• Modig

Ni bittra kvinnor...

Ni bittra kvinnor därute som gör allt för att förstöra för ert ex.
    Har ni någon gång funderat på vad det är ni gör?
    Har ni någon gång funderat på vem det är ni förstör och varför?
    Och framför allt...
    Har ni någon gång funderat på vem det drabbar i slutändan?

När ni systematiskt hotar med allt som står honom kärt.
    När ni om och om igen trycker ner hans självkänsla i botten.
    När ni skapar en tillvaro fylld av problem.
    När ni gör så att det enda han har energi till är att värja sig.
    När ni skuldbelägger.
    När ni ruinerar både mentalt och pengamässigt.

När du kört dina barns pappa i botten så må du känna dig lyckad.
    Du må känna att det var din rättighet.
    Du må känna att hämnden är ljuv, för han slutade trots allt att älska dig.

Hur hade han mage....
    ...att sluta älska dig...

Har du någon gång funderat på att du en gång älskade den mannen?
    Har du någon gång funderat på att du en gång ansåg honom vara värdig som far till dina barn?

Har du någon gång funderat på att dina barn älskar honom precis lika mycket som dom älskar dig.
    För det är ERA barn... Inte dina.

Så återigen..
    Har du någon gång funderat på vem det är din vendetta drabbar i slutändan?
    För det må vara honom du kör i botten.

Men det är dina egna barn, ditt eget kött och blod.
    Det är dom du berövar på en far.
    Det är deras kärlek du omöjliggör.
    Och det är deras välmående du offrar för ditt högst egoistiska hämndbegärs skull.

Har du någon gång tänkt över huvud taget?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 13:05
    tillägg:
    Självklart finns det säkert en hel del bittra biopappor.
    Men den här tråden reflekterar över MINA känslor och MINA tankar över MINA erfarenheter.. och det är riktat mot biomammor.
    Det står er fritt att lägga till kommentarer som handlar om biopappor!
  • Svar på tråden Ni bittra kvinnor...
  • Queenie70
    Modig skrev 2010-07-05 12:46:37 följande:
    Jag tycker nog att du ska läsa alla kommentarer och sen komma med åsikter kring hur saker är.
    Det blir lättare då.
    Hur menar du nu? Är inte nyanser i debatten en bra sak eller?
  • Modig
    PrincessOfIce skrev 2010-07-05 12:57:38 följande:
    Jag gjorde bara klart över att även killar är bittra..
    Varför ens skriva här om du inte är intresserad av svaren och andras erfarenheter?
    Det är jag, men din ton var inte vänlig i din kommentar.
    Som att jag inte vill se hela bilden och det handlar inte om det.
  • PrincessOfIce
    Modig skrev 2010-07-05 13:06:01 följande:
    Det är jag, men din ton var inte vänlig i din kommentar.
    Som att jag inte vill se hela bilden och det handlar inte om det.
    Det är snarare du som har ett kraftigt attitydsproblem..
    Det är kanske snarare du som är bitter och inte hon?
    Någonsin tänkt på det?
    Man kan vara bitter på olika sätt..
  • Modig
    Sarilariz skrev 2010-07-05 13:01:49 följande:
    Ja, och jag menade ju då inte att jag har full insyn i din situation. Men på din trådstart låter det som att det alltid är biomammor som ställer till det, vilket nästan aldrig är fallet. Bio och bonusföräldrar är nästan alltid lika skyldiga.

En gör en sak, så gör nästa en annan sak och så eskalerar det. Från början kan det handla om misstag och missförstånd, men det utvecklas till ren illvilja.

Du är säkert en bra bonus mamma, men var medveten om att din motvilja mot bonusarnas mor märks. De känner av det.

Ingen kan styra sina känslor till 100% naturligtvis, men gör ditt bästa. För hur dum du och din man än tycker att hon är så är hon ändå dina bonusars mamma, en mamma de antagligen älskar över allt. Att känna att deras pappa och kvinnan han valt att leva sitt liv med inte tycker det minsta om mamman gör ont. Och det slår tillbaka senare.

Lycka till.
    Du behöver inte oroa dig.
    Vi pratar mycket och ofta om barnens mamma med barnen.
    Vi vill att dom ska känna att dom kan prata om allt med oss.. och det kan och gör dom oxå.
    Jag och äldsta tjejen pratar mycket om mamma, och hon ör ofta jämförelser mellan mig och biomamman.
    Jag skulle ALDRIG överföra mina känslor inför hennes beteende på barnen.
    Att vi inte tycker om mamman har med mammans beteende att göra.
    Ändrar hon det har vi inte längre några problem med henne.

Och jag kan ärligt säga att det enda felet min sambo gjort mot biomamman är att han valde att lämna henne.
  • Anonym
    PrincessOfIce skrev 2010-07-05 12:57:38 följande:
    Jag gjorde bara klart över att även killar är bittra..
    Varför ens skriva här om du inte är intresserad av svaren och andras erfarenheter?
    jag som läst hela tråden kan inflika att hon redan  fått samma kommentar som den du just gav angående de bittra männen och ts själv kan ju bara utgå från sina erfarenheter och synvinkel.

Ts verkar mycket vettig och insiktsfull måste jag säga 
  • Modig
    PrincessOfIce skrev 2010-07-05 13:07:30 följande:
    Det är snarare du som har ett kraftigt attitydsproblem..
    Det är kanske snarare du som är bitter och inte hon?
    Någonsin tänkt på det?
    Man kan vara bitter på olika sätt..
    Varför skulle jag vara bitter?
    Jag är upp över öronen kär i en man som är lika kär i mig.
    Vi har ett helt underbart förhållande som jag faktiskt var näst intill övertygad om att dom inte fanns.
    Barnen och jag har en bra relation som jag vårdar ömt.
    Visst har vi våra ups and downs men det har alla och vi tar oss igenom dom som en kärleksfull familj.

Vad du reagerat så starkt på förstår jag inte.
  • Modig
    Queenie70 skrev 2010-07-05 13:05:44 följande:
    Hur menar du nu? Är inte nyanser i debatten en bra sak eller?
    Absolut, men du får det att låta som att det är så synd om biomamman i det här fallet, och att hon lever i ett råttbo medans vi har det så gott ställt.
    Så är inte fallet alls.
    Därför tyckte jag att det kunde vara bra att du läser alla dom svar jag redan gett på annat och sen diskutera vidare.
    Inte mer än så.
  • Queenie70
    Modig skrev 2010-07-05 13:12:51 följande:
    Absolut, men du får det att låta som att det är så synd om biomamman i det här fallet, och att hon lever i ett råttbo medans vi har det så gott ställt.
    Så är inte fallet alls.
    Därför tyckte jag att det kunde vara bra att du läser alla dom svar jag redan gett på annat och sen diskutera vidare.
    Inte mer än så.
    Det var därför jag sa generellt, när jag försökte inflika hur systemet är tänkt. Då det kommit en del inlägg som ifrågasätter varför en pappa (exempelvis) ska behöva betala massa extra fast han redan betalar underhåll eller mamman får barnbidraget. Det har alltså inget med att jag ifrågasätter just sin situation att göra. Tanken är alltså att ett barn ska ha likvärdig standard i båda hemmen.
  • Modig
    Queenie70 skrev 2010-07-05 13:27:04 följande:
    Det var därför jag sa generellt, när jag försökte inflika hur systemet är tänkt. Då det kommit en del inlägg som ifrågasätter varför en pappa (exempelvis) ska behöva betala massa extra fast han redan betalar underhåll eller mamman får barnbidraget. Det har alltså inget med att jag ifrågasätter just sin situation att göra. Tanken är alltså att ett barn ska ha likvärdig standard i båda hemmen.
    Då förstår jag hur du menar.
    Ja, det är ju tanken.
    Men sen finns det ju en annan aspekt oxå.
    Om ena föräldern väljer att lägga sina pengar på tex saker och kläder, och därför inte har råd med ett större boende.
    Medans den andre föräldern lägger sina pengar på ett bättre boende och kanske inte lika mycket på kläder eller saker..
    Ska då den som har ett bättre boende ge pengar till den som har ett sämre boende?

Någonstans måste man ju vara vuxen nog att ta hand om sin ekonomi och rätta munnen efter plånboken.
    Är man inte vuxen nog för det så är man kanske egentligen inte vuxen nog för att ha barn heller?

Det är ju sällan sådär svart eller vitt.. och sen myglas det ju en hel del.

Tex fick ju vår biomamma massor av pengar av min sambo i början, men för att bostadsbidraget inte skulle ryka för henne så fick hon det mesta i kontanter, eller på ett kontokort som var registrerat i Sambons namn.

Jag säger självfallet inte att alla har det bra, men det finns faktiskt situationer där det ser annorlunda ut på pappret än vad det är i verkligheten.
  • Anonym
    Modig skrev 2010-07-05 13:11:10 följande:
    Varför skulle jag vara bitter?
    Jag är upp över öronen kär i en man som är lika kär i mig.
    Vi har ett helt underbart förhållande som jag faktiskt var näst intill övertygad om att dom inte fanns.
    Barnen och jag har en bra relation som jag vårdar ömt.
    Visst har vi våra ups and downs men det har alla och vi tar oss igenom dom som en kärleksfull familj.

Vad du reagerat så starkt på förstår jag inte.
    Ja det är verkligen en nidbild av den "elaka styvmamman" som alla hart talas om, faktum är att det är som du säger, varför skulle styvmamma vara bitter... hon är ju kär i mitt uppe i sitt liv. Det är synd att sagornas värld inte hunnit spinna en mer verklig bild, den om den bittra biomamman...
Svar på tråden Ni bittra kvinnor...