• Anonym

vår dotter dog

Känner mest att jag behöver skriva av mig lite. Vi förlorade vår 3 3 1/2 åriga dotter för ett tag sedan. Det var en morgon som alla andra och jag skulle gå in och väcka henne inför dagis. Ser att hon ligger lugnt under sitt täcke och smeker henne lätt över håret, för det var så jag brukade väcka henne. När hon inte reagerar drar jag av täcket. Lakanet är blött, och jag suckar för mig själv, jaha nu har hon kissat i sängen. När jag tittar på henne ser jag att hon är blå. Slänger mig på telefonen och ringer SOS som skickar ambulansen. Ambulansen kommer men det finns inget att göra, allt är försent. Försent för min älskade tjej!! :( Saknar henne så...

Allt kaos som följt efteråt, jag fattar knappt att jag tagit mig så här långt. Det blir inte lättare, det känns som en sten i bröstet nästan hela tiden. Hur ska jag orka?! Svaret är att jag måste för vårt andra barns skull.

• Svar på tråden vår dotter dog
  • Ylwis

Ts: kan inget annat än beklaga sorgen :( man kan aldrig tänka sig in i den situationen! har en som blir 5 år i oktober och vet inte vad jag skulle ta mig till om jag förlorade honom.

hoppas ni snart får reda på vad som hände.

Mamma till Alvyn 051015
  • Seldonia

Vår 3,5 åriga filcka gick bort för en månad sedan, hon hade en sjukdom men det var totalt oväntat för både oss och sjukvården att hon skulle dö nu. Jag känner med er.
    Jag hoppas att ni kan minnas alla fina stunder mer er dotter, minnas allt som var just hon, och känna att hon var en gåva som alltid kommer att finnas hos er trots att kroppen inte lever längre.
    Jag tänker mig att min älskade lilla flicka var färdig med det här livet nu, hon hade fyllt sin tid och sin ram och skulle vidare. Det gör inte min sorg och saknad mindre, men det känns ändå bra att tänka så.

• Anonym (undrande)
    Anonym (Minna) skrev 2010-06-21 11:28:22 följande:
    De skulle säkert aldrig erkännna att det var det som var orsaken ifall det var det.

Vaccinet kan slå ut kroppens egna försvar och jag hoppas ni får svar på vad det berodde på.
    Precis vad jag tänkte...
  • Ms M

Tänker på er så mkt... Jag hoppas att det känns lite lättare nu o att ni kan minnas henne med glädje och inte bara sorg... Hon sitter där uppe o tittar på er.. KRAM

• Missisbit
    Anonym skrev 2010-06-10 23:01:48 följande:
    Känner mest att jag behöver skriva av mig lite. Vi förlorade vår 3 3 1/2 åriga dotter för ett tag sedan. Det var en morgon som alla andra och jag skulle gå in och väcka henne inför dagis. Ser att hon ligger lugnt under sitt täcke och smeker henne lätt över håret, för det var så jag brukade väcka henne. När hon inte reagerar drar jag av täcket. Lakanet är blött, och jag suckar för mig själv, jaha nu har hon kissat i sängen. När jag tittar på henne ser jag att hon är blå. Slänger mig på telefonen och ringer SOS som skickar ambulansen. Ambulansen kommer men det finns inget att göra, allt är försent. Försent för min älskade tjej!! :( Saknar henne så...

Allt kaos som följt efteråt, jag fattar knappt att jag tagit mig så här långt. Det blir inte lättare, det känns som en sten i bröstet nästan hela tiden. Hur ska jag orka?! Svaret är att jag måste för vårt andra barns skull.
    Beklagar sorgen och jag kan inte lindra din smärta..Men varför dog hon? 

• Missisbit

Många styrkekramar till dig..Hjärta

• Missisbit

Det jag skrev innan kändes känslokallt, jag önskar
    verkligen att jag kunde lindra din smärta..jag har barn
    själv vilket gör att jag bara kan föreställa mig hur det skulle
    kännas... 

• Anonym (Funderar)
    De skulle säkert aldrig erkännna att det var det som var orsaken ifall det var det.

Vaccinet kan slå ut kroppens egna försvar och jag hoppas ni får svar på vad det berodde på.
    Ja.. hemsk..
  • Elsans
    Anonym (Funderar) skrev 2010-07-28 23:51:39 följande:
    Ja.. hemsk..
    Anonym (undrande) skrev 2010-06-21 12:02:06 följande:
    Precis vad jag tänkte...

Skäms på er som spekulerar på det där viset!!

Ts: Finns inga ord som räcker till. Stor kram!
Svar på tråden vår dotter dog