• elmi

alltid mens efter äl?

Hej!

Har tagit en pergokur och sen gick min doktor på semester... men jag hade mens efter gulkroppshormoner den 17 maj, började äta pergo och var på vul den 28 maj. Fick då reda på att jag hade en äggblåsa som var 21 mm och slemhinnorna såg bra ut. fick då en ovitrelle spruta som ska göra att äggblåsan får den extra "skjutsen" att mogna och sen lossa. Tyvärr tog jag aldrig några ägglossningstester, men visst borde man ha haft ägglossning efter denna behandling?

Nu har jag fortfarande inte fått mens, skulle ha kommit senast den 14 juni, alltså för över 3 veckor sedan. Tagit typ 20 billiga tester och något CB men alla är väldigt negativa.

Är det alltid så att mensen kommer precis 14 dagar efter äl?,
    Det är så förvirrande allt detta!

Tusen tack om någon kan hjälpa till och reda ut detta.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-11 10:41
    Viktiga datum:

Elmi: 16/11 Ovitrelle ur kroppen
    Nunu: 17/11 Sprutstart
    Nunu: 22/11 Blodprov
    Nunu: 24/11 VUL
    Elmi: 26/11 TD
    Nunu: v48 ÄP +ET

• Svar på tråden alltid mens efter äl?
  • nunu

Jo det känns trots allt bra att vi är igång igen! Jag tänker inte ge upp, även om det känns så ibland..

Gud vad underbart vecka 18 redan!!! Känns som nyss du skrev att du var gravid!
    Jag har FB, kan jag skicka mitt namn i ett mail eller nåt? Eftersom jag inte berättat för nån om det här med IVF så vill jag inte skriva ut namnet här.
    Skulle va kul att "ses" på FB, så man har lite mer koll!
    Kram

• elmi

hallå!
    jag skickade mitt namn i ett meddelande till dig., roligt att se hur den andra ser ut i "verkligeheten".

Ja, det går fort samtidigt som det känns väldigt långsamt. Men jag börjar bli lite rund och det går inte att undvika att se att jag är gravid nu.

kram

• elmi

halloj, nu är det väl bara drygt en vecka kvar till spraystart? måste bli skönt att komma igång igen.

själv längtar jag bara till nästa fredag så vi förhoppningsvis (hoppas hoppas) att allt ser bra ut. 
    Sen så, då ska jag verkligen slappna av lite. 

Ha en trevlig helg, här blir det väldigt lugnt vilket känns som precis det jag behöver, är genomförkyld och sover inte så bra genom det. 

kram  

• nunu

Hejsan!

Den 10 mars börjar jag spraya, alltså 1 vecka och 5 dagar tills dess! Sjukt att man kan längta så efter en nässpray!! Flört
    Jagh ar iaf hämtat ut allt på apoeket redan, mitt högkostnadskort går ut på måndag så jag skyndade mej att beställa allt och hämta ut det i veckan!

Så klart att allt komemr att se bra ut på fredag, jag håller tummarna!
    Här är det oxå förkylt, dessutom går det magsjuka bland barnen på jobbet så nu väntar man på den.. hoppas att jag klara mej men det brukar tyvärr inte vara så..
    Trevlig helg, Kram!

• elmi

Hallå! Jag kunde inte hålla mig så jag bokade om tiden till idag. Så nu har vi sett han (fick vi veta) igen. Allt såg bra ut, så skönt. Jag blev så otroligt trött efteråt så nu vill jag bara sova, antar att det är all oro som släppte lite.

Hur mår du? Snart dags för start!
    Kram

• nunu

Hej!
    Vad underbart, en liten kille!! {#emotions_dlg.flower} Grattis!
    Det kan säkert vara en massa oro som släpper, ge dej tid att vila! Det är nog det bästa för både dej och bebisen!
    Jag har legat med influensa sen lärdags, idag var första dan jag jobbade! Så det har vart väädligt lugnt för mej, har haft 38-40 graders feber hela veckan..

På törsdag nästa vecka är det spray-start! Å vad jag hoppas att det ska gå vägen den här gången!!
    Kram

• elmi

usch hoppas du mår bra nu, jobbigt att inte vara riktigt kry. 
    jag har min efterhängsna förkylning som aldrig verkar ge sig, men det är ändå ok. bara att min man får sova i rummet bredvid ibland för att jag andas så tungt...

hur är det annars, två dagar kvar till spraystart!

allting här rullar på, jag har faktiskt gått och köpt en vagn, lite tidigt men vi slog till.

kram elin 

• nunu

Hej!
    Nu är jag frisk igen, lagom till spraystart! Idag körde jag igång med nässprayen igen.. Jag tycker det är såå svårt att komma ihåg att ta den på dagen, vid 14.00. Det är då det är som mest körigt på jobbet så jag vet inte hur jag ska kunna komma ihåg att ta den! Hmmm, måste tänka ut nåt bra..
    Jag har redan nu bestämt mej för att vara hemma några dagar efter insättningen den här gången, vägrar stressa på jobbet och kanske minska chansen att det ska funka.. ÄP är planerat till vecka 15 så förmodligen blir insättningen vecka 16, påskveckan!

Härligt med vagn, vad blev det för nåt?
    Kram Frida

• elmi

Härligt! Nu är ni igång igen.
    Du kan inte ha något alarm på mobilen som går igång vid 14 eller du kanske inte har den på dig? Eller ni har inte någon mellis eller så då? Det är bra att försöka hänga upp det på något.

Det blev en urban jungle mountain buggy, tycker den är snygg och verkar praktisk. Sen får vi se om vi skaffar en mellanvagn när man ska vända barnet framåt. men men det är ett mycket senare problem.

Äntligen helg igen, och här i stockholm skiner solen och snön droppar, underbart!

kram

• nunu

Jo jag får någ börja ha med mobilen och ha larm på! Klockan två går alla barn till föräldralediga och arbetslösa hem så det är därför det brukar vara lite körigt just då, men jag lär försöka få in nån bra rutin! Glad

Fin vagn, vilken färg blev det?

Har förresten glömt att fråga, hur går renoveringen? Är det färdigt lr?
    Kram

Svar på tråden alltid mens efter äl?