• elmi

alltid mens efter äl?

Hej!

Har tagit en pergokur och sen gick min doktor på semester... men jag hade mens efter gulkroppshormoner den 17 maj, började äta pergo och var på vul den 28 maj. Fick då reda på att jag hade en äggblåsa som var 21 mm och slemhinnorna såg bra ut. fick då en ovitrelle spruta som ska göra att äggblåsan får den extra "skjutsen" att mogna och sen lossa. Tyvärr tog jag aldrig några ägglossningstester, men visst borde man ha haft ägglossning efter denna behandling?

Nu har jag fortfarande inte fått mens, skulle ha kommit senast den 14 juni, alltså för över 3 veckor sedan. Tagit typ 20 billiga tester och något CB men alla är väldigt negativa.

Är det alltid så att mensen kommer precis 14 dagar efter äl?,
    Det är så förvirrande allt detta!

Tusen tack om någon kan hjälpa till och reda ut detta.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-11 10:41
    Viktiga datum:

Elmi: 16/11 Ovitrelle ur kroppen
    Nunu: 17/11 Sprutstart
    Nunu: 22/11 Blodprov
    Nunu: 24/11 VUL
    Elmi: 26/11 TD
    Nunu: v48 ÄP +ET

• Svar på tråden alltid mens efter äl?
  • nunu

Hej!
    Det gick sådär idag på VUL, hade 8-10 äggblåsor "på gång" men dom var alldeles för små än så länge.. det blir att fortsätta spruta tills på måndag då jag ska på nytt VUL.. Förhoppningsvis har dom växt på sej då, isåfall blir det ÄP på onsdagen, om en vecka alltså! Vill inte skjuta på det mer nu!!

Hur mår du? Har ni berättat för någon än att ni är med barn?
    Kram

• elmi

Men det fanns ju blåsor, det är positivt! Får du öka dosen nu? Spännande, då hoppas vi på äggplock nästa vecka och att de har växt till sig tills dess! Vi har berättat för alla nära. Resonerar som så att det är bättre att de vet även om det går dåligt så vet de varför vi är ledsna. Nu till banken och förhandla ränta. Kram

• nunu

Jo det är ju positivt iaf! Nej fick inte öka dosen utan kör fortfarande på 150..
    Gud vad jag hoppas att vi har samma tur som er och lyckas på det här första försöket!!
    Kram

• elmi

Det hoppas jag också, nu får vi se hur det går på måndag, det är ju faktistk äggplocksvecka för er!

Ha en skön helg och hoppas att du kan njuta av helgen och inte vara alltför nervös.
    Vi har fått tid för tidigt vul den 8 december, ska bli väldigt spännande och se om det verkligen finns något därinne och att förhoppningsvis se hjärtat slå.

ha en trevlig helg!
    kram

• nunu

Hej!
    Idag gick det bättre på VUL, 10-12 äggblåsor kunde han se och dom hade växt på sej så nu var de bra! ÄP bestämdes till onsdag, men jag hann inte mycket längre än till bilen så ringde de och sköt upp ÄP till torsdag pga att de hade så "fullbokat" på onsdagen.. suck, ännu en sags extra väntan! Men skönt att det äntligen blir av, är måttligt trött på nässpray och sprutor nu! Så imorrn kväll tar jag ovitrellen sen ska vi vara i Falun 8.30 på torsdag morron!

Jag frågade när ET blir och det blir antingen på lördag eller nästa tisdag" Tydligen gör de "långtidsodling" om mer än fem ägg blir befrukade, vilket innebär att man sätter tillbax efter fem dagar, istället för två.. men får som sagt se hur många som blir befruktade först!

Hur mår du då? Vad spännande att få komma in och göra UL! Glad Inte länge kvar tills den 8:e!

Kram

• elmi

Skrev ett inlägg via iphonen men det försann.
    Men;

GRATTIS! Vad skönt och roligt att det ser bra ut! tänk det är bara idag som du har sputor sedan behöver du inte ta sprutor på länge.

Är det störra chans vid långtidsodling eller varför gör man det?
    Gud vad spännande detta är. jag håller alla tummar jag har för att det ska gå bra.

jag mår bra, lite lättare överstimulerad bara men annars är allt okej., ser ut som jag är i femte månaden istället för femte veckan och är konstant trött. nästa onsdag är det dags för vul, ska bli så spännande men samtidigt är jag jättenervös för att de inte ska se något hjärta som slår.

kram kram och grattis igen till de fina äggen!

• nunu

Hej!
    Ja tydligen ska det vara större chans vid långtidodling, eller det ska vara större chans att välja ut rätt ägg att årtföra om jag fattade det rätt. Ju fler dagar det odlas desta lättare kan de se om det kan bli en graviditet av det!
    Men som sagt, då måste minst fem ägg bli befruktade..

När har du BF, om du räknat ut det?
    Kram och tack!

• elmi

okej, det visste jag inte. man lär sig nya saker hela tiden! 
    då får vi hoppas på att många ägg blir befruktade.

BF är 31 juli. just nu känner jag ingenting vilket oroar mig lite, så det ska bli skönt med vul:et om en vecka. Då kasnke man kan börja förstå lite mer också.

Imorgon är det dags! var inte orolig, det gör pyttelite ont först men sen är det ingen fara. du får massor av bedövning så när du reser dig sen känns det lite som att vara full. jag tyckte det var skönt att ha min man där så att man kunde krama hans hand men det gör man som man vill såklart.

lycka till imorgon!
    kram

• nunu

Ja imorrn är det dags! Börjar bli riktigt nervös nu, vill bara att det ska vara över..
    Ligger man i en vanlig gynstol eller har de nåt "skynke" för?
    Ikväll blir det tidig kväll, vi lär åka runt sju imorrn bitti..
    Kram

Svar på tråden alltid mens efter äl?