• Quirall

30+ som väntar första barnet i början av 2011

Hej!!

Är en tjej på 30 som nyligen fått det efterlängtade plusset på stickan, jag är med i en del trådar redan, men känner att jag vill ha en tråd med folk i mer liknande situation som mig. Vi fick plus på fjärde försöket och nu väntar vi såå på att magen skall växa, konstiga cravings skall komma och allt vad en graviditet innebär, sitter just nu och mår lite illa och försöker påminna mig själv om att det är det jag har väntat på hehe

Hoppas det finns fler som vill vara med i den här tråden!

Gravid BF-Lista Baby

Quirall BF 5/3 -11

• Svar på tråden 30+ som väntar första barnet i början av 2011
  • ll lina

Millan75 Jag tror du kan ha rätt om att man blir lugnare på disputationen av att ha något annat att tänka på :) Men först måste jag skriva något så att jag kan ta mig dit också. Vädret spelar mindre roll, mitt kontor är luftkonditionerat... jag har bara svårt att låta bli att surfa på sidor om att vänta barn, läsa tester av barnvagnar, och annat sådant viktigt (?). Grattis till plusset! Jag är i vecka 6+2 nu enligt räknaren här på FL, så jag får väl kanske ta och ringa barnmorskan.

Riza Då låter det som det är dags för mig att ringa. Deras telefontid börjar om fem minuter tror jag.

• Erka

Tack snälla ni!  Solig

Jag har gått längre nu än tidigare grav.... Den sista stannade i v10 (i december). Men förut har jag nästan känt på dagen när det avstannat, alla symtom har varit puts väck, visst, de avtar ju mer och mer ju längre man går - men jag har vaknat på morgonen och känt att allt känts annorlunda. Så nu känns det lite bättre eftersom jag verkligen känner mig jättegravid på alla sätt och vis. Glad

Så eftersom jag går på specmödra så har jag inte skrivit in mig på MVC ännu, tänkte vänta tills vi vet hur det står till där inne. Vi kommer även att göra FVP pga stor risk för genetiska defekter. Men efter det, med hopp om att vi tar oss så långt, så kommer vi att skriva in oss! Har gått igenom några inskrivningar så det känns inte som att vi missar så mkt så här i början ändå.... Så mycket nytt har nog inte hunnit hända, kan jag tänka mig. Flört

~~~ Det blir vad du gör det till ~~~
  • cshell

Jag skulle ringa till MVC'n vid en gång när man har plussat och boka tid  - särskilt nu på sommaren då det är svårt att få en tid när man vill. Vi fick mycket information att ta ställning till, särskilt om vi ville har KUB/NUPP testat som måste göras mellan v11 och 14 tror jag.

Jag kan inte börja förstår oron av er som har gått igenom missfall. Jag har själv varit orolig men måste erkänna att jag ha haft det relativ lätt hittils. Jag håller tummarna för att alla är kvar här tills det är dags att annonsera ett nytt familjemedlem. Själv börjar jag släpper oron mer och mer. Det är 1 vecka kvar tills slutet av v12 och jag har fått se hjärtat slår, en huved och rumpa. Jag har ingen aning om den hade armar eller benen däremot - det är väldigt svårt att tolka de där ul bilder ibland!

Håller med om det där med koncentration!!! Hur kan man sitta och räkna/skriva/vad man nu göra på jobbet, när man vill bara slurka upp allt om graviditet och spädbarn!?

• minolia
    cshell skrev 2010-07-15 14:26:38 följande:

Jag skulle ringa till MVC'n vid en gång när man har plussat och boka tid  - särskilt nu på sommaren då det är svårt att få en tid när man vill. Vi fick mycket information att ta ställning till, särskilt om vi ville har KUB/NUPP testat som måste göras mellan v11 och 14 tror jag.

Jag kan inte börja förstår oron av er som har gått igenom missfall. Jag har själv varit orolig men måste erkänna att jag ha haft det relativ lätt hittils. Jag håller tummarna för att alla är kvar här tills det är dags att annonsera ett nytt familjemedlem. Själv börjar jag släpper oron mer och mer. Det är 1 vecka kvar tills slutet av v12 och jag har fått se hjärtat slår, en huved och rumpa. Jag har ingen aning om den hade armar eller benen däremot - det är väldigt svårt att tolka de där ul bilder ibland!

Håller med om det där med koncentration!!! Hur kan man sitta och räkna/skriva/vad man nu göra på jobbet, när man vill bara slurka upp allt om graviditet och spädbarn!?

Härligt att allt verkar bra!

Jag kan inte heller koncentrera mig på jobbet...fick reda på förra veckan att jag är gravid så det har varit lite ofokuserat sen dess...Tur jag går på semester imorrn!
  • lier1979

Tro det eller ej men idag var jag så trött så när jag hade varit på toa så satt jag kvar en stund när jag var klar. Jag somnade! Om jag somnar sittande på en toastol, då är jag trött! Trodde inte att det var möjligt! *s*

• lovetove
    lier1979 skrev 2010-07-15 15:34:12 följande:
    Tro det eller ej men idag var jag så trött så när jag hade varit på toa så satt jag kvar en stund när jag var klar. Jag somnade! Om jag somnar sittande på en toastol, då är jag trött! Trodde inte att det var möjligt! *s*
    Hahaha!

Hej allihop!

Jag hoppar också in här. Är med i ett par andra trådar och har inte upptäckt den här förrän nu. Jag är 32 år och väntar mitt första barn. Är i vecka 10+1, längtar tills jag kan säga vecka tolv!

Jag mår ganska bra nu. Har varit fruktansvärt trött och mått illa och haft så ont i brösten att jag inte kunnat sova, dessutom har jag känt mig jättelåg. Men nu mår jag som sagt lite bättre och känner mig både piggare och gladare.

Jag bor i en liten lägenhet i Stockholm, men ska flytta ut till ett stort hus på landet om tre veckor. Längtar! 
  • Kattflickan

Hejsan,

Erka: Välkommen och hoppas verkligen att allt går väl denna gång!

Il lina: Jag har också svårt att tänka på nåt annat nu, så förstår att det är svårt att fokusera på avhandlingen.  Hoppas att det går bra med skrivandet ändå.

Är lite rädd för att jag är så glad, blir det missfall så kommer jag bli så grymt ledsen. Men det är ju inte så mycket annat att göra än vänta och se.

Har ringt MVC, de ska ringa upp mig i eftermiddag så får jag höra med dem om att boka in tid.

Tog ett till graviditetstest idag, ett sånt där digitalt med veckoindikator (trots att jag är emot digitala engånsprylar=resursslösteri), det visade på "gravid" vecka 2-3 (efter befruktning) så det verkar stämma.

Igår började mina bröst att ömma rejält, hade en ryggsäck och den spände över brösten, kändes mycket.

Millan

• Erka
    lier1979 skrev 2010-07-15 15:34:12 följande:
    Tröttheten känner jag igen... Idag har jag bara velat gömma mig i nåt provrum på jobbet och sova en liten stund, det hade varit nåt! Är trött heeeela tiden och det känns ibland som att huvudet är inlindat i bomull. Hoppas att det vänder snart för i det här tempot får man ju inget gjort juh... Rynkar på näsan
    ~~~ Det blir vad du gör det till ~~~
  • Kattflickan

Hej igen:

Riza: Du skrev att du skulle gått på ett hälsosamtal. När jag pratade med MVC idag nämnde de inget om detta, bokade dock in inskrivningssamtal med mig i vecka 10 och frågade om jag ville göra kub-testet. Jag tänkte göra detta och sen beroende på resultaten ta ställning till ev. prov på fostervatten.

Vad tas upp på hälsosamtalet? Hälls detta bara i vissa områden i landet?

Jag hade också inbillat mig att om man är över 30 så görs det två ultraljud, stämmer detta, barnmorskan nämnde inget om detta.

Millan 

Svar på tråden 30+ som väntar första barnet i början av 2011