• elmi

alltid mens efter äl?

Hej!

Har tagit en pergokur och sen gick min doktor på semester... men jag hade mens efter gulkroppshormoner den 17 maj, började äta pergo och var på vul den 28 maj. Fick då reda på att jag hade en äggblåsa som var 21 mm och slemhinnorna såg bra ut. fick då en ovitrelle spruta som ska göra att äggblåsan får den extra "skjutsen" att mogna och sen lossa. Tyvärr tog jag aldrig några ägglossningstester, men visst borde man ha haft ägglossning efter denna behandling?

Nu har jag fortfarande inte fått mens, skulle ha kommit senast den 14 juni, alltså för över 3 veckor sedan. Tagit typ 20 billiga tester och något CB men alla är väldigt negativa.

Är det alltid så att mensen kommer precis 14 dagar efter äl?,
    Det är så förvirrande allt detta!

Tusen tack om någon kan hjälpa till och reda ut detta.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-11 10:41
    Viktiga datum:

Elmi: 16/11 Ovitrelle ur kroppen
    Nunu: 17/11 Sprutstart
    Nunu: 22/11 Blodprov
    Nunu: 24/11 VUL
    Elmi: 26/11 TD
    Nunu: v48 ÄP +ET

• Svar på tråden alltid mens efter äl?
  • nunu

Hej!
    Hoppas ni haft en bra jul! Det har vi, trots allt. Det är så skönt att vara ledig, skulle kunna vara hemma en månad minst känns det som!

Idag är det väll inskrivning för er på MVC, spännande! Berätta gärna hur det gick!
    Kram

• elmi

hallå!

det har varit så sjukt skönt med ledighet, ångrar mig att jag inte tog ledigt nästa vecka också.
    jag har undvikit FL lite under jul och nyår. försökt att bara koncentrera mig på ledighet istället.

inskrvningen gick bra, det var mest att väga, ta blodprov och några andra prover, det såg bra ut allt så det var skönt. 

just nu önskar jag bara att de tolv veckorna ska gå så man kan bli lite lugn. känner inte av graviditeten alls knappt förutom att magen blivit lite svullen/tjock. så agj tror att vi kommer att ta ett tidigt ul, bara så jag kan bli lugn.

skönt att komma igång med ett FET, bra också att slippa de värsta hormonerna. Som jag har förstått det finns det två sätt, antingen ostimulerat eller stimulerat. antar att detta blir stimulerat när du får lite hjälp med att mensen ska komma? håller verkligen alla tummar att mensen kommer som den ska, så första steget är klart. sen kommer det att gå bra! 2011, ska bli ett bra år för oss tycker jag!

kram 

• nunu
    elmi skrev 2011-01-02 08:54:25 följande:
    hallå!

det har varit så sjukt skönt med ledighet, ångrar mig att jag inte tog ledigt nästa vecka också.
    jag har undvikit FL lite under jul och nyår. försökt att bara koncentrera mig på ledighet istället.

inskrvningen gick bra, det var mest att väga, ta blodprov och några andra prover, det såg bra ut allt så det var skönt. 

just nu önskar jag bara att de tolv veckorna ska gå så man kan bli lite lugn. känner inte av graviditeten alls knappt förutom att magen blivit lite svullen/tjock. så agj tror att vi kommer att ta ett tidigt ul, bara så jag kan bli lugn.

skönt att komma igång med ett FET, bra också att slippa de värsta hormonerna. Som jag har förstått det finns det två sätt, antingen ostimulerat eller stimulerat. antar att detta blir stimulerat när du får lite hjälp med att mensen ska komma? håller verkligen alla tummar att mensen kommer som den ska, så första steget är klart. sen kommer det att gå bra! 2011, ska bli ett bra år för oss tycker jag!

kram 
    Hej!
    Jo visst är det skönt att vara ledig! Ångrar oxå att jag inte tog semester denna vecka oxå, men är ledig torsdag och fredag iaf! Du oxå?

I lördags började jag med Provera, så jag hoppas på att få mensen i slutet av veckan/början av nästa vecka.. Ja, stimulerat blir det, men det går tydligen till så att man stimulerar fram ägglossningen, med typ Puregon eller Pergotime, sen gör man insättningen efter ett visst antal dagar efter ÄL. Minns inte hur många men det berodde på hur länge äggen blev odlade, mina var ju fem dagar så tror det är fem dagar efter ÄL som det sätts tillbax.. ska ringa på måndag så jag får veta exakt hur det går till!

Jag hoppas så innerligt att det ska gå vägen denna gång nu! Kram
  • elmi

Hallå!
    Japp, är också ledig idag och imorgon, så skönt!

Vad roligt att du är igång igen och skönt att slippa sprutorna!
    Då borde det bli dags för FET i slutet av månaden? inte alls lång tid kvar då, det är klart att det kommer att gå vägen och vilken tur att ni fick så pass många ägg att frysa ner.

den här helgen ska vi ägna lite åt huset. vi har tagit hit lite olika hantverkare som ska få ge offerter på målning och spackling (det är furutak överallt och vävtapet), hoppas att de inte blir alltför dyra.
    sen borde vi verkligen köpa lite tavlor, är ganska tomt på väggarna just nu..

kram 

• nunu

Hej!
    Ja nu är jag igång igen, mensen är på G så dnart är det dags för FET! Kanske blir vecka 4/5 nån gång..
    Fast jag tror inte jag slipper sprutorna, blir nog Puregon istället för Pergotime, då Puregon gav bättre resultat för mej.. fick bara omslag på äl-stickor en gång av fem med Pergotime.  Hur som helst så hoppas jag att det går bra!

Hur går det i huset? Vad blir det för färger? Antar att ni inte inreder nån barnkammare än, men ni kanske har planerat nåt? Hur mår du nu förresten? Känns som jag bara babblar på om mitt eget!

Vi är hundvakt den här helgen, åt min svärfars hund! Vaknade imorse och såg en stor pöl i hallen, naaaajs... Tungan ute
    Kram

• elmi

Hallå!

Jag blir helt dagvill av dessa helger men skönt är det!

Då hoppas vi att sprutorna gör vad de ska, tyckte inte att det var så farligt med dem, min man fick ge mig dem och man vänjer sig konstigt nog snabbt vid saker man inte trodde.
    V 4-5, det är ju snart!

Jag mår bra, börjar bli tjock redan och det oroar mig lite. Såhär tidigt brukar man väl inte få mage? men det är iaf vad jag har, om jag har några av mina vanliga kläder går det inte att dölja.. Men annars mår jag fint, lite illamående ibland men ytterst lite. 

I huset är det bara fint, vi har fixat lite i helgen så nu har vardagsrummet kommit i ordning, jätteskönt.
    Sen kommer hantverkare på onsdag och ska vara här två och en halv vecka (!) så då kommer det vara kaos. Men efter det så ska nästan all väv vara bortspacklad, trappan vit (istället för brun som idag), och taken vitmålade. Det rum som kommer att vara kvar är just det rum som vi har tänkt som barnrum. Det känns alldeles för tidigt att våga göra iordning det och sen känner vi båda att just det rummet vill vi göra själva.

Har du några bra förslag på färg/tapet för en hall eller sovrum så ge gärna förslag, jag brukar aldrig ha några problem med det men just nu är det helt still...

kram 

• nunu
    elmi skrev 2011-01-09 05:57:28 följande:
    Hallå!

Jag blir helt dagvill av dessa helger men skönt är det!

Då hoppas vi att sprutorna gör vad de ska, tyckte inte att det var så farligt med dem, min man fick ge mig dem och man vänjer sig konstigt nog snabbt vid saker man inte trodde.
    V 4-5, det är ju snart!

Jag mår bra, börjar bli tjock redan och det oroar mig lite. Såhär tidigt brukar man väl inte få mage? men det är iaf vad jag har, om jag har några av mina vanliga kläder går det inte att dölja.. Men annars mår jag fint, lite illamående ibland men ytterst lite. 

I huset är det bara fint, vi har fixat lite i helgen så nu har vardagsrummet kommit i ordning, jätteskönt.
    Sen kommer hantverkare på onsdag och ska vara här två och en halv vecka (!) så då kommer det vara kaos. Men efter det så ska nästan all väv vara bortspacklad, trappan vit (istället för brun som idag), och taken vitmålade. Det rum som kommer att vara kvar är just det rum som vi har tänkt som barnrum. Det känns alldeles för tidigt att våga göra iordning det och sen känner vi båda att just det rummet vill vi göra själva.

Har du några bra förslag på färg/tapet för en hall eller sovrum så ge gärna förslag, jag brukar aldrig ha några problem med det men just nu är det helt still...

kram 
    Haha ja min sambo gav mej sprutorna oxå, klara inte av det själv.. Har dock blivit lite fundersam nu, skrev ju i fredags att mensen var på G, då hade jag "spottings" typ tre gånger när jag gick på toa, men INGENTING sen dess.. Fattar noll. Jag brukar alltid få mensen omkring dag 7 med Provera, men nu känns det ingenting. Imorrn är sista Provera-tabletten iaf, så jag hoppas att mensen kommer då så det inte blivit nåt fel! I vilket fall ska jag ringa Falun imorrn och fråga ut dom hur FET går till, så jag är säker!

Men är det inte underbart att få en mage! Skrattande Är du smal så kan det ju kanske synas tidigt! Min kompis som är smal som en sticka syntes det väldigt tidigt på! Vilken vecka är du i nu?

Vill ni ha ljust eller mörkt i sovrummet? Vi har en mörk (nästan svart) tapet med stora blommor som fondvägg och sedan gråa tapeter på resten av väggarna i vårt sovrum.. Det är rätt skönt att ha mörkt tycker jag eftersom man sover lättare då!

Annars tycker jag ljusgrått är fint, om man vill ha ljusare (typ i hall)
    Vi har grått i nästan hela radhuset! Glad Har alltid haft en massa färg i mina gamla lägenheter men nu kände vi att vi villa ha lite "naturligare" färger och sedan kunna inreda med olika färger om man vill det!

Kram 
  • elmi

om jag inte kommer ihåg helt fel skulle jag ha fått mensen från provera på fredag/lördag men fick den inte förrän på måndagen. Så den kommer säkert! (innan vi började med allt detta och jag hade mens väldigt sporadiskt tyckte jag alltid att den kom på söndagkvällar, varför vet jag inte men vi hoppas att det stämmer på dig!

haha jo det är klart att det är mysigt med magen, händerna söker sig ofta dit bara för att känna lite. Jag är väl mer "normal" inte väldigt smal, så därför tycker jag att det är lite tidigt, vet du om det kan bli tvillingar även om man bara sätter in ett ägg?
    Imorgon är det v12 enligt FL:s uträkning. Ska bli så skönt när denna vecka har gått och man kan slappna av lite mer.
    Vi kommer nog att göra ett UL om ett par veckor, annars får vi vänta tills 3 mars och det har jag inte riktigt tålamod till, vill veta att det finns något att allt är bra.

tror att jag vill ha ett ganska ljust sovrum då vårt sovrum är ganska litet, vi har också varit inne på grått, det känns ofta ombonat och trivsamt i ett sovrum. Även i hallen känns det lockande med grått. VI har ett par veckor på oss att bestämma oss som tur är. Får scanna inredningstidningar innan jag somnar. 

kram 

• nunu

Hej!
    Ja jag hoppas att det är så, ju fortare mensen kommer desto fortare får vi göra FET! Nu springer jag på toa hela tiden för att kolla om den kommit, istället för som för några veckor sen när man var rädd att den skulle komma..

Underbart att det redan är vecka 12! Gud vad tiden går fort! Har inte en aning om det kan bli tvillingar, men ägget kanske kan dela sej efter man satt in det.. hmm..
    Kram

• elmi

Hallå!
    Hur har det gått, har mensen kommit igång som det ska?

jag ska beställa tid för ett till ul tills om två veckor. min man är på utbildning hela nästa vecka och jag vill såklart att han ska vara med. ska bli spännande att se vad som finns där inne och att det verkligen finns något.

kram 

Svar på tråden alltid mens efter äl?