Jag längtar till jul!!!
Fick veta idag att julen i år kommer att bli som en riktig Astrid Lindgren-jul med många personer inbjudna. Det ska bli så roligt!
Fick veta idag att julen i år kommer att bli som en riktig Astrid Lindgren-jul med många personer inbjudna. Det ska bli så roligt!
Nu har jag slagit in alla paket till min väninnas adventskalender!! Blev kanon hoppas hon tycker detsamma. Dags att börja med barnens kalendrar. Om bara en vecka sätter vi upp ljusstakarna!!!! Tjohoo! Undrar om vi ska smygöppna glöggen nu ikväll? Kram till er alla julälskare
Har idag köpt nya gardiner till halva huset. Lite nya ljusslingor.
Sitter och ser rakt över till grannen och dom har minsann börjat hänga upp och fixa. Så.. Kanske blir det att jag startar i veckan.
Min make har putsat fönstren idag, men gardinerna är icke bytta. Men nu är det lite fritt fram tänker jag.
Tomtar o div får dock vänta tills efter lucia typ.
Herregud en sån tråkig årets julklapp. För alla förväntas vara träningsfreaks som nyttjar sånt eller?
Jag brukar normalt inte tycka "årets julklapp" är särskilt roligt öht, och stämmer just aldrig in på nåt jag skulle vilja ha. Men det här var det i särklass mest trista.
Suck...
När brukar ni posta julkorten?
Jag har äntligen beställt julklapp till min syster
Har inte så många kvar att handla till. Jag ska köpa nått till mamma, mammas man, lillasyster, lillebror och farmor och farfar men sen är jag klar.
Har hittills handlat:
* Maken - Whisky, tröja, en speciell Kalle pocket som han ville ha från sin barndom.
* Sonen 3 år - Ett gäng leksaksbilar, böcker, lego, morgonrock, verktygssats och lite kläder.
* Sonen 1 år - Liten rullväska, böcker, lite kläder, byggklossar, några bilar, någon liten leksak.
Tillsammans får de även ett leksakskök, tågbana och leklera
* Mamma - En gammal tomte (hon har en likadan från sin barndom men den håller på att gå sönder), foton på barnen samt en fotobok från yngsta sonens första år.
* Mammas man - En tröja
* Lillebror - Skjorta
* Lillasyster - En skål "Berså"
* Storasyster - 2 djupa tallrikar till hennes servis
* Systerdotter 8 år - Tyllkjol, strumpbyxor och diadem
* Systerson 6 år - Kofta och tröja
* Svärmor och Svärfar - 2 stora badlakan, 4 handdukar, foton på barnen samt en fotobok från yngsta sonens första år.
* Svägerskan och Svågern - Hamax cykelsits
* Svägerskans son 6 månader - Träpussel (första pusslet)
* Svåger - T-shirt och pajform
* Grannflicka 2 år - Tröja och en pall
* Grannflicka 10 månader - Klänning och strumpbyxor.
Phju, tror allt kom med
Håller på att baka pepparkakshus och julpyntar. Alla julgardiner är uppe och alla adventsljusstakar/stjärnor är uppe.
Helt left field, kanske, men hur luktar vinterluften hemma hos er? Typ på promenaden till barnens skola eller sista promenaden med hunden eller nåt? Så där tidigt eller sen? Med frost/snö på marken?
Hos mig luktar det som en nyslipad knivegg känns, som varm skorsten och frusen mossa på varma hällar, smakar tallkåda och frysta nypon.