• Modig

Ni bittra kvinnor...

Ni bittra kvinnor därute som gör allt för att förstöra för ert ex.
    Har ni någon gång funderat på vad det är ni gör?
    Har ni någon gång funderat på vem det är ni förstör och varför?
    Och framför allt...
    Har ni någon gång funderat på vem det drabbar i slutändan?

När ni systematiskt hotar med allt som står honom kärt.
    När ni om och om igen trycker ner hans självkänsla i botten.
    När ni skapar en tillvaro fylld av problem.
    När ni gör så att det enda han har energi till är att värja sig.
    När ni skuldbelägger.
    När ni ruinerar både mentalt och pengamässigt.

När du kört dina barns pappa i botten så må du känna dig lyckad.
    Du må känna att det var din rättighet.
    Du må känna att hämnden är ljuv, för han slutade trots allt att älska dig.

Hur hade han mage....
    ...att sluta älska dig...

Har du någon gång funderat på att du en gång älskade den mannen?
    Har du någon gång funderat på att du en gång ansåg honom vara värdig som far till dina barn?

Har du någon gång funderat på att dina barn älskar honom precis lika mycket som dom älskar dig.
    För det är ERA barn... Inte dina.

Så återigen..
    Har du någon gång funderat på vem det är din vendetta drabbar i slutändan?
    För det må vara honom du kör i botten.

Men det är dina egna barn, ditt eget kött och blod.
    Det är dom du berövar på en far.
    Det är deras kärlek du omöjliggör.
    Och det är deras välmående du offrar för ditt högst egoistiska hämndbegärs skull.

Har du någon gång tänkt över huvud taget?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 13:05
    tillägg:
    Självklart finns det säkert en hel del bittra biopappor.
    Men den här tråden reflekterar över MINA känslor och MINA tankar över MINA erfarenheter.. och det är riktat mot biomammor.
    Det står er fritt att lägga till kommentarer som handlar om biopappor!
  • Svar på tråden Ni bittra kvinnor...
  • h8him
    Modig skrev 2010-07-05 12:31:20 följande:
    Det är likadant här.
    Mamman har barnbidraget och bostadsbidraget..
    Och har det för att hon säger att hon ska göra dom större inköpen av kläder som overaller och jackor och sånt.
    Men det gör hon inte.. denna vintern stod vi för dubbla uppsättningar ytterkläder till barnen, hon köpte en vars en mössa.
    Dessutom betalar vi dagisavgiften.
    Men är hon nöjd?
    Inte då...

Gah.. jag blir galen på sånna där egoister som bara ska ha och ha och aldrig vill ge.
    Om ni har barnen boende på heltid hos er så kan fk gå in och skriva ölver barnbidragen på pappan, även om mamman vägrar. Barnbidraget är inget klädbidrag...
  • Modig
    h8him skrev 2010-07-05 13:37:54 följande:
    Om ni har barnen boende på heltid hos er så kan fk gå in och skriva ölver barnbidragen på pappan, även om mamman vägrar. Barnbidraget är inget klädbidrag...
    Vi har barnen varannan vecka.
    Ett tag funderade vi på att försöka få hälften av bidragen..
    Men vi orkade inte strida om ännu en sak.
    Vi klarar oss ändå, även om det händer att vi får vända på slantarna.
    Man måste välja sina strider väl när utbudet är stort :)
  • h8him
    Modig skrev 2010-07-05 13:40:42 följande:
    Vi har barnen varannan vecka.
    Ett tag funderade vi på att försöka få hälften av bidragen..
    Men vi orkade inte strida om ännu en sak.
    Vi klarar oss ändå, även om det händer att vi får vända på slantarna.
    Man måste välja sina strider väl när utbudet är stort :)
    Okej, då var det kanske någon annan som hade varje vecka. Ber om ursäkt för att jag blandade ihop er.

Det är ingen idé att försöka strida för att få hälften av barnbidragen om ni har barnen vv. De är mammans så länge som mamman väljer att behålla dem själv. Det har prövats i domstol.
  • Modig
    h8him skrev 2010-07-05 13:53:21 följande:
    Okej, då var det kanske någon annan som hade varje vecka. Ber om ursäkt för att jag blandade ihop er.

Det är ingen idé att försöka strida för att få hälften av barnbidragen om ni har barnen vv. De är mammans så länge som mamman väljer att behålla dem själv. Det har prövats i domstol.
    Inte så lätt att hänga med i alla turer :)

Det kan i särskilda fall bli uppdelat..
    Men annars är det stört att det per automatik går till mamman!
  • Modig
    Anonym skrev 2010-07-05 13:37:45 följande:
    Ja det är verkligen en nidbild av den "elaka styvmamman" som alla hart talas om, faktum är att det är som du säger, varför skulle styvmamma vara bitter... hon är ju kär i mitt uppe i sitt liv. Det är synd att sagornas värld inte hunnit spinna en mer verklig bild, den om den bittra biomamman...
    Vad andra bousmammor känner kan inte jag tala för.
    Jag talar för mig och endast mig.
    Och tro mig.. Min liv har varit allt annat än en saga och det jag nu upplever är precis det jag förtjänar.

Däremot är det synd att du har den inställning du har till livet och hur du dömer andra människor.
    Det försvårar nog en hel del för dig skulle jag tro.
  • Modig
    Anonym skrev 2010-07-05 13:37:45 följande:
    Ja det är verkligen en nidbild av den "elaka styvmamman" som alla hart talas om, faktum är att det är som du säger, varför skulle styvmamma vara bitter... hon är ju kär i mitt uppe i sitt liv. Det är synd att sagornas värld inte hunnit spinna en mer verklig bild, den om den bittra biomamman...
    Skulle även vilja veta hur du fick mig till den "elaka Styvmamman"
    Ditt resonemang skulle vara intressant att följa.
  • Queenie70
    Modig skrev 2010-07-05 13:36:50 följande:
    Då förstår jag hur du menar.
    Ja, det är ju tanken.
    Men sen finns det ju en annan aspekt oxå.
    Om ena föräldern väljer att lägga sina pengar på tex saker och kläder, och därför inte har råd med ett större boende.
    Medans den andre föräldern lägger sina pengar på ett bättre boende och kanske inte lika mycket på kläder eller saker..
    Ska då den som har ett bättre boende ge pengar till den som har ett sämre boende?

Någonstans måste man ju vara vuxen nog att ta hand om sin ekonomi och rätta munnen efter plånboken.
    Är man inte vuxen nog för det så är man kanske egentligen inte vuxen nog för att ha barn heller?

Det är ju sällan sådär svart eller vitt.. och sen myglas det ju en hel del.

Tex fick ju vår biomamma massor av pengar av min sambo i början, men för att bostadsbidraget inte skulle ryka för henne så fick hon det mesta i kontanter, eller på ett kontokort som var registrerat i Sambons namn.

Jag säger självfallet inte att alla har det bra, men det finns faktiskt situationer där det ser annorlunda ut på pappret än vad det är i verkligheten.
    Det man går efter när man fastställer underhåll är ju enbart inkomst och familjesituation. Om den ena tjänar massa pengar, men väljer att bränna dem på shopping och bor i ett råtthål, så kommer det ju ändå inte att innebära att den andra måste betala massa underhåll. Synd om barnen blir det ju dock. Det övriga din sambo gått med på är ju trots allt helt frivilligt.
  • Modig
    Queenie70 skrev 2010-07-05 14:16:16 följande:
    Det man går efter när man fastställer underhåll är ju enbart inkomst och familjesituation. Om den ena tjänar massa pengar, men väljer att bränna dem på shopping och bor i ett råtthål, så kommer det ju ändå inte att innebära att den andra måste betala massa underhåll. Synd om barnen blir det ju dock. Det övriga din sambo gått med på är ju trots allt helt frivilligt.
    Klart att det är frivilligt.
    Men det kan väl inte vara så att man ska vara omedgörlig bara för att det ska bli rätt i slutändan?
    Alla sätt att visa sin goda vilja borde räknas.

Han kunde lika gärna struntat i att hjälpa henne helt och hållet, för han hade som du säger inga skyldigheter.
    Hade det varit bättre då?

Det är synd att allt alltid ska vara så byråkratiskt och (faktiskt) alltid gå på mammans linje.
    Det sätter många välvilliga pappor på pottan.
  • Arynelle

Du kunde lika gärna ha beskrivit biomamman till min styvson i trådstarten... exakt så har vi tänkt många gånger...

• Modig
    Arynelle skrev 2010-07-05 15:03:36 följande:
    Du kunde lika gärna ha beskrivit biomamman till min styvson i trådstarten... exakt så har vi tänkt många gånger...
    Tänk att vi är så många bonusmammor som delar samma upplevelser..
    Och ändå hävdar alla biomammor att dom minsann ALDRIG gör något fel.
    Det är nog ett krig som aldrig kommer att ge något.
Svar på tråden Ni bittra kvinnor...