• elmi

alltid mens efter äl?

Hej!

Har tagit en pergokur och sen gick min doktor på semester... men jag hade mens efter gulkroppshormoner den 17 maj, började äta pergo och var på vul den 28 maj. Fick då reda på att jag hade en äggblåsa som var 21 mm och slemhinnorna såg bra ut. fick då en ovitrelle spruta som ska göra att äggblåsan får den extra "skjutsen" att mogna och sen lossa. Tyvärr tog jag aldrig några ägglossningstester, men visst borde man ha haft ägglossning efter denna behandling?

Nu har jag fortfarande inte fått mens, skulle ha kommit senast den 14 juni, alltså för över 3 veckor sedan. Tagit typ 20 billiga tester och något CB men alla är väldigt negativa.

Är det alltid så att mensen kommer precis 14 dagar efter äl?,
    Det är så förvirrande allt detta!

Tusen tack om någon kan hjälpa till och reda ut detta.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-11 10:41
    Viktiga datum:

Elmi: 16/11 Ovitrelle ur kroppen
    Nunu: 17/11 Sprutstart
    Nunu: 22/11 Blodprov
    Nunu: 24/11 VUL
    Elmi: 26/11 TD
    Nunu: v48 ÄP +ET

• Svar på tråden alltid mens efter äl?
  • nunu

GRAAAATTIIIIIS!!!!! Fan vad underbart! Jag börjar nästan gråta! Solig

ÅÅÅÅÅH vad glad jag är för eran skull!!! GRATTIS GRATTIS GRATTIS TILL ERAT Plus

• nunu

Vart så till mej att ja glömde svara på frågan! Sprutorna går bra men törs inte ta dom själv det gör min sambo!

• elmi

TACK!! känns helt overkligt. idag kom dock stora illamåendet och jag har mått illa hela dagen.

nu gäller det bara att pyret vill stanna kvar, många nervösa veckor framför sig.

ha en skön helg och skönt att det går bra med sprutorna!

kram

• nunu

Illamående gillas! Det betyder att det är på riktigt känns det som! Flört
    Hur gör du nu då, ringer du kliniken och berättar eller ringer du och skriver in dej hos barnmorskan?
    Ha en underbar helg!
    Kram och Grattis igen!

• elmi

jag har varit helt nojjig hela helgen, vi har varit hemma hos mina föräldrar så jag har inte haft några tester med mig. (beställt storpack från testlagret) fick för mig att alla tester i torsdags var fel :) men sen tog jag ett idag och det var hur tydligt som helst! så nu vågar jag börja tro på det. 
    Men eftersom jag plussade så tidigt har jag börjat fundera på om det är två..
    jag ringer kliniken på den dagen som jag har utsatt som testdag tänkte jag och sen antar jag att jag får hitta någon barnmorska i stockholm.

imorgon är det dags för blodprov för dig! du måste berätta sen hur det har gått, håller tummarna för dig att det ser fint ut!
    kram 

• nunu
    elmi skrev 2010-11-21 18:37:48 följande:
    jag har varit helt nojjig hela helgen, vi har varit hemma hos mina föräldrar så jag har inte haft några tester med mig. (beställt storpack från testlagret) fick för mig att alla tester i torsdags var fel :) men sen tog jag ett idag och det var hur tydligt som helst! så nu vågar jag börja tro på det. 
    Men eftersom jag plussade så tidigt har jag börjat fundera på om det är två..
    jag ringer kliniken på den dagen som jag har utsatt som testdag tänkte jag och sen antar jag att jag får hitta någon barnmorska i stockholm.

imorgon är det dags för blodprov för dig! du måste berätta sen hur det har gått, håller tummarna för dig att det ser fint ut!
    kram 
    Haha jag förstår att det är svårt att tro på det när man har försökt och försökt länge utan att få pluss! Man är så van att få negativt resultat hela tiden..
    Lägg gärna in fler bilder på testen!
    Idag har jag vart och tagit blodprov, sköterskan berättade att hon kämpat med Pergotime i ett halvår.. det är nog många fler än man tror som har mer eller mindre problem att bli gravid.. Provet gick bra iaf, och jag har skickat det till Falun.. på onsdag väntar VUL, är lite nervös, känner inte så mycket i magen än. Kände du nåt under sprutperioden?

Tänk vad kul om det är två! Kan det vara det om man plussar tidigt lr?
    Kram
  • elmi

Åh vad skönt att det gick bra. ska tänka på dig på onsdag. jag tyckte att det var så skönt att få se att det faktiskt fanns några ägg där. jag kände inte heller någonting innan ultraljudet, kanske lite lite värk någon gång men inte mycket.

Jag tror att det är många som lider i det tysta med barnlöshet. Och jag var på en tjejmiddag för ett par veckor sedan, då var vi 7 tjejer, tre höll på eller hade hållit på med ivf, en hade fått hormonspruta, två hade blivit gravid naturligt och en hade inte börjat försöka. så börjar man prata om det så är det många runt omkring en.

ska lägga upp något mer test.
    vet inte om det kan vara ett tecken på att det är två, läste något om det på fl, men det känns inte som någon helt säker källa :) det är nog mer jag som nojjar om allt möjligt..

kram

• nunu

Ja jag hoppas att det finns många ägg på VUL på onsdag! Hoppas att jag får ÄP i början av nästa vecka! Jag har fortfarande ont i halsen, men försöker att undvika värktabletter så mycket som möjligt. Vet inte om det spelar så stor roll men jag vill vara så bra förberedd som bara möjligt inför ÄP och ET!

Två av mina närmaste vänner försökte i nästan två år innan de bled gravida (på naturlig väg) och min kusin har gjort ett misslyckat IVF försök innan hon fick sin son helt naturligt efter det! Så jag håller med, börjar man titta runt omkring sej så är vi nog många!

Vad skulle du tycka om det skulle visa sej att det är två? Glad
    Kram

• elmi

Nu är det inte lång tid kvar för dig, vad skönt! 
    jag tror att det viktiga är att man inte har feber vid återsättningen annars ska det nog inte vara någon fara.

har lagt upp ett gravtest från idag i mitt fotoalbum.

jag vet inte, på ett sätt skulle det vara jätteroligt men samtidigt, våra närmaste vänner har tvillingar som föddes väldigt mycket för tidigt och de har lite men av det. så det är en svår fråga. men OM det skulle vara så skulle det nog bli en väldans chock men sen mest roligt.

kram  

• elmi

Håller alla tummar jag har för att det ser bra ut imorgon!
    kram 

Svar på tråden alltid mens efter äl?