• elmi

alltid mens efter äl?

Hej!

Har tagit en pergokur och sen gick min doktor på semester... men jag hade mens efter gulkroppshormoner den 17 maj, började äta pergo och var på vul den 28 maj. Fick då reda på att jag hade en äggblåsa som var 21 mm och slemhinnorna såg bra ut. fick då en ovitrelle spruta som ska göra att äggblåsan får den extra "skjutsen" att mogna och sen lossa. Tyvärr tog jag aldrig några ägglossningstester, men visst borde man ha haft ägglossning efter denna behandling?

Nu har jag fortfarande inte fått mens, skulle ha kommit senast den 14 juni, alltså för över 3 veckor sedan. Tagit typ 20 billiga tester och något CB men alla är väldigt negativa.

Är det alltid så att mensen kommer precis 14 dagar efter äl?,
    Det är så förvirrande allt detta!

Tusen tack om någon kan hjälpa till och reda ut detta.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-11 10:41
    Viktiga datum:

Elmi: 16/11 Ovitrelle ur kroppen
    Nunu: 17/11 Sprutstart
    Nunu: 22/11 Blodprov
    Nunu: 24/11 VUL
    Elmi: 26/11 TD
    Nunu: v48 ÄP +ET

• Svar på tråden alltid mens efter äl?
  • elmi

vi är jättenöjda med huset och även priset, efter nästan tio år i sthlm så är man skadad =)

ja det är samma men jag förstår inte varför jag ska ta nässpray mycket kortare, ska du ta en i varje näsborre varje morgon och kväll?

vi får verkligen hoppas på det, skulle bli trevliga jular för oss båda om vi lyckas!

jag får nog ringa men vi ska flyga ryanair så det kanske är svårt att få tag på dem.... vi ska till riga, mina svärföräldrar fyller 65 så vi överraskar dem med en resa dit. ska bli trevligt även om jag inte vet om jag är så trevlig då mitt under nässpray och sprutperioden.

kram 

• nunu
    elmi skrev 2010-10-12 23:02:38 följande:
    vi är jättenöjda med huset och även priset, efter nästan tio år i sthlm så är man skadad =)

ja det är samma men jag förstår inte varför jag ska ta nässpray mycket kortare, ska du ta en i varje näsborre varje morgon och kväll?

vi får verkligen hoppas på det, skulle bli trevliga jular för oss båda om vi lyckas!

jag får nog ringa men vi ska flyga ryanair så det kanske är svårt att få tag på dem.... vi ska till riga, mina svärföräldrar fyller 65 så vi överraskar dem med en resa dit. ska bli trevligt även om jag inte vet om jag är så trevlig då mitt under nässpray och sprutperioden.

kram 
    Haha ja för mej låter det som sjukt mycket pengar! :P Men i Sthlm är det ju inget konstigt! Min kusin fick nästan 1,5 miljoner för sin etta i Sthlm!

Jag ska ta en i varje näsborre TRE gånger om dagen, kl 6, 14 och 22 i fyra veckor sen i 10 dagar till medans jag tar sprutorna!! Hmmm skumt att det är så olika..

Nu ska jag ta tag i städningen här hemma!
    Kram
  • elmi

så himla konstigt med de olika behandlingarna, vi får väl hoppas att våra läkare vet vad de gör för något.. 

skönt att ha städningen gjord, vi ska ha visning nästa helg av vår lägenhet och då är det pedantisk städning som gäller, ser inte fram emot det. dessutom lyckas min man vara i london just då. 

åh jag vill att det ska gå några veckor snabbt nu så att det börjar hända saker "på riktigt". 

kram

• nunu

Imorrn är det väll spraystart för dej? Stort lycka till! Skriv gärna hur du känner dej efter sprayen, jag börjar på torsdag..
    Kram {#emotions_dlg.flower}

• elmi

japp imorgon är det dags, spännande. jag har blivit dunderförkyld så jag hoppas verkligen inte att det påverkar på något sätt.
    skickar en uppdatering imorgon om hur det var!
    kram

• elmi

Okej första dosen intagen. Kändes ingenting speciellt, sved lite kanske men mindre än om man tar normal nässpray. Eftersom jag känner mig halvhänging annars så kan jag inte säga att jag känner mig påverkad överhuvudtaget. får se hur det blir sen. men hitills, peace of cake!
    kram

• nunu

Hej!
    Japp, har sprayat två gånger idag, kl 06 och kl 14.. nu väntar en till sprayning kl 22. Har inte känt av nånting, skönt! Men det kanske kommer när man sprayat nåt tag.. får se! Känns skönt att va igång iaf!
    Tänkte höra, har du fått några restriktioner om mat eller alkohol under sprayningen? Min läkare sa ingenting om det..
    Kram

• elmi

nej, har inte fått några alls. har försökt googla lite och det verkar inte vara några restrektioner. Dock har fått en konstant lite bakfull känsla av sprayen. som om man skulle ha druckot 2-3 glas vin kvällen innan. lite lite huvudvärk. så jag är inte speciellt sugen på vin (vilket jag annars tycker är väldans gott).
    Men jag tänker försöka leva ungefär som vanligt, tror att det är det bästa... nu hoppas jag att mensen kommer på söndag sen är det dags för sprutor på onsdag!
    ha en trevlig helg!
    kram

• nunu
    elmi skrev 2010-10-22 09:21:20 följande:
    nej, har inte fått några alls. har försökt googla lite och det verkar inte vara några restrektioner. Dock har fått en konstant lite bakfull känsla av sprayen. som om man skulle ha druckot 2-3 glas vin kvällen innan. lite lite huvudvärk. så jag är inte speciellt sugen på vin (vilket jag annars tycker är väldans gott).
    Men jag tänker försöka leva ungefär som vanligt, tror att det är det bästa... nu hoppas jag att mensen kommer på söndag sen är det dags för sprutor på onsdag!
    ha en trevlig helg!
    kram
    Ok ja det bästa är väll att leva som vanligt antar jag! Ska på 30-årsfest ikväll, men då kan ja dricka lite iaf! Jag har inte kännt av sprayen någonting, inte än iaf! Det enda är att det smakat äckligt nångång när jag tagit den och det "kommer ner i halsen".
    Hoppas mensen kommer som den ska så du får sätta igång med sprutor! Jag har tre veckor och fyra dagar kvar till sprutor.. suck..den här tiden kommer att gå sååå långsamt..
    Ha nu en trevlig helg!
    Kram
Svar på tråden alltid mens efter äl?