• elmi

alltid mens efter äl?

Hej!

Har tagit en pergokur och sen gick min doktor på semester... men jag hade mens efter gulkroppshormoner den 17 maj, började äta pergo och var på vul den 28 maj. Fick då reda på att jag hade en äggblåsa som var 21 mm och slemhinnorna såg bra ut. fick då en ovitrelle spruta som ska göra att äggblåsan får den extra "skjutsen" att mogna och sen lossa. Tyvärr tog jag aldrig några ägglossningstester, men visst borde man ha haft ägglossning efter denna behandling?

Nu har jag fortfarande inte fått mens, skulle ha kommit senast den 14 juni, alltså för över 3 veckor sedan. Tagit typ 20 billiga tester och något CB men alla är väldigt negativa.

Är det alltid så att mensen kommer precis 14 dagar efter äl?,
    Det är så förvirrande allt detta!

Tusen tack om någon kan hjälpa till och reda ut detta.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-11 10:41
    Viktiga datum:

Elmi: 16/11 Ovitrelle ur kroppen
    Nunu: 17/11 Sprutstart
    Nunu: 22/11 Blodprov
    Nunu: 24/11 VUL
    Elmi: 26/11 TD
    Nunu: v48 ÄP +ET

• Svar på tråden alltid mens efter äl?
  • elmi

13 stycken hade blivit befruktade vilket var ett väldigt bra resultat enligt sköterskan,Glad nu hoppas vi på att celldelningen sker som den ska, imorgon kl 11:30 ska vi vara i uppsala igen för isättning. så hoppas vi på några till frysen också!

kram

• nunu

Men OJ, 13 stycken!! Vad bra! Skrattande
    Jag skyndade mej hem från jobbet för att läsa hur det gått för dej! Stort lycka till imorrn, guud vad jag längtar tills det blir min tur nu! Tänk att du kommer att veta hur det gick för dej typ samtidigt som jag får göra mitt IVF!

Kram och grattis igen!

• elmi

tack! ja nu är det verkligen spännande dagar. hoppas så att allt är bra imorgon också. 
    Vilket datum har du äp eller vet du bara vecka än så länge?
    men du måste ju få börja med sprutorna nu när som helst eller?

den 26 november har vi fått att vi får göra graviditetstest. men om jag känner mig rätt så kommer jag prova några dagar innan eller annars har jag fått mens då och vet hursom.. 

åh jag hoppas hoppas att det går bra båda två, då får vi ha fikadate i uppsala, det ligger väl ungefär mitt mellan :) 

kram

• nunu

Vet inget datum än, men jag tror det blir i början på vecka 48.. läkaren sa vecka 47 eller 48 men jag gissar på 48. Sprutorna börjar jag med nästa onsdag (den 17:e) sen ska jag ta ett blodprov den 22 och ska på VUL den 24.. känns som det är evigheter tills dess!! Kanske jag får ÄP samma dag som du får göra grav.test!

Jag kommer förmodligen oxå att testa tidigare, man är ju lite smått beroende av dom där testerna!

Absolut blir det fika-date! Uppsala låter bra! Glad
    Kram

• elmi

Hej!

Allt har gått bra, ett fint fyracelligt embryo har satts in och nio (!) till frysen. Mkt bra resultat enligt klinikien. Så nu är det bara att vänta och se, det känns faktiskt lite konstigt. Lite som "is this it", jättekonstigt.

Sen gav läkaren i uppsala en liten känga till vår läkare här i sthlm och tyckte att vi kanske skulle kunnat försökt längre med pergotime. Men jag vet inte, tycker att det var skönt att gå vidare och inte hålla på så jättelänge med det.

Men jag är så sjukt trött nu, inte av behandlingen eller så utan jag tror att det beror på att allting lite har släppt. Vill bara hem och sova nu! Det gjorde inte ett dugg ont och allt som allt tog max en kvart från det att vi fick komma in tills vi gick, väldigt smidigt.

kram

• nunu

Men va härligt att höra! Och NIO till frysen!! Det måste ju vara super-resultat! {#emotions_dlg.flower}
    När tror du att du kommer att testa?
    Kram

• elmi

ja, det känns faktiskt super!

ovitrelle-sprutan kan ju sitta kvar upp till tio dagar, så det är ju 16 november, så kanske på helgen där runt den 20 eller så.
    kram

• nunu

Ååååh vad jag längtar tills det är dags för oss!! Är måttligt less på att spraya nu! Vill bara gå vidare med nästa steg!

Du får hålla mej uppdaterad hur det går och hur du mår under ruvar-tiden!

Kram

• elmi

Förstår det, men om en vecka börjar du med sprutorna! Inte lång tid kvar nu.

Jag uppdaterade trådstarten med viktiga datum, känns som om det är lite lättare att ha koll då, säg till om något är fel eller om du inte vill ha dem där.

Jag känner mig spänd över magen, lite öm och svullen. Har inte ont men det känns lite.
    Är lite nervös för överstimulering eftersom jag fick så många ägg och läkaren sa till mig att vara uppmärksam, så magen mäts varje dag..

Jag har läst att man kan känna ett stick 2-3 dagar efter ET då ägget fäster så jag hoppas på att jag ska känna något sådant.

kram

Svar på tråden alltid mens efter äl?