• elmi

alltid mens efter äl?

Hej!

Har tagit en pergokur och sen gick min doktor på semester... men jag hade mens efter gulkroppshormoner den 17 maj, började äta pergo och var på vul den 28 maj. Fick då reda på att jag hade en äggblåsa som var 21 mm och slemhinnorna såg bra ut. fick då en ovitrelle spruta som ska göra att äggblåsan får den extra "skjutsen" att mogna och sen lossa. Tyvärr tog jag aldrig några ägglossningstester, men visst borde man ha haft ägglossning efter denna behandling?

Nu har jag fortfarande inte fått mens, skulle ha kommit senast den 14 juni, alltså för över 3 veckor sedan. Tagit typ 20 billiga tester och något CB men alla är väldigt negativa.

Är det alltid så att mensen kommer precis 14 dagar efter äl?,
    Det är så förvirrande allt detta!

Tusen tack om någon kan hjälpa till och reda ut detta.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-11 10:41
    Viktiga datum:

Elmi: 16/11 Ovitrelle ur kroppen
    Nunu: 17/11 Sprutstart
    Nunu: 22/11 Blodprov
    Nunu: 24/11 VUL
    Elmi: 26/11 TD
    Nunu: v48 ÄP +ET

• Svar på tråden alltid mens efter äl?
  • nunu

Hej!
    Jo allt är bra, men jag är så sjukt nervös nu! Inte många dagar kvar, blir nog test antingen imorrn eller söndag.. Fick veta att en tjej ur en annan tråd som hade samma testdag som mej fått blödningar igår och testat minus idag. Är så rädd att det ska bli så för mej oxå! Uscha vilken press det är under den här tiden!! Man blir ju smått galen av det här!

Den här veckan har jag försökt koppla bort alla tankar och "bara varit" men det är svårt det oxå! Har mått lite illa i två dagar nu, kan ju vara ett gott tecken men samtidigt går det magsjuka bland barnen på mitt jobb så det kan ju lika gärna vara det!

Hur är det med dej?
    Kram

• nunu

Fan fan fan jag gick på toa för ett tag sen och såg rosa på pappret. Nu är det säkert kört. Helvete.

• nunu

Jag orkar inte med det här längre, mår riktigt piss-dåligt nu.

• nunu

Mensen kom inatt och jag testade minus vid fem imorse.. vet inte hur jag ska orka gå vidare nu, eller varför jag ens trodde och hoppades på att det här skulle funka när inget annat funkat för oss. Det värsta av allt var att behöva berätta för min sambo att det inte gått den här gången heller, förstår inte varför han vill stanna hos mej när jag är så totalt värdelös och inte ens kan bli med barn. Det här är detr värsta jag varit med om, vill inte vara med längre. Julen är förstörd, hela livet är förstört känns det som.

• elmi

Nej nej nej. Fan också. Åh vad ledsen jag blir. Stor styrkekram till dig! Du får inte tänka så, han älskar ju dig. Och ni kommer få barn, tänk på de nedfrysta äggen! Jävla jul att komma också, men förhoppningsvis får ni lite tid för bara er och samla kraft inför nytt försök även om det känns avlägset just nu. Tänker på dig och är så himla ledsen. Kramar!

• elmi

Hoppas du har fått sova lite och att du har möjlighet att vara hemma..
    Ville bara säga igen att jag tänker på dig och är så ledsen för din skull.

Men jag är övertygad om att det kommer att fungera för er! just nu kanske dock det viktigaste är att bara samla sig.

kram

• nunu

Hej
    Sömnen är det sådär med, drömmer helt sjuka drömmar och så fort jag vaknar är misslyckandet det enda jag tänker på. Vill inte gå på toaletten för jag vill inte se nåt mer blod, det är riktigt vidrigt. Har dock jobbat, klarar inte av att vara hemma med alla tankar. Försökte hålla masken på jobbet men det är svårt, lärade ringa både Falun och kliniken här i Gävle och berätta, då kom tårarna.

Känner iaf att jag vill göra ett nytt försök så fort som möjligt nu, så det blir FET i början av nästa år. Ska börja med Provera på dag 18 eller 19 (fredag var dag 1) sen är vi igång igen, som tur är så är inte behandlingen inför FET lika utdragen och jobbig som inför det ET... har inte riktigt klart för mej hur det går till, vilka mediciner som används om det är sprutor eller tabletter och så men ska ringa imorrn igen och höra.
    Hoppas du vill hänga kvar även fast vi inte är i samma sits längre, så jag har nån att rådfråga!
    Kram

• elmi

Hej!
    Vad roligt att du vill hänga kvar i tråden, det vill jag jättegärna.

hoppas du slutar blöda snart så att du kan koncentrera dig på FET. Det är väl ganska mycket som man slipper inför FET, sprutor osv. Det blir väl provera och sen vaggisar, det känns ju okej i sammanhanget.

jag hoppas verkligen att du kommer att kunna få njuta lite av julen trots allt. Och att du inte bara tänker på det tråkiga utan ser fram emot nästa försök. (då kommer det att gå bra!) Tycker det ska bli riktigt skönt att vara ledig. Vi har köpt brottet på dvd-box, hoppas på att den är bra, har tänkt att ligga och kolla på dvd i mellandagarna. 
    Har ni några planer?

kramar

• elmi

Hej igen!

Går straxt hem från jobbet för lite julledighet. Ville bara önska en riktigt god jul och hoppas att den blir så bra som den kan bli.

kram

• nunu

Ja nu satsar vi på FET, och hoppas på det! Mensen tog slut idag och det känns bra.. Vart dock förvirrad när jag prata med Falun och min läkare här i Gävle. Jag hade läst att man tar några tabletter som ska göra slemhinnan tjock inför FET men dom i Falun sa att man tar antingen Pergotime eller Puregon precis som inför IVF. Fick bara prata med sköterskan här i Gävle och hon sa att det inte var Pergotime eller Puregon man använde, fattar ingenting men nu stänger dom ju över julen så jag lär vänta med att få nåt ordentligt svar. Ska iaf ta Provera för att få igång mensen, ska försöka få mens runt den 10e då dom öppnar igen så vi kan göra FET så fort som möjligt!

Ska bli skönt att gå på ledighet snart, jobbar imorrn oxå och har stängning så jag slutar 17.30 men sen är jag ledig 10 dagar! Skönt! Vi ska fira jul hos mina föräldrar sedan ska vi till min sambos familj i Söderhamn nån av dagarna efter jul. Annars ingenting planerat och det är skönt! Ska försöka ta det lugnt, åka lite längdskidor och bara vara!

GOD JUL till er oxå!
    Kram

Svar på tråden alltid mens efter äl?