• Anonym

vår dotter dog

Känner mest att jag behöver skriva av mig lite. Vi förlorade vår 3 3 1/2 åriga dotter för ett tag sedan. Det var en morgon som alla andra och jag skulle gå in och väcka henne inför dagis. Ser att hon ligger lugnt under sitt täcke och smeker henne lätt över håret, för det var så jag brukade väcka henne. När hon inte reagerar drar jag av täcket. Lakanet är blött, och jag suckar för mig själv, jaha nu har hon kissat i sängen. När jag tittar på henne ser jag att hon är blå. Slänger mig på telefonen och ringer SOS som skickar ambulansen. Ambulansen kommer men det finns inget att göra, allt är försent. Försent för min älskade tjej!! :( Saknar henne så...

Allt kaos som följt efteråt, jag fattar knappt att jag tagit mig så här långt. Det blir inte lättare, det känns som en sten i bröstet nästan hela tiden. Hur ska jag orka?! Svaret är att jag måste för vårt andra barns skull.

• Svar på tråden vår dotter dog
  • Anonym
    McIris skrev 2010-06-12 19:25:19 följande:
    Kanske okänsligt att debattera detta här men det är ju knappast PSD vid 15 år! Möjligtvis kan man få plötsligt hjärtstopp eller hjärnblödningar men inte PSD. Psd drabbar spädbarn, alltså barn under 1-års ålder. Sen kan ju alla människor såväl vuxna, barn och ungdomar ha något okänt fel som inte upptäckts som kan leda till plötslig död.

Fruktansvärt att läsa och helt overkligt!
    En kille mitt kusinbarns klass dog i vad de kallar PSD. Han gick i lågstadiet och var med andra ord inget spädbarn. Väldigt ovanligt att det händer i såpass hög ålder, men hittar de ingen annan orsak så klassas det som PSD.
  • Anonym (lä)
    Kanske okänsligt att debattera detta här men det är ju knappast PSD vid 15 år! Möjligtvis kan man få plötsligt hjärtstopp eller hjärnblödningar men inte PSD. Psd drabbar spädbarn, alltså barn under 1-års ålder. Sen kan ju alla människor såväl vuxna, barn och ungdomar ha något okänt fel som inte upptäckts som kan leda till plötslig död.

Nej, PSD kan drabba barn upp till 15 år ålder, är samma princip och händer på samma sätt. heter med PSD.
  • Anonym (lä)
    Anonym skrev 2010-06-12 19:08:01 följande:
    PSD, kan ske ända upp till 15 års ålder??? va??? Det heter ju Plötslig Spädbarns Död. Då handlar det väl bara om Spädbarn. Sorry om det blev OT
    ja det kan ske upp till 15 års ålder.
  • högbergarna

Fy så fruktansvärt! Det är min största skräck! Att det ska hända mitt barn något. Jag vet inte hur jag skulle överleva!!

Kan inte annat skriva än att jag djupt beklagar eran sorg! En stor Kram till er!

• Lingonflickan
    Anonym skrev 2010-06-12 22:43:05 följande:
    Det är så obeskrivligt hemskt... jag gråter och gråter och får inte stopp på det, var tvungen att gå in och titta till min lilla dotter så hon andades. Det finns inget som skrämmer mig mer än tanken på att förlora henne. Det var min första tanke när jag fick upp henne på bröstet...

an angel in the book
    of life wrote down my
    baby's birth, and whispered
    as she closed the book too beautiful for this earth.
    a heart of gold stopped beating
    two shining eyes at rest
    God broke our hearts to prove
    he only takes the best
    God knows you had to leave us
    but you did not go alone
    for part of us went with you
    the day he took you home
    to some you are forgotten
    to others just the past
    but to us who loved and lost you
    your memory will always last
    Så fint skrivet. *gråter*
    Rör min familj och du släpper löst ett vilddjur!
  • Maliinka

Beklagar verkligen sorgen Finns inga ord

• Anonym (sassa)

Tidigare i TS svar så står det att läkarna hade sagt att det troligtvis var PSD efter som det kan hända upp till 6 års åldern. 15 år kanske inte är helt omöjligt.

Jag tycker bara att det så fruktansvärt då jag själv har en treåring... Har tänkt mycket på dig TS
    KRAM!!!.
  • Anonym (ledsen)

Vi har fortfarande inte fått några svar. Så vi vet inte varför hon dog än. Har varit vid graven idag och "pratat" med henne en lång stund, förklarat att jag älskar henne för alltid.

• Ess

Hoppas ni snart får nåt svar.
    Hur mår lilla syskonet?
    Är han/hon gammal nog att fråga efter systern, men för liten att förstå vad som hänt?
    Kram!

• Anonym (undrande)

En mycket stor styrkekram till er alla!!! Beklagar er sorg djupt! Hoppas ni får svar på vad som hände snart...en liten fråga, när fick hon sin senaste vaccination?

Svar på tråden vår dotter dog