskärnor och bara spottar ut skalen på golvet inne i köpcentrumet här i Bergsjön. Det är jämt skitet och de sparkar boll och cyklar där inne. Aldrig varit med om maken, min man brukar faktiskt säga till och de har inget med vart de kommer ifrån utan helt enkelt vanligt hyfs man sitter inte och spottar ut frön inne i en byggnad. Hade jag jobbat i denna buggnad hade jag sett till att det försvann genast.

(¯`°?.¸ ღ♥Elias 071103 & Elin 100108♥ღ ¸.?°´¯)
  • Dorian Ertymexx
    SkåneP skrev 2010-06-21 10:35:52 följande:
    Och Hornsgatan och Stureplan karakteriseras av att primärt vara ett bostadsområde?
    Nu kommer bortförklaringarna.
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Dorian Ertymexx
    Stinky skrev 2010-06-21 11:19:28 följande:
    Ojoj! Är det för att dina argument börjar tryta, som du går till personangrepp? Huruvida jag är sprängfylld med fördomar eller ej, är helt irrelevant i den här diskussionen. 

Nej, det är inte irrelevant! Om jag börjar spy fördomsfull galla som inte har vidare mycket koppling med verkligheten så skulle jag bli smackad på huvudet. Men det är visst OK med vissa sorters fördomar. PK, rentav.
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Ulf Harrys Farsa
    Dorian Ertymexx skrev 2010-06-21 17:33:44 följande:
    Nu kommer bortförklaringarna.
    Stureplanskokainisterna eldar inte bilar & kastar sten på Polisen så ofta dock.
Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.