• elmi

alltid mens efter äl?

Hej!

Har tagit en pergokur och sen gick min doktor på semester... men jag hade mens efter gulkroppshormoner den 17 maj, började äta pergo och var på vul den 28 maj. Fick då reda på att jag hade en äggblåsa som var 21 mm och slemhinnorna såg bra ut. fick då en ovitrelle spruta som ska göra att äggblåsan får den extra "skjutsen" att mogna och sen lossa. Tyvärr tog jag aldrig några ägglossningstester, men visst borde man ha haft ägglossning efter denna behandling?

Nu har jag fortfarande inte fått mens, skulle ha kommit senast den 14 juni, alltså för över 3 veckor sedan. Tagit typ 20 billiga tester och något CB men alla är väldigt negativa.

Är det alltid så att mensen kommer precis 14 dagar efter äl?,
    Det är så förvirrande allt detta!

Tusen tack om någon kan hjälpa till och reda ut detta.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-11 10:41
    Viktiga datum:

Elmi: 16/11 Ovitrelle ur kroppen
    Nunu: 17/11 Sprutstart
    Nunu: 22/11 Blodprov
    Nunu: 24/11 VUL
    Elmi: 26/11 TD
    Nunu: v48 ÄP +ET

• Svar på tråden alltid mens efter äl?
  • nunu

Hej!

Japp mensen är här, den kom igår! Skönt!

Idag ringde jag läkaren här i Gävle och ska börja med Puregon redan ikväll! I Falun sa de på mensens femte dag men jag gör som läkaren här säger eftersom det är dit jag ska på VUL osv.. lite konstigt dock att de säger olika.. Så nu blir det sprutor en vecka, ska på VUL nästa onsdag (19/1) Hoppas att allt ser bra ut då! Till skillnad från Falun sa min läkare här att det inte är nödvändigt att jag får äl, utan det viktiga är att slemhinnan ser bra ut..

Spännande med ul! Tänk om det skulle vara två?! Eller kanske tre! Tungan ute

Kram

• elmi

Åh vad bra! vad konstigt att ibland är man så glad över mens men oftast är man så ledsen. Men just nu är vi glada, skönt att komma igång med sprutorna också och VUL den 19/1 det är ju jättesnart.

Usch säg inte så, två skulle man väl klara av men tre..? jag har en kompis vars syster fick trillingar, hennes svärföräldrar flyttade in och bodde där ett halvår för att hjälpa till, sen kände hon sig som en ko ungefär, det enda hon gjorde var att sitta och amma :) känns inte som något optimalt men blir det så, så får man väl försöka få det att fungera iaf.

måste ringa och beställa tid idag, tänkte till den 25 eller 26 någon gång, då kan man förhoppningsvis se kön också.

kram

• nunu
    elmi skrev 2011-01-13 08:41:27 följande:
    Åh vad bra! vad konstigt att ibland är man så glad över mens men oftast är man så ledsen. Men just nu är vi glada, skönt att komma igång med sprutorna också och VUL den 19/1 det är ju jättesnart.

Usch säg inte så, två skulle man väl klara av men tre..? jag har en kompis vars syster fick trillingar, hennes svärföräldrar flyttade in och bodde där ett halvår för att hjälpa till, sen kände hon sig som en ko ungefär, det enda hon gjorde var att sitta och amma :) känns inte som något optimalt men blir det så, så får man väl försöka få det att fungera iaf.

måste ringa och beställa tid idag, tänkte till den 25 eller 26 någon gång, då kan man förhoppningsvis se kön också.

kram
    Hej!
    Hur gick det, fick du nån tid för UL? Gud så spännande! Skrattande Hoppas att jag får komma dit nångång oxå!

På onsdag är det iaf VUL, så snart kanske man är ruvare igen, förshoppningsvis.. ikväll ska jag försöka ta sprutan själv, får se om jag klarar det eller om jag får ropa på Micke! Hoppas ni haft en bra helg!
    Kram
  • elmi

Hej!
    Vad duktig du är om du lyckas ta sprutan själv, där gick nog min gräns.
    Den 25 kl 8 är det dags, ska bli spännande och förhoppningsvis kan man bli lite lugnare efteråt. Nu syns det ju och idag var det första gången någon på mitt jobb frågade som inte visste innan.
    (fick en flaska vin av en kollega för jag hade hjälpt hans fru med ett avtal förra veckan, han måste ha trott att jag ätit massor över jul och nyår...)

Åh, vad roligt det är, det har gått snabbt tycker jag, vet inte hur du känner det men snart är du ruvare! nu tror vi och håller alla tummar för att eskimån vill bo kvar!

kram

• nunu

Jaaa jag lyckades ta sprutan helt själv! Gjorde det "i smyg" så när Micke kom upp vid nio och skulle ge mej den hade jag redan gjort det! Skrattande Ska nog göra själv igen ikväll!

Jag längtar så mycket efter att bli ruvare igen, även om jag kommer att vara sjukt orolig..
    I fredags berättade jag oxå för min chef att vi gör IVF. Jag ville fråga hur jag skulle göra när jag måste vara borta en heldag, om jag skulle sjukskriva mej eller om jag fick vara borta med lön. Vi har en ny chef, en kvinnlig, så det kändes lättare att berätta för henne än för den förra (60+ man). Tyvärr så fick man inte vara borta med lön utan jag får antingen sjukskriva mej (-800 kr i karens), ta tjänstledigt (-1000 kr) eller ta en semesterdag och inte förlora nå pengar men därimot en hel dag från semestern.. hmm.. har inte bestämt mej, det beror lite på vilken veckodag det blir.
    Så klart så kom tårarna inne hos chefen när hon börja fråga hur länge vi försökt osv. så kändes lite dumt att sitta och gråta andra gången jag träffar henne, men vad gör man. Känns iaf bra att ha berättat.. hon skulle hålla tummarna för oss!

Kram

• elmi
    Duktiga du!

Tror att det är bra att du har berättat, skönt att slippa smyga ifrån jobbet och vara lite sjuk titt som tätt. Vi får nya semesterdagar vid årsskiftet så då kanske man kan använda sig av en. I förra lönesamtalet så visste jag att vi skulle göra ivf under hösten och sen fanns det knappt någon löneutrymme så då dealade jag till mig en till veckas semester, vilket har varit guld värt. ett tips bara. 

Imorgon är det dags! hur dags ska ni vara där?
    Jag kommer att hålla alla tummar och tår som jag har för er imorgon!

kram 
  • nunu

Hej!

Idag var jag på VUL, det gick ganska bra! Slemhinnan var lite för tunn än så länge (5 mm, den ska tydligen vara ca 10 mm) och äggen lite för små. Så jag fortsätter med Puregon och ska tillbax på måndag för nytt VUL. Då trodde doktorn att det skulle se bra ut, och om det gör det så blir FET i slutet av nästa vecka! Längtar nu! Glad
    Skulle vara så bra om det vart på lördagen så jag slipper ta ledigt från jobbet, men vi får se! Blir det fredag så tar jag nog en semesterdag..

Kram

• elmi

Vad bra allt verkar ju hoppfullt! Så tills nästa helg kan du vara ruvare igen. Hur känner du inför denna gång, tycker att du verkar ha en väldigt positiv inställning och det tror jag är kanon. Det kommer att gå toppen men förstår att det är oroligt och jobbigt. Har man inte varit inne i den här svängen tror jag att det kan vara svårt att förstå hur det är. 

kram 

• nunu

Fan jag blir vansinnig på det här! Igår kväll när jag var på toa innan jag skulle lägga mej kom det lite blod, och det har fortsatt idag. Vad ska jag göra? Det finns ju ingen som har öppet på helgen som jag kan ringa och fråga. Ska jag fortsätta med Puregon tills måndag som det är sagt eller ska jag sluta med dom? Jag bllir galen, varför kan det inte bara funka som det ska?!

Svar på tråden alltid mens efter äl?