• elmi

alltid mens efter äl?

Hej!

Har tagit en pergokur och sen gick min doktor på semester... men jag hade mens efter gulkroppshormoner den 17 maj, började äta pergo och var på vul den 28 maj. Fick då reda på att jag hade en äggblåsa som var 21 mm och slemhinnorna såg bra ut. fick då en ovitrelle spruta som ska göra att äggblåsan får den extra "skjutsen" att mogna och sen lossa. Tyvärr tog jag aldrig några ägglossningstester, men visst borde man ha haft ägglossning efter denna behandling?

Nu har jag fortfarande inte fått mens, skulle ha kommit senast den 14 juni, alltså för över 3 veckor sedan. Tagit typ 20 billiga tester och något CB men alla är väldigt negativa.

Är det alltid så att mensen kommer precis 14 dagar efter äl?,
    Det är så förvirrande allt detta!

Tusen tack om någon kan hjälpa till och reda ut detta.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-11 10:41
    Viktiga datum:

Elmi: 16/11 Ovitrelle ur kroppen
    Nunu: 17/11 Sprutstart
    Nunu: 22/11 Blodprov
    Nunu: 24/11 VUL
    Elmi: 26/11 TD
    Nunu: v48 ÄP +ET

• Svar på tråden alltid mens efter äl?
  • elmi

hallå! har haft en liten svacka när det gäller ivf-grejen men nu är jag tillbaka. ibland känns det lite jobbigt att få in på FL och se alla som klagar över massor med skitproblem eller undrar om deras barn har wt-namn? Wtf?

hursom, min nässpray som jag skulle hämta ut var slut, restat till december, så kolla upp att den finns inne om du inte redan har hämtat den. så nu försöker jag få tag på min läkare och förhoppningsvis få ett nytt recept.
    har fortfarande inte fått min mens, sista gången var väl i mitten av september. så snart dags att börja med provera.

skönt att det funkade med provera för dig, ett steg avklarat! 

vad gör du annars, pluggar, jobbar?
    kram 

• nunu
    elmi skrev 2010-10-05 19:03:39 följande:
    hallå! har haft en liten svacka när det gäller ivf-grejen men nu är jag tillbaka. ibland känns det lite jobbigt att få in på FL och se alla som klagar över massor med skitproblem eller undrar om deras barn har wt-namn? Wtf?

hursom, min nässpray som jag skulle hämta ut var slut, restat till december, så kolla upp att den finns inne om du inte redan har hämtat den. så nu försöker jag få tag på min läkare och förhoppningsvis få ett nytt recept.
    har fortfarande inte fått min mens, sista gången var väl i mitten av september. så snart dags att börja med provera.

skönt att det funkade med provera för dig, ett steg avklarat! 

vad gör du annars, pluggar, jobbar?
    kram 
    Hej!
    Ja svackorna kommer och går här oxå.. går inte ens in och läser på "klago-trådarna" här på FL längre, orkar inte läsa om deras "små-problem"..

Sitter i telefon nu med apoteket för att höra om medicinerna finns inne, verkar som att nässprayen är slut men de skulle prova att beställa hem.. hoppas verkligen att det finns att beställa! Vilken spray skulle du ta? Jag ska ta Suprecur.. ska börja den 21/10 så då måste jag ha den!

Jag jobbar på en förskola, med barn mellan 1-4 år, jätteroligt jobb men man blir hela tiden påminnd om vad man själv saknar.. Du då?
    Förresten hur har du tänkt kring äggplock och återföring, tänker du vara hemma några dagar efter det lr? Jag tror jag blir hemma nån dag iaf, känns lugnast så..

Hoppas mensen kommer snart för dej oxå! Förresten jag fick mitt schema och det ser ut som det blir äggplock vecka 47 nån gång!
    Kram
  • elmi

hej!
    bra att du kollar upp det med nässprayen, jag har någon nässpray som heter syrarela (om jag läser läkarens hyroglyfer rätt...) jag har fått tid på måndag, på onsdag är det meningen att jag ska börja med primolustnor (trodde det var provera). och sen på onsdag med nässpray så jag hoppas verkligen att det finns någon hemma... 

nej, det är mycket småproblem men sen kan jag bli förundrad över hur mycket en del verkar stå ut med i sina förhållanden "han slår mig bara när han blir full" eller  vad man har för förväntningar "kan vi få vår utlandssemester betald av soc"..  ibland kan jag tycka det är skönt med sådana trådar för då känner man att man har det väldigt bra i övrigt. 

jag är i grunden jurist och jobbar med lokalhyresfrågor på ett fastighetsbolag. förstår att det måste kännas tufft att vara omgiven av barn hela dagarna och bli påmind.
    vi försöker leva våra liv så mycket som vanligt trots allt och njuta av tiden när det bara är "vi".
    går ut och äter, reser mycket, långa sovmornar osv. tycker det är viktigt att försöka leva på och inte låta hela livet kretsa kring barnproblematiken, även om det är lättare sagt än gjort ibland.

men på fredag åker vi till berlin och sen är det "start-veckan" spännande. åh vad jag håller tummarna för att det går bra för oss båda. då får vi ta tåget och träffas med våra små :)

kram 

• nunu
    elmi skrev 2010-10-06 21:57:37 följande:
    hej!
    bra att du kollar upp det med nässprayen, jag har någon nässpray som heter syrarela (om jag läser läkarens hyroglyfer rätt...) jag har fått tid på måndag, på onsdag är det meningen att jag ska börja med primolustnor (trodde det var provera). och sen på onsdag med nässpray så jag hoppas verkligen att det finns någon hemma... 

nej, det är mycket småproblem men sen kan jag bli förundrad över hur mycket en del verkar stå ut med i sina förhållanden "han slår mig bara när han blir full" eller  vad man har för förväntningar "kan vi få vår utlandssemester betald av soc"..  ibland kan jag tycka det är skönt med sådana trådar för då känner man att man har det väldigt bra i övrigt. 

jag är i grunden jurist och jobbar med lokalhyresfrågor på ett fastighetsbolag. förstår att det måste kännas tufft att vara omgiven av barn hela dagarna och bli påmind.
    vi försöker leva våra liv så mycket som vanligt trots allt och njuta av tiden när det bara är "vi".
    går ut och äter, reser mycket, långa sovmornar osv. tycker det är viktigt att försöka leva på och inte låta hela livet kretsa kring barnproblematiken, även om det är lättare sagt än gjort ibland.

men på fredag åker vi till berlin och sen är det "start-veckan" spännande. åh vad jag håller tummarna för att det går bra för oss båda. då får vi ta tåget och träffas med våra små :)

kram 
    Japp dom skulle ta hem sprayen så den ska finnas på fredag! Skönt! Synd att inte jag fick börja spraya så tidigt som dej.. då hade vi verkligen legat lika i tiden! Glad

Vi försöker oxå leva som vanligt och unna oss saker nu, för att koppla bort tankarna. Fast det är inte lätt, alla tankar kommer jämt när jag ska gå och lägga mej. Då funderar jag på allt möjligt och kan knappt sova..

Härligt med en resa så här innan, passa på att koppla av och tänk på annat! Vi gjorde en långresa i somras, det var hur härligt som helst!

Absolut blir det tåget för att träffas när vi fått våra små!

Nu väntar jobb idag, snart är det helg!
    Kram och ha en underbar resa!
  • elmi

tack så mycket! det ska vi ha.

jag tänkte på det du skrev om att vara ledig efter äggplockningen, jag har inte tänkt på det alls faktiskt,. men det kanske man borde vara? har du hört/läst något om hur ont det kommer att göra?
    jag har inte bokat in några möten den veckan eftersom jag inte vet exakta datum för plockningen. jag har inte heller berättat något för min chef, men det kanske jag borde göra snart.. hur har du gjort?

kram och ha en skön helg du också!

• nunu
    elmi skrev 2010-10-07 12:36:47 följande:
    tack så mycket! det ska vi ha.

jag tänkte på det du skrev om att vara ledig efter äggplockningen, jag har inte tänkt på det alls faktiskt,. men det kanske man borde vara? har du hört/läst något om hur ont det kommer att göra?
    jag har inte bokat in några möten den veckan eftersom jag inte vet exakta datum för plockningen. jag har inte heller berättat något för min chef, men det kanske jag borde göra snart.. hur har du gjort?

kram och ha en skön helg du också!
    Hmm nej jag vet inte heller, vissa verkar ha väldigt ont medans andra inte känner av det alls.. Men jag tror att jag kommer att stanna hemma några dagar, har ju ett väldigt stressigt jobb och det känns som att man vill ta det lugnt några dagar efter.. men vi får se när det närmar sej!
    Jag har inte berättat för någon faktiskt, och vet inte om jag kommer att göra det heller. Inte ens mina föräldrar eller vänner vet något. Känner att jag vill inte att alla ska gå och vänta på att få höra hur det gick. Om det inte funkar så kommer det att bli ännu jobbigare om alla vet om det..
    Vet dina föräldrar/vänner?
    Jag får se om jag talar om för chefen, annars sjukanmäler jag mig kanske de dagarna jag blir hemma.. får se. Har inte funderat så mycket kring det då tankarna snurrar runt allt annat just nu!
    Kram
  • elmi

vi har berättat för de närmaste vännerna men inte föräldrarna. Känner inte riktigt att jag orkar involvera dem än. kanske senare men inte nu, 

Vi har köpt hus! Fick reda på att säljarna hade accepterat vårt bud i berlin så imorgon bitti ska vi skriva under. Så spännande. Vi köpte innan visning, så skönt att slippa hysterisk budgivning. så idag har vi röjt i lägenheten för den ska fotas på tisdag. mycket som händer nu..

kram  

• nunu

Va kul med hus! Grattis!
    Vi flyttade till radhus i våras vi, trivs superbra! Hur stort hu är det? ska ni rusta eller är det klart att flytta in? Va spännande! Glad

Har du börjat spraya än förresten?
    Kram

• elmi

tror att det blir kanon med hus, känns roligt att ha något annat att fokusera på också,
    det ligger kvar på hemnet, http://www.hemnet.se/beskrivning/916817?r=3
    vi ska måla alla tak som inte är vita, slipa upp golven, ta bort platsmattan från sovrummet innan vi flyttar in. Men sen så känns det som om vi får bo ett tag innan vi bestämmer oss för om vi ska göra något mer.

nix imorgon börjar jag med primolut, sen nässpray tisdagen därpå. Sprutor 27 oktober.
    Hur ligger du till?

jag kommer att flyga under tiden jag tar sprutor och funderar på hur jag ska få med dem i bagaget...? känns lite konstigt att ha dem i handbagaget, tänk om jag blir stoppad.

kram

• nunu
    elmi skrev 2010-10-12 15:44:46 följande:
    tror att det blir kanon med hus, känns roligt att ha något annat att fokusera på också,
    det ligger kvar på hemnet, www.hemnet.se/beskrivning/916817?r=3
    vi ska måla alla tak som inte är vita, slipa upp golven, ta bort platsmattan från sovrummet innan vi flyttar in. Men sen så känns det som om vi får bo ett tag innan vi bestämmer oss för om vi ska göra något mer.

nix imorgon börjar jag med primolut, sen nässpray tisdagen därpå. Sprutor 27 oktober.
    Hur ligger du till?

jag kommer att flyga under tiden jag tar sprutor och funderar på hur jag ska få med dem i bagaget...? känns lite konstigt att ha dem i handbagaget, tänk om jag blir stoppad.

kram
    Åh så fint hus! Vilka priser det är där jämförtr med här i Gävle, vi tittade på hus för nåt åt sen och tyckte att 2 miljoner var dyrt! Tungan ute

Vad är Primolut? Är det liknande Provera lr?
    Jag börjar med nässpray bara två dagar efter dej, nästa torsdag! Fast jag ska ta den längre än dej verkar det som.. börjar inte med sprutor förrän 17/11..
    Äggplocket är beräknat till vecka 47 eller början av vecka 48.. Det är väll typ när du fått veta om det funkat för er (då vill jag se en bild på ett stort pluss) Glad

Jadu knepigt det där med flyg, man får ju inte ta med sig vassa föremål i handbagaget eftersom de kan räknas som vapen.. lika bra att du ringer och hör innan! Vart ska du flyga då?
    Kram
Svar på tråden alltid mens efter äl?