• BounceT

RMC Malmö del 14

Hej här fortsätter tråden....häng med. Välkomna ni som är nya också  :)

• Svar på tråden RMC Malmö del 14
  • FiaLotta

Kruxis håller tummarna för er. Jag hade ju med ungefär så för någon vecka sedan fast klumparna var svarta, gammalt blod, På vul sa läkaren att jag hade en liten blödning med, kommer inte ihåg precis vart men de sa att många gravida blöder där och det är ofarligt. Hoppas att det är samma för er. Kan tänka mig att det var crinonen som kom ut för dig också, Hoppas ultraljudet går bra så att du får slappna av lite efter det. Kram!

Lycka till imorgon bdmc!

Många nya nu, Jag hinner inte med i svängarna, Men lycka till både nya o gamla i tråden.

Själv mår jag skit just nu. Spyr o spyr och kan inte gå utanför huset. Verkligen värt det men önskar att jag iaf hade kunnat jobba lite. Blir bara sämre o sämre. BM säger bara att det går nog vöer efter v 12, vi får hoppas det. Lite trist att vara hemma i 9 månader nu. Men försöker glädja mig över eskimån i magen :). Ska på vul i Malmö på torsdag. Hoppas allt ser bra ut då.

• Molly3
    Alrua skrev 2010-09-27 17:28:34 följande:
    Jag känner exakt likadant, undrar vad som ska ske och hur mkt man orkar med nu igentligen.
    Men jag uppdaterar vad läkaren säger om allt som ingår i processen.

Håll ut:) Stor kram
    Tack för den varma omtanken Kramar {#emotions_dlg.flower}
  • Tårtan
    Ankan1280 skrev 2010-09-26 12:18:43 följande:

Så kom mensen också...hoppet är ute. Gråter

Vet inga ord i världen som hjälper.. skickar dig en stor kram!
  • Tårtan
    bdmc skrev 2010-09-27 19:26:05 följande:
    Testdag imorgon!!! usch spännande. Fortfarande ingen blödning... SÅ kanske kanske.
    Tjuvtestar som sagt imorgon bitti innan vi åker till malmö och lämnar blodprov... sen är det en nervös väntan tills de ringer...

önskar er andra lycka till...
    Håller tummarna för er imorgon!
  • dunna
    Kruxis skrev 2010-09-27 20:10:24 följande:
    Pratat med RMC idag. De förstod heller inget. Brukar ju vara blödning i flera dagar om det är missfall sa de,men de ville inte spekluera och ge mig för stora förhoppningar. Kan vara ett blodkärl som brustit. Skulle fortsätta med alla mediciner. Sa att jag skulle gå på ultraljudet på onsdag och sen ringa dem för vidare planering. Det får inte vara missfall-Då lägger jag mig ner och dör-Jag pallar inte!!!!!!!!!!!!!

Har i kväll när jag torkade mig fått en lite ljusbrun slajmig klump på pappret(ursäkta mina detaljer), men psykiskt är detta ett rent helvete varje gång man går på toaletten är man ju super nervös.
    Ingen bra dag på jobb idagRynkar på näsanPå världens sämsta humör.

Går dessutom omkring och mår jätte illa hela tiden. Höll på att kräkas i morse när jag försökte äta frukost och även nu ikväll när vi åt middag. Sa till min man att det känns skit jobbigt att må så illa och känna att man är nära att kräkas, om det nu inte är för något gott, menar att om jag fått missfall går jag omkring och mår pyton helt i onödan,men är det lilla livet kvar mår jag mer än gärna dåligt!!!

Hoppas att du får positivt besked i morgon bdmc!!
    Det är faktiskt väldigt positivt att du är illa mående! Jag tror att det symptomet försvinner ganska fort om du inte är gravid längre. Jag har också hört en tummregel att om man inte har ont medans man blöder så är det inte missfall... eller i alla fall större chans att det inte är det. Jag håller tummarna för dig kruxis!

bdmc: håller också tummarna för dig!
  • Ankan1280

Hmm...fick precis mitt samtal från RMC. Trodde jag skulle få svaret att provet var negativt och få en plan för hur vi skulle gå vidare...men istället visade provet på ett "mellanvärde". Inte gravid, men inte helt negativt. Hmm, vad betyder detta? Något som varit med om något liknande? Ska i alla fall dit om en vecka och ta ett nytt blodprov. Glömde fråga om jag skulle fortsätta med Crinone (slutade i och för sig med det när mensen kom), folsyra och B12...men fortsätter väl med tabletterna. Kan väl inte skada i alla fall.

Bdmc: har du fått ett positivt samtal idag?

• bdmc

Vilken väntan det är på allt!!!  hela tiden i denna ivf process ska man vänta känns det som.
    jag tjuvtstade imorse och det visade GRAVID (tog ett digitalt). Sen var jag i malmö och lämnade blodprov. Sen vänta och vänta och vänta..... lite efter 15 ringde Hanna och berätta att jag är GRAVID!!! fick tid till VUL den 20 oktober!! Härligt! men men... fick ju missfall vid förra försöket i våras så vågar inte tro på detta än...

Svar på tråden RMC Malmö del 14