• Anonym

vår dotter dog

Känner mest att jag behöver skriva av mig lite. Vi förlorade vår 3 3 1/2 åriga dotter för ett tag sedan. Det var en morgon som alla andra och jag skulle gå in och väcka henne inför dagis. Ser att hon ligger lugnt under sitt täcke och smeker henne lätt över håret, för det var så jag brukade väcka henne. När hon inte reagerar drar jag av täcket. Lakanet är blött, och jag suckar för mig själv, jaha nu har hon kissat i sängen. När jag tittar på henne ser jag att hon är blå. Slänger mig på telefonen och ringer SOS som skickar ambulansen. Ambulansen kommer men det finns inget att göra, allt är försent. Försent för min älskade tjej!! :( Saknar henne så...

Allt kaos som följt efteråt, jag fattar knappt att jag tagit mig så här långt. Det blir inte lättare, det känns som en sten i bröstet nästan hela tiden. Hur ska jag orka?! Svaret är att jag måste för vårt andra barns skull.

• Svar på tråden vår dotter dog
  • Nuttpoem

I am so very, very sorry for your loss. I'll think of you often in the coming weeks. Hold on to your loved ones...Keep close to the daughter of your heart, which she will always be....

• pluppfamiljen

vad hemskt vad dog hon för då ? Var hon sjuk? Beklagar sorgen

5 barns mamma
  • Anonym (varför?)
    Anonym (ledsen) skrev 2010-06-12 11:05:55 följande:
    Tack alla underbara människor som bryr sig om vad som hänt oss. Vi hade inte heller nån aning om att hon bara kunde försvinna helt plötsligt utan förvarning. Hon var inte sjuk eller nått så vitt vi vet idag.

Nu ska jag gå och leka med vårt andra barn. Tiden är så mycket mer värdefull nu.
    Vill du svara på vad som hände din dotter då, om du vet det? Du skrämmer upp rätt många av oss "härute" nämligen också.
  • Mama Africa
    Anonym (varför?) skrev 2010-06-12 17:18:01 följande:
    Vill du svara på vad som hände din dotter då, om du vet det? Du skrämmer upp rätt många av oss "härute" nämligen också.
    Har för mig att TS sagt att de inte kommer att få svar än på ett tag. Dessutom en ganska okänslig fråga från dig.
  • Anonym (varför?)
    Mama Africa skrev 2010-06-12 18:17:35 följande:
    Har för mig att TS sagt att de inte kommer att få svar än på ett tag. Dessutom en ganska okänslig fråga från dig.
    Det är ganska okänsligt att skriva sådant här och sedan inte svara på vad som var fel.
  • Anonym

Precis som andra skrivit så sitter jag här med tårarna rinnandes och önskar så att det fanns något jag kunde göra för att lindra och för att förhindra att detta händer fler barn.

Jag har själv en liten son och jag kan inte ens föreställa mig smärtan i hjärtat om jag inte skulle få se honom växa upp.

Jag önskar er verkligen allt gott framöver!

• Anonym (lä)

Var förmodligen PSD, som kan ske ända upp till 15 års ålder. Beklagar verkligen det som hänt dig!

• Anonym (Vilsen)

Hon skrev av sig av sorg, passar sig inte att skriva så till en sörjande människa.

Ts beklagar sorgen läste tråden igår och bröt ut i tårar er lilla ängla flicka lämnade er kroppsligt men andligt är hon alltid med er, hennes energi kommer finnas omkring er livet ut tills ni åter ses, har själv en tös på 2,5 som är mest värdefull för mig, jag lever för "carpe diem" och försöker varje dag tänka och ge värme och kärlek, jag lider mycket då jag knappt tröffar henne 4 dagar i veckan då jag är 12 timmar på jobbet per dag.

Jag pga av det fått depressioner...barnen är allt i livet..
    Jag försöker numera göra allt för ett annat arbete och helst av allt kunna bli hemmafru.
    Jag vill inet slösa mitt liv på ett ställe där jag aldrig ser min familj, skulle ångra det om något hemskt skulle hända.

jag hoppas alla tänker på vad som verkligen är viktigt i livet

• Anonym
    Anonym (varför?) skrev 2010-06-12 17:18:01 följande:
    kan man vara okänsligare? hon/han har förlorat sitt barn och behöver STÖD inte tusen frågor från okända!!!!
  • Anonym
    Anonym (lä) skrev 2010-06-12 18:45:39 följande:
    Var förmodligen PSD, som kan ske ända upp till 15 års ålder. Beklagar verkligen det som hänt dig!
    PSD, kan ske ända upp till 15 års ålder??? va??? Det heter ju Plötslig Spädbarns Död. Då handlar det väl bara om Spädbarn. Sorry om det blev OT
Svar på tråden vår dotter dog