• elmi

alltid mens efter äl?

Hej!

Har tagit en pergokur och sen gick min doktor på semester... men jag hade mens efter gulkroppshormoner den 17 maj, började äta pergo och var på vul den 28 maj. Fick då reda på att jag hade en äggblåsa som var 21 mm och slemhinnorna såg bra ut. fick då en ovitrelle spruta som ska göra att äggblåsan får den extra "skjutsen" att mogna och sen lossa. Tyvärr tog jag aldrig några ägglossningstester, men visst borde man ha haft ägglossning efter denna behandling?

Nu har jag fortfarande inte fått mens, skulle ha kommit senast den 14 juni, alltså för över 3 veckor sedan. Tagit typ 20 billiga tester och något CB men alla är väldigt negativa.

Är det alltid så att mensen kommer precis 14 dagar efter äl?,
    Det är så förvirrande allt detta!

Tusen tack om någon kan hjälpa till och reda ut detta.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-11 10:41
    Viktiga datum:

Elmi: 16/11 Ovitrelle ur kroppen
    Nunu: 17/11 Sprutstart
    Nunu: 22/11 Blodprov
    Nunu: 24/11 VUL
    Elmi: 26/11 TD
    Nunu: v48 ÄP +ET

• Svar på tråden alltid mens efter äl?
  • elmi

hoppas att du hade trevligt på festen!

Jag var på tjejmiddag i fredags vilket var jättetrevligt sen har det fixats i lägenheten resten av helgen, igår och idag är det visning.

annars är det tungt, skulle haft mens igår men ingenting och jag känner ingenting just nu heller som om den vore på gång. vad gör man då? avbryter man eller fortsätter man trots ingen mens? är så trött och gråtfärdig. men leendet på och jobba vidare framför datorn....

kram

• nunu
    elmi skrev 2010-10-25 15:48:47 följande:

hoppas att du hade trevligt på festen!

Jag var på tjejmiddag i fredags vilket var jättetrevligt sen har det fixats i lägenheten resten av helgen, igår och idag är det visning.

annars är det tungt, skulle haft mens igår men ingenting och jag känner ingenting just nu heller som om den vore på gång. vad gör man då? avbryter man eller fortsätter man trots ingen mens? är så trött och gråtfärdig. men leendet på och jobba vidare framför datorn....

kram

Det var en mycket trevlig fest! Och jag kom ihåg att ta sprayen i rätt tid oxå! Glad

Har du ringt och frågat vad du ska göra om mensen inte kommer? Jag har tyvärr inget råd eftersom våra behandlingar tydligen är helt olika.. Rynkar på näsan Är det imorrn du skulle börja med sprutorna? Jag tycker du ska ringa och höra, man kanske kan skjuta upp sprutstarten några dagar?

Skickar många kramar till dej {#emotions_dlg.flower}
  • elmi

fick mens idag och har pratat med min läkare. ska börja med sprutorna som planerat. så imorgon är första dagen! spännande och läskigt.

just nu sitter vi och väntar på att någon ska lägga första budet på vår lägenhet, skulle vara såååå himla skönt att ha en sak mindre att tänka på. skulle kanske inte rekommendera någon att under en månad köpa,sälja och påbörja ivf...

hur känner du dig? har du börjat känna av sprayen någonting?

kram kram

• nunu

Ok vad skönt! Glad
    Första gången med sprutorna är alltid läskig, men sen går det bra! Fast jag tar fortfarande inte dom själv fast jag gjort det i två omgångar, min sambo får göra det!

Spännande med lägenheten, var det mycket folk på visningen då?

Jag har börjat känna av sprayen, mår lite små-illa och har lite huvudvärk till och från..
    Kram

• elmi
    nunu skrev 2010-10-26 16:18:04 följande:
    Ok vad skönt! Glad
    Första gången med sprutorna är alltid läskig, men sen går det bra! Fast jag tar fortfarande inte dom själv fast jag gjort det i två omgångar, min sambo får göra det!

Spännande med lägenheten, var det mycket folk på visningen då?

Jag har börjat känna av sprayen, mår lite små-illa och har lite huvudvärk till och från..
    Kram
    är det här din tredje ivf-försök eller menar du ovitrelle från prego-tiden? 

det var 20-25 par så helt ok. men nu håller de på att buda 10 000 kr intervaller och vi vill ha upp lägenheten minst 400 000 kronor till, så vi får se...

jag kände mig konstant bakis de första dagarna men sen gick det över, hoppas att det är lika för dig?
    kram 
  • nunu
    elmi skrev 2010-10-26 22:12:10 följande:
    är det här din tredje ivf-försök eller menar du ovitrelle från prego-tiden? 

det var 20-25 par så helt ok. men nu håller de på att buda 10 000 kr intervaller och vi vill ha upp lägenheten minst 400 000 kronor till, så vi får se...

jag kände mig konstant bakis de första dagarna men sen gick det över, hoppas att det är lika för dig?
    kram 
    Hej!
    Kanske skrev lite "luddigt"! Det är första IVFen, jag menade att vi försökt två gånger med att bara ta Puregon och Ovitrelle-sprutor och sedan försökt "på naturlig väg". Glad

Kram
  • elmi

aha, då förstår jag. 
    ikväll är det dags för första sprutan!

och lägenheten är såld. en riktigt bra dag helt enkelt.

kram  

• nunu

Grattis till lägenhetsaffären! Vad skönt att ha en sak mindre att tänka på! Fick ni det ni ville ha för den?

Hur har det gått med sprutorna? Vet du vilken dag som det är beräknat ÄP?
    Trevlig helg!
    Kram

• elmi

vi fick vad vi ville så det är jätteskönt.
    nästa vecka är det dags för äp. men imorgon är det första ultraljudet för att se om det har blivit några ägg, ska bli spännande och det känns riktigt nervöst, med pergotime var ju problemet att det inte blev några ägg i blåsorna..
    idag har jag börjat få lite ont i magen efter det att jag börjat med sprutorna, hoppas det tyder på att det växer ägg...
    hur mår du? funkar det med sprayandet?
    kram 

• elmi

det fanns 9 ägg mellan 10-13 mm, så läkaren tyckte att det var jätterba. sedan kommer svart på blodprovet i eftermiddag om vi ska sänka eller öka goral-f:en. första steget avklarat!

Svar på tråden alltid mens efter äl?