• Modig

Ni bittra kvinnor...

Ni bittra kvinnor därute som gör allt för att förstöra för ert ex.
    Har ni någon gång funderat på vad det är ni gör?
    Har ni någon gång funderat på vem det är ni förstör och varför?
    Och framför allt...
    Har ni någon gång funderat på vem det drabbar i slutändan?

När ni systematiskt hotar med allt som står honom kärt.
    När ni om och om igen trycker ner hans självkänsla i botten.
    När ni skapar en tillvaro fylld av problem.
    När ni gör så att det enda han har energi till är att värja sig.
    När ni skuldbelägger.
    När ni ruinerar både mentalt och pengamässigt.

När du kört dina barns pappa i botten så må du känna dig lyckad.
    Du må känna att det var din rättighet.
    Du må känna att hämnden är ljuv, för han slutade trots allt att älska dig.

Hur hade han mage....
    ...att sluta älska dig...

Har du någon gång funderat på att du en gång älskade den mannen?
    Har du någon gång funderat på att du en gång ansåg honom vara värdig som far till dina barn?

Har du någon gång funderat på att dina barn älskar honom precis lika mycket som dom älskar dig.
    För det är ERA barn... Inte dina.

Så återigen..
    Har du någon gång funderat på vem det är din vendetta drabbar i slutändan?
    För det må vara honom du kör i botten.

Men det är dina egna barn, ditt eget kött och blod.
    Det är dom du berövar på en far.
    Det är deras kärlek du omöjliggör.
    Och det är deras välmående du offrar för ditt högst egoistiska hämndbegärs skull.

Har du någon gång tänkt över huvud taget?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 13:05
    tillägg:
    Självklart finns det säkert en hel del bittra biopappor.
    Men den här tråden reflekterar över MINA känslor och MINA tankar över MINA erfarenheter.. och det är riktat mot biomammor.
    Det står er fritt att lägga till kommentarer som handlar om biopappor!
  • Svar på tråden Ni bittra kvinnor...
  • Anonym
    lollisen skrev 2010-07-05 08:43:51 följande:
    Kontaktperson är en person som arbetar genom socialen, ska väl vara utbildad sociionom med har jag för mig nu. Jag hade det för min son och hans far rätt länge då pappan vägrar samarbeta samt bara bråkar. Då tänkte jag att för sonens bästa är det bättre att någon neutral kan vara med vid umgämget etc, så slipper pappan se mig eller bråka med mig framför sonen.

En bra resurs om ni frågar mig.
    en fråga..en kontaktperson,är inte det till för barnet? Som behöver hjälp och stöd?
  • lollisen
    h8him skrev 2010-07-05 09:30:28 följande:
    Föräldrabalken är lag... Tyvärr är det däremot inte straffbart att bryta mot införmationsskyldigheten.
    jag förstår vad du menar och jag håller med om vad som står där. Däremot är det inget som ger straff om man inte följer detta, det är det jag menar. Därför är det många som skliter i att informera om saker som händer på deras veckor, samt att det inte ger några konsekvenser om man skter i det, då det är en tolkningsparagraf som står i FB där du valde att citera.

"Om barnet står under vårdnad av båda föräldrarna och skall umgås med en förälder som det inte bor tillsammans med, skall den andra föräldern lämna sådana upplysningar om barnet som kan främja umgänget, om inte särskilda skäl talar mot det."

/.../som kan främja umgänget /.../   Det är inte specifierat ett dugg om vad detta skulle handla om, (tex sjukvård, skola och andra upplysningar) jag anser att det gott kunde ingå lite mer information under denna paragraf.
    Respektera andra för dess åsikter och att inte alla tänker likadant som du...
  • lollisen
    Anonym skrev 2010-07-05 09:35:54 följande:
    en fråga..en kontaktperson,är inte det till för barnet? Som behöver hjälp och stöd?
    En kontaktperson kan ha många olika uppdrag, och fungerade i vårt fall som kontaktperson för sonen och för att göra situationen så bra som möjligt för vår son i kontakten med sin pappa då pappan vägrade ha mig närvarande under umgänget (som pappan inte klarade av på egen hand) ... lång historia.

Men ja, kontaktpersonen skall agera för barnets skull (eller den person denne är kontaktperson för)
    Respektera andra för dess åsikter och att inte alla tänker likadant som du...
  • Anonym
    lollisen skrev 2010-07-05 09:39:06 följande:
    En kontaktperson kan ha många olika uppdrag, och fungerade i vårt fall som kontaktperson för sonen och för att göra situationen så bra som möjligt för vår son i kontakten med sin pappa då pappan vägrade ha mig närvarande under umgänget (som pappan inte klarade av på egen hand) ... lång historia.

Men ja, kontaktpersonen skall agera för barnets skull (eller den person denne är kontaktperson för)
    aha,då är jag med. hade en kompis barn,som fick kontaktperson. men det var på lite andra grunder.
  • Anonym

Gäller bittra föräldrar i allmänhet.
    Lika illa är det när bonusmamman förstör för biopappan så han inte kan ha barnet boendes hos dem.

• Modig
    Anonym skrev 2010-07-05 09:59:24 följande:
    Gäller bittra föräldrar i allmänhet.
    Lika illa är det när bonusmamman förstör för biopappan så han inte kan ha barnet boendes hos dem.
    Som jag redan skrivit många gånger.
    Detta är en text jag skrivit utifrån mina erfarenheter och med mina känslor i botten.
    Därför är det riktat som det är.
  • Queenie70

Bara lite nyfiken på hur man gör för att köra nån ekonomiskt i botten?

• Modig
    Queenie70 skrev 2010-07-05 10:20:14 följande:
    Bara lite nyfiken på hur man gör för att köra nån ekonomiskt i botten?
    Min sambo var den som valde att gå, med ett stort dåligt samvete så klart.
    Detta nyttjade mamman genom att dels hota med att ta sitt liv, varvat med att förklara för honom vilken dålig pappa han var, varvat med att hota ta barnen, varvat med att tillsammans med släktingar trackassera honom.

Han å andra sidan ville bara att allt skulle bli bra för barnen, och det nyttjade mamman oxå genom att gråta över att hon inga pengar hade, trots att hon hade en full lön, barnbidragen för båda barnen, flerbarnstillägget och bostadsbidraget.
    Ovanpå det betalade Min sambo hennes hyra, bil och internet i 1,5 år efter separationen.
    Han gav henne dessutom ett kontokort med 5000 kr i månaden för henne att handla för.
    Hyran var för att han ville att barnen skulle bo bra.
    Bilen för att hon skulle kunna köra dom till dagis.
    Internet för att hon själv skulle kunna ha något litet extra.
    dom 5000 extra skulle gå till mat och kläder.

Detta trots att dom hade VV boende.
    Han försörjde alltså två hushåll.
    Och det enda hon gjorde var att beklaga sig över att hon inte fick mer och att bilen han betalade åt henne (allt utom bensin) inte had AC.

Under tiden sparade hon undan alla sina egna pengar.

Dessutom tog hon hela bohaget vid separationen, och alla kläder och leksaker till barnen.
    Och "lånade" pengar till microugn och stereo och annat som hon lämnade kvar eftersom det var för gammalt för att ta med.
    Dessa lånade pengar har han såklart inte fått tillbaka.

Idag står han med skulderna och hon har en bra inkomst och inga skulder och fortsätter ändå beklaga sig över att han inte betalar något åt henne längre.

Så.. Nu vet du.
    Ett dåligt samvete för barnens framtid kan den andra förälderna spela länge på.
  • h8him
    Modig skrev 2010-07-05 10:30:59 följande:
    Min sambo var den som valde att gå, med ett stort dåligt samvete så klart.
    Detta nyttjade mamman genom att dels hota med att ta sitt liv, varvat med att förklara för honom vilken dålig pappa han var, varvat med att hota ta barnen, varvat med att tillsammans med släktingar trackassera honom.

Han å andra sidan ville bara att allt skulle bli bra för barnen, och det nyttjade mamman oxå genom att gråta över att hon inga pengar hade, trots att hon hade en full lön, barnbidragen för båda barnen, flerbarnstillägget och bostadsbidraget.
    Ovanpå det betalade Min sambo hennes hyra, bil och internet i 1,5 år efter separationen.
    Han gav henne dessutom ett kontokort med 5000 kr i månaden för henne att handla för.
    Hyran var för att han ville att barnen skulle bo bra.
    Bilen för att hon skulle kunna köra dom till dagis.
    Internet för att hon själv skulle kunna ha något litet extra.
    dom 5000 extra skulle gå till mat och kläder.

Detta trots att dom hade VV boende.
    Han försörjde alltså två hushåll.
    Och det enda hon gjorde var att beklaga sig över att hon inte fick mer och att bilen han betalade åt henne (allt utom bensin) inte had AC.

Under tiden sparade hon undan alla sina egna pengar.

Dessutom tog hon hela bohaget vid separationen, och alla kläder och leksaker till barnen.
    Och "lånade" pengar till microugn och stereo och annat som hon lämnade kvar eftersom det var för gammalt för att ta med.
    Dessa lånade pengar har han såklart inte fått tillbaka.

Idag står han med skulderna och hon har en bra inkomst och inga skulder och fortsätter ändå beklaga sig över att han inte betalar något åt henne längre.

Så.. Nu vet du.
    Ett dåligt samvete för barnens framtid kan den andra förälderna spela länge på.
    Visst är det sorgligt men han valde frivilligt att betala...
  • LinnV
    Puls skrev 2010-07-05 09:33:50 följande:
    Jag håller med dig på alla punkter ts.
    Det är hemskt när bitterhet kommer före barnens bästa.
    Alla punkter utom en.
    Det gäller inte bara kvinnor, jag skulle hellre ha sett en rubrik som hette

"Ni bittra föräldrar"

(sen ska man vara säker på att det verkligen är bitterhet och inget annat som styr beteendet, ibland ser man inte skogen för alla träden, det kan hända att den andra föräldern har fog för sitt beteende också, skyddsbehovet för barnen t ex)

Men är det ren bitterhet då är det förkastligt, ja, då är jag med dig ts.
    Precis min första tanke!

I vårat fall är det snarare tvärt om, han stället till och krånglar medan jag försöker ordna upp allt.
Svar på tråden Ni bittra kvinnor...