RMC Malmö del 14
Hej här fortsätter tråden....häng med. Välkomna ni som är nya också :)
Hej här fortsätter tråden....häng med. Välkomna ni som är nya också :)
Hej! kanske är det längre väntetider än när jag började på rmc f ca 1 år sedan. men då fick vi tid för informationsmöte i grupp i nära anslutning till läkarbesöket. Jag tyckte informationsmötet var bra, då man fick veta lite hur en IVF går till. Tydligen var detta informationsmötet obligatoriskt då. Försök att ta det lugnt Alrua och var tydlig men vänlig när du pratar med rmc. Jag är övertygad om att dom vill oss patienter väl. Jag vet att väntan är mycket frusterande men hela den här karusellen är en evig väntan. Ibland blir jag så galen på att vänta att jag bara vill ge upp! Jag håller tummarna för dig Alrua att du snart skall få tid på rmc och att du får träffa de vänliga människorna som har tagit hand om mig där. Endel är riktiga guldkorn! Kram
Jag har precis varit på VUL nr.2 och nu hade jag 14 ägg som ska plockas på måndag
Väntar:
Minimjölk: väntar på att starta IVF
jagochjohan: väntar på att starta IVF
MrsEightball: inget FET 1/3, embryon klarade inte upptiningen.
Trinity78: 32 år, 3 misslyckade IVF:er
Kiwi10: 28år, väntar på icsi3
Nina1984: Väntar på försök nr 2, blir i oktober nån gång
Karinsara 31 år: Väntar på försök nr 2, förhoppningsvis i oktober
björneochsnigel 29 år, väntar på FET, start i oktober
Tårtan: 33 år, väntar på försök nr 2, slutet på oktober
dunna: 29 år, väntar på mens så jag kan starta försök nr 4 (det allra sista någonsins). Kort protokol
längtar74: väntar på att starta IVF
Sprayare:
Sprutare:
suck: 28år Suprefact startade 12/9
Teecee: 30 år, ICSI 3, Suprefact-start 26/9
Metta: IVF 1, Suprefactstart 29/9
Knaprare:
Kyria: 33 år, FET 2, VUL 8/9
Camaro: 35 år, FET1 (efter MF på IVF1) VUL ca 11/10
Äggplockning:
Smulans: ICSI 1, ÄP 11/10
ET:
Ruvare:
Barnatro10, försök nr 3. ÅF 8/9, TD 21/9
Ankan8012: 29 år, IVF/ICSI nr.1, ÅF 15/9, TD 28/9
Gravida:
bTigger 30år: gravid i väntan på IVF nr 2., BF 20/3, 20/3-10 föddes Arvid
Ivf10 25år: ICSI 1a försöket. BF 17 november 2010
Snuttelina 30år: BF 3/12
TurkiskPeppar, 30 år: IVF/ICSI 1, BF 24/11
ITM: BF 12/12
77väntan: 32år, gravid på IVF nr 2, BF 26/12
väduren2: 25år, ICSI 1, BF 29/12
Rosbruden, gravid under nedregleringen med IVF/ICSI nr2, BF 4 Feb 2011
Bambi7 32 år, FET 3, BF 10 feb 2011
Vi ska bli fyra: 39 år IVF 1, BF 4 Mars 2011
Silva79: 31 år, IVF/ICSI 1, BF 17 Mars 2011
FiaLotta 27 år. FET1 efter 2 ICSI. BF 6 maj 2011
Hemlighetsfull_84 Icsi 2. BF 8 maj 2011
Kruxis försök 1, FET. VUL 14/10
Bdmc 32 år: IVF 2, VUL 20/10
StorLängtanEfterLiten: 29 år, IVF 2, VUL 28/10
Alexander är ju dessutom verksamhetschef så han borde väl ha bättre koll...
Nu ringde RMC upp mig.
Kvinnan på andra sidan luren kunde inte ge mig några direkta svar heller
men hennes sätt att lyssna och prata räckte.
Ett par snälla och vänliga ord gör mkt.
Det rörde sig i stor sannolikhet om ett personligt möte med läkaren i vårt fall sa hon.
Nu är jag lite lugnare och skall nu vänta på kallelsen i brev lådan :)
Välkommen Längtar74!!
Tråkigt att höra att så många blivit illa bemötta på RMC. Själv har jag bara gott att säga om personalen där...men jag har kanske haft tur och varit i kontakt med "rätt" personer (de trevliga).
Alrua: hoppas att det snart ordnar sig för er. Väntan tar på krafterna. Vår första kontakt med RMC var i november förra året. I mars fick vi komma på första läkarbesöket (parmottagning). Sen blev det tyvärr ytterligare väntan eftersom jag var mottaglig för röda hund och var tvungen att vaccineras. Det innebar 3 månader när man inte fick bli gravid. Sen hann vi tyvärr inte starta innan sommaruppehållet...utan det blev nytt läkarbesök, sprutteknik och informationsträff i augusti. Så tiden rinner tyvärr fort iväg i dessa sammanhangen.
Smulans: härligt med alla äggen! Lycka till på äggplocket!
Angående tiden för återförande av embryo och på vilken dag det sker har jag min egen amatörgissning...som kan vara helt fel!!
Vi hade 11 befruktade ägg efter första dagen....men dag 2 var det bara 4 kvar. Resten hade inte delat sig som de skulle eller fallit bort av andra anledningar. Tror att man då gärna ville sätta tillbaka så fort som möjligt för att inte riskera att fler föll bort. Det optimala är ju trots allt att ha dem i livmodern. Suck, dina 4 ägg verkar vara riktigt starka överlevare, eftersom alla klarat sig så här långt. Då kanske man vill fortsätta att odla på labbet för att kunna välja ut det absolut bästa toppembryot att sätta tillbaka. Håller tummarna för att det som de sätter tillbaka på lördag snabbt hittar sin plats och blir en söt liten bebis! Detta är bara min egen lilla teori!