• Modig

Ni bittra kvinnor...

Ni bittra kvinnor därute som gör allt för att förstöra för ert ex.
    Har ni någon gång funderat på vad det är ni gör?
    Har ni någon gång funderat på vem det är ni förstör och varför?
    Och framför allt...
    Har ni någon gång funderat på vem det drabbar i slutändan?

När ni systematiskt hotar med allt som står honom kärt.
    När ni om och om igen trycker ner hans självkänsla i botten.
    När ni skapar en tillvaro fylld av problem.
    När ni gör så att det enda han har energi till är att värja sig.
    När ni skuldbelägger.
    När ni ruinerar både mentalt och pengamässigt.

När du kört dina barns pappa i botten så må du känna dig lyckad.
    Du må känna att det var din rättighet.
    Du må känna att hämnden är ljuv, för han slutade trots allt att älska dig.

Hur hade han mage....
    ...att sluta älska dig...

Har du någon gång funderat på att du en gång älskade den mannen?
    Har du någon gång funderat på att du en gång ansåg honom vara värdig som far till dina barn?

Har du någon gång funderat på att dina barn älskar honom precis lika mycket som dom älskar dig.
    För det är ERA barn... Inte dina.

Så återigen..
    Har du någon gång funderat på vem det är din vendetta drabbar i slutändan?
    För det må vara honom du kör i botten.

Men det är dina egna barn, ditt eget kött och blod.
    Det är dom du berövar på en far.
    Det är deras kärlek du omöjliggör.
    Och det är deras välmående du offrar för ditt högst egoistiska hämndbegärs skull.

Har du någon gång tänkt över huvud taget?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 13:05
    tillägg:
    Självklart finns det säkert en hel del bittra biopappor.
    Men den här tråden reflekterar över MINA känslor och MINA tankar över MINA erfarenheter.. och det är riktat mot biomammor.
    Det står er fritt att lägga till kommentarer som handlar om biopappor!
  • Svar på tråden Ni bittra kvinnor...
  • Anonym (.....)
    Modig skrev 2010-07-05 15:06:21 följande:
    Tänk att vi är så många bonusmammor som delar samma upplevelser..
    Och ändå hävdar alla biomammor att dom minsann ALDRIG gör något fel.
    Det är nog ett krig som aldrig kommer att ge något.
    Du startar upprepade trådar inom samma ämne och spyr galla över en hel grupp människor när du egentligen bara har erfarenhet av en enda person. Och så frågar du vem som är bitter...
  • Christina86

En väldigt bra TS!!!

Själv var jag väldigt bitter i början. Men det var för att han, i mina ögon betedde sig som en skit. I dagens läge kan vi i alla fall prata med varandra och det känns mycket bättre det än som det var innan.

• Modig
    Anonym (.....) skrev 2010-07-05 17:16:50 följande:
    Du startar upprepade trådar inom samma ämne och spyr galla över en hel grupp människor när du egentligen bara har erfarenhet av en enda person. Och så frågar du vem som är bitter...
    Japp, frågan kvarstår.
    Märkligt va?
    Det är skillnad på att vara bitter och förbannad.
    När du lärt dig skillnaden kan du återkomma.
  • Anonym (.....)
    Modig skrev 2010-07-05 21:26:22 följande:
    Japp, frågan kvarstår.
    Märkligt va?
    Det är skillnad på att vara bitter och förbannad.
    När du lärt dig skillnaden kan du återkomma.
    Förbannad är man tillfälligt.

Bitter är man när man inte kan/vill släppa taget om sin ilska.

På dina inlägg verkar du tillhöra den senare kategorin.
  • Modig
    Anonym (.....) skrev 2010-07-05 21:28:53 följande:
    Förbannad är man tillfälligt.

Bitter är man när man inte kan/vill släppa taget om sin ilska.

På dina inlägg verkar du tillhöra den senare kategorin.
    Din åsikt, som du får stå för.

Att inte ge upp kampen för sina egna rättigheter är inte att vara bitter.
    Bitter handlar om att skapa konflikter för att hålla en negativ känsla vid liv.
    Att engagera sig mer i att förgifta andras liv än att göra sitt eget bättre.

Att kämpa för att det ska finnas bättre rättigheter och för att visa på vilken ohållbar situation många barn och bonusfamiljer lever i, det är inte bitterhet.
    Det är att kämpa för det man tror på.

Som sagt.. återkom när du lärt dig skillnaden.
  • Syster Luring

En varm kram till dig TS - känner med dig och vill tillägga att det är med tacksamhet jag numer kan betrakta mitt ex med värme, vår relation som god och relationen till hans sambo som underbar. Sonen är harmonisk och stabil och trivs bra hos båda även om han bor heltid hos oss. Jag har sett baksidan men har kommit ut efter att vi började behandla varandra som vuxna och prioriera sonen i första rummet. Mycket tack vare exets fina kvinna och mitt tålamod. Så, med detta ville jag bara säga att det finns en möjlighet att saker kan ändra sig även om det ser mörkt ut och att jag hoppas att det gör det för er och alla andra föredettingar, biopappr & biomammor, bonusbarn, katter & hundar och hela baletten. Tilläggas bör att det är en process som tagit många, många år men med facit i hand så behövdes det nog.

Solstrålar till er alla denna fina sommarkväll. {#emotions_dlg.flower}

♕ Stolt mor till prins August -95 & prins Edvin -09 ♕
  • Modig
    Syster Luring skrev 2010-07-05 21:45:58 följande:
    En varm kram till dig TS - känner med dig och vill tillägga att det är med tacksamhet jag numer kan betrakta mitt ex med värme, vår relation som god och relationen till hans sambo som underbar. Sonen är harmonisk och stabil och trivs bra hos båda även om han bor heltid hos oss. Jag har sett baksidan men har kommit ut efter att vi började behandla varandra som vuxna och prioriera sonen i första rummet. Mycket tack vare exets fina kvinna och mitt tålamod. Så, med detta ville jag bara säga att det finns en möjlighet att saker kan ändra sig även om det ser mörkt ut och att jag hoppas att det gör det för er och alla andra föredettingar, biopappr & biomammor, bonusbarn, katter & hundar och hela baletten. Tilläggas bör att det är en process som tagit många, många år men med facit i hand så behövdes det nog.

Solstrålar till er alla denna fina sommarkväll. {#emotions_dlg.flower}
    Vilken fin kommentar!
    Det är alltid härligt att få läsa om solskenshistorier!

Om du vill gå in närmre på hur ni löste allt, om kanske inte i detalj så i stort, så är du mer än välkommen!
  • h8him
    Modig skrev 2010-07-05 14:05:19 följande:
    Inte så lätt att hänga med i alla turer :)

Det kan i särskilda fall bli uppdelat..
    Men annars är det stört att det per automatik går till mamman!
    Jag har aldrig hört att de (måste vara domstol så jag skriver Tingsrätten) tvångsdelat barnbidraget, utan de fall jag känner till där det försökts har slutat med att mamman fått behålla barnbidraget. Jag skulle gärna ta emot mer information och gärna källa också.
  • Modig
    h8him skrev 2010-07-05 21:50:51 följande:
    Jag har aldrig hört att de (måste vara domstol så jag skriver Tingsrätten) tvångsdelat barnbidraget, utan de fall jag känner till där det försökts har slutat med att mamman fått behålla barnbidraget. Jag skulle gärna ta emot mer information och gärna källa också.
    Jag hittar inte tillbaka till källan, så det kan tyvärr vara så att det är jag som missuppfattat det då.
  • Anonym (.....)
    Modig skrev 2010-07-05 21:35:36 följande:
    Din åsikt, som du får stå för.

Att inte ge upp kampen för sina egna rättigheter är inte att vara bitter.
    Bitter handlar om att skapa konflikter för att hålla en negativ känsla vid liv.
    Att engagera sig mer i att förgifta andras liv än att göra sitt eget bättre.

Att kämpa för att det ska finnas bättre rättigheter och för att visa på vilken ohållbar situation många barn och bonusfamiljer lever i, det är inte bitterhet.
    Det är att kämpa för det man tror på.

Som sagt.. återkom när du lärt dig skillnaden.
    Enligt dina trådstarter och inlägg här så håller du en negativ känsla vid liv. Dina inlägg innehåller mer galla över biomammor, än vad de innehåller konstruktivt arbete för att förbättra situationen. Dina inlägg här håller konflikten mellan bio- och bonusmammor vid liv, genom den ton du väljer att använda.

Om du är genuint intresserad av att lösa konflikten och gå vidare så skulle jag vilja tipsa dig om att skapa trådar som fokuserar på det positiva och på hur man kan hjälpa varandra oavsett vilken sida av staketet man står.
Svar på tråden Ni bittra kvinnor...