• Modig

Ni bittra kvinnor...

Ni bittra kvinnor därute som gör allt för att förstöra för ert ex.
    Har ni någon gång funderat på vad det är ni gör?
    Har ni någon gång funderat på vem det är ni förstör och varför?
    Och framför allt...
    Har ni någon gång funderat på vem det drabbar i slutändan?

När ni systematiskt hotar med allt som står honom kärt.
    När ni om och om igen trycker ner hans självkänsla i botten.
    När ni skapar en tillvaro fylld av problem.
    När ni gör så att det enda han har energi till är att värja sig.
    När ni skuldbelägger.
    När ni ruinerar både mentalt och pengamässigt.

När du kört dina barns pappa i botten så må du känna dig lyckad.
    Du må känna att det var din rättighet.
    Du må känna att hämnden är ljuv, för han slutade trots allt att älska dig.

Hur hade han mage....
    ...att sluta älska dig...

Har du någon gång funderat på att du en gång älskade den mannen?
    Har du någon gång funderat på att du en gång ansåg honom vara värdig som far till dina barn?

Har du någon gång funderat på att dina barn älskar honom precis lika mycket som dom älskar dig.
    För det är ERA barn... Inte dina.

Så återigen..
    Har du någon gång funderat på vem det är din vendetta drabbar i slutändan?
    För det må vara honom du kör i botten.

Men det är dina egna barn, ditt eget kött och blod.
    Det är dom du berövar på en far.
    Det är deras kärlek du omöjliggör.
    Och det är deras välmående du offrar för ditt högst egoistiska hämndbegärs skull.

Har du någon gång tänkt över huvud taget?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 13:05
    tillägg:
    Självklart finns det säkert en hel del bittra biopappor.
    Men den här tråden reflekterar över MINA känslor och MINA tankar över MINA erfarenheter.. och det är riktat mot biomammor.
    Det står er fritt att lägga till kommentarer som handlar om biopappor!
  • Svar på tråden Ni bittra kvinnor...
  • Anonym (Varför)
    Modig skrev 2010-07-04 21:29:55 följande:
    Det verkar ju som att ni har det bästa utgångsläget.
    Det är inte så lätt att hitta en bra man, och det är en svårare att verkligen bli kär och känna att allt känns rätt.
    Om du känner att ni har alla förutsättningar för en bra framtid, varför ska du då låta hans ex stå i vägen för det?
    Är hon värd den uppoffringen?

Den där dagen du pratar om kan komma oavsett om det finns barn eller inte, eller om det finns ex eller inte.
    Man vet aldrig.
    Allt man vet är vad man har nu och om det är värt en knaglig resa.

Jag håller dock på dig!
    Jag tror att du kommer att klara det galant!

Och behöver du "prata" med någon så finns jag här :)
    Tack så mycket :)

Om det kommer att bli som jag tror så har jag en känsla av att jag kommer att behöva "prata" av mig en hel del.
    Vilken tur att jag hittade den här sajten 

Nä hon är inte värd den uppoffringen. Hoppas bara att hon inte kan ta barnen ifrån honom för då får vi problem. Han skulle inte klara det...
  • Modig
    Anonym (Varför) skrev 2010-07-04 21:46:15 följande:
    Tack så mycket :)

Om det kommer att bli som jag tror så har jag en känsla av att jag kommer att behöva "prata" av mig en hel del.
    Vilken tur att jag hittade den här sajten 

Nä hon är inte värd den uppoffringen. Hoppas bara att hon inte kan ta barnen ifrån honom för då får vi problem. Han skulle inte klara det...
    Då är det bara att hitta en bra advokat.
    Men ett tips är att skriva ner alla trick hon håller på med, spara alla sms och spela in telefonsamtal.
    Då kan hon ljuga sig blå i nyllet utan att komma någonstans.

Men vi får ju hoppas att det inte går så långt..
    Förhoppningsvis inser hon ju längst inne att barnen behöver sin pappa.
  • Anonym (Varför)
    Modig skrev 2010-07-04 21:51:45 följande:
    Då är det bara att hitta en bra advokat.
    Men ett tips är att skriva ner alla trick hon håller på med, spara alla sms och spela in telefonsamtal.
    Då kan hon ljuga sig blå i nyllet utan att komma någonstans.

Men vi får ju hoppas att det inte går så långt..
    Förhoppningsvis inser hon ju längst inne att barnen behöver sin pappa.
    Ja det är det jag hoppas på att hon ska göra. Hon får vara bitter i början. Jag kan förstå om hon är det men hon är ju ändå mamma till sina barn så jag hoppas att hon gör det som är bäst för dom...

Det återstår att se.... Blir en spännande höst :) 
  • Singel Man

Underbar tråd...Bra skrivet TS, Brukar säga att den som gräver en grop åt andra , faller ofta själv däri, men dessvärre kan det ta tid, och blir det advokat, TR, FR etc, så brukar dom tuvärr vara "bara" till mammans fördel, Även om det är hon som ställer till med allt, eller är s.a.s problemet, Slutkontentan är vilket som.. att det är ALLTID barnen som blir drabbade,  Och jag förstår inte hur man kan skada sitt egna kött & blod...

Underbart läsa finns dom som kämpar för sina bonusar, och stöttar sina partners. Det behövs för man har sina upp och ner dagar, ibland vill man bara ge upp, MEN man finner oftast alltid kraft för sina barn...dom skall ju inte bli lidande för att en person gett sig fan på att djävlas...

TACK !!!

• vampyria2

Håller med dig i allt för utom att du riktar dig enbart till oss kvinnor, jag sitter i andra änden och har två underbara barn som inte får träffa sin pappa pga att han vill straffa mig Obestämd
    Jag har två barn till med två olika män, de är bägge några som jag är väldigt bra vänner med, de tillhör till och med mina bästa vänner. Så jag vet att jag int är någon hemskt ex utan det är han som vill straffa.

Han har dessutom barn med två andra kvinnor och han gör lika dant med de barnen Obestämd

Borde vara förbjudet för alla föräldrar att göra sina barn illa på såna sätt, vare sig det gäller att hindra nån att räffa barnen eller att vägra träffa sina barn.

Men tack för din text tror också att det är nått som många bör läsa Drömmer

• Rocknangel

håller helt med bra text fint skrivet ! 
    ger också en lika dan tanke till alla bittra pappor , vet ni vad ni göra mot era barn ?  

• Modig
    Singel Man skrev 2010-07-05 02:17:11 följande:

Underbar tråd...Bra skrivet TS, Brukar säga att den som gräver en grop åt andra , faller ofta själv däri, men dessvärre kan det ta tid, och blir det advokat, TR, FR etc, så brukar dom tuvärr vara "bara" till mammans fördel, Även om det är hon som ställer till med allt, eller är s.a.s problemet, Slutkontentan är vilket som.. att det är ALLTID barnen som blir drabbade,  Och jag förstår inte hur man kan skada sitt egna kött & blod...

Underbart läsa finns dom som kämpar för sina bonusar, och stöttar sina partners. Det behövs för man har sina upp och ner dagar, ibland vill man bara ge upp, MEN man finner oftast alltid kraft för sina barn...dom skall ju inte bli lidande för att en person gett sig fan på att djävlas...

TACK !!!

Tack själv för att du kommenterar.
    Det känns alltid lite lättare när man vet att man inte är ensam.. eller hur?
  • Modig
    vampyria2 skrev 2010-07-05 07:53:25 följande:
    Håller med dig i allt för utom att du riktar dig enbart till oss kvinnor, jag sitter i andra änden och har två underbara barn som inte får träffa sin pappa pga att han vill straffa mig Obestämd
    Jag har två barn till med två olika män, de är bägge några som jag är väldigt bra vänner med, de tillhör till och med mina bästa vänner. Så jag vet att jag int är någon hemskt ex utan det är han som vill straffa.

Han har dessutom barn med två andra kvinnor och han gör lika dant med de barnen Obestämd

Borde vara förbjudet för alla föräldrar att göra sina barn illa på såna sätt, vare sig det gäller att hindra nån att räffa barnen eller att vägra träffa sina barn.

Men tack för din text tror också att det är nått som många bör läsa Drömmer
    Rocknangel skrev 2010-07-05 08:00:13 följande:
    håller helt med bra text fint skrivet ! 
    ger också en lika dan tanke till alla bittra pappor , vet ni vad ni göra mot era barn ?  
    Självklart finns det pappor med samma problem.. men som jag skrivit i ett svar längre upp.
    Jag skriver utifrån mina erfarenheter och då blir det ju riktat,

Tack för era kommentarer!
  • jdg

Eller så skaffar man sig en kontaktperson (tror jag att det heter) Så behöver man värken prata eller se varandra.

Därför finns kontakt personen när föräldrarna inte funkar tillsammans.

• Modig
    jdg skrev 2010-07-05 08:19:52 följande:

Eller så skaffar man sig en kontaktperson (tror jag att det heter) Så behöver man värken prata eller se varandra.

Därför finns kontakt personen när föräldrarna inte funkar tillsammans.

Det har jag aldrig hört talas om.
    Vad innebär det?
    För det är ju inte så att föräldrarna inte kan ta hand om barnen.
Svar på tråden Ni bittra kvinnor...