• elmi

alltid mens efter äl?

Hej!

Har tagit en pergokur och sen gick min doktor på semester... men jag hade mens efter gulkroppshormoner den 17 maj, började äta pergo och var på vul den 28 maj. Fick då reda på att jag hade en äggblåsa som var 21 mm och slemhinnorna såg bra ut. fick då en ovitrelle spruta som ska göra att äggblåsan får den extra "skjutsen" att mogna och sen lossa. Tyvärr tog jag aldrig några ägglossningstester, men visst borde man ha haft ägglossning efter denna behandling?

Nu har jag fortfarande inte fått mens, skulle ha kommit senast den 14 juni, alltså för över 3 veckor sedan. Tagit typ 20 billiga tester och något CB men alla är väldigt negativa.

Är det alltid så att mensen kommer precis 14 dagar efter äl?,
    Det är så förvirrande allt detta!

Tusen tack om någon kan hjälpa till och reda ut detta.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-11 10:41
    Viktiga datum:

Elmi: 16/11 Ovitrelle ur kroppen
    Nunu: 17/11 Sprutstart
    Nunu: 22/11 Blodprov
    Nunu: 24/11 VUL
    Elmi: 26/11 TD
    Nunu: v48 ÄP +ET

• Svar på tråden alltid mens efter äl?
  • elmi

hoppas du kommer på något bra!

det blev en svart, jag gillar dem mest och sen får man försöka piffa til lite med filtar osv.

det går bra, vi är klara nu sedan ett tag, blev stor skillnad och så skönt att bli av med all vävtapet.
    det rum som är tänkt som barnrum ska vi snart börja med, vi kände att det var det rum som vi ville göra själva.

annars drar vi till frankrike en sväng idag, ska bli skönt att komma bort några dagar.

kram

• nunu

Gud va härligt med en mini-semester! Längtar till sommarn nu så man får vara ledig! (och hoppas såklart att jag ska vara gravid då..)

Börjar känna av sprayen nu, får huvudvärk och yrsel.. inte så kul men det är bara att stå ut, två veckor tills sprutorna!

Kram!

• elmi

halloj!
    det var skönt att komma ifrån några dagar även om det spöregnade hela tiden :)

hur går det med sprayen, fortfarande huvudvärk?
    Bara en vecka kvar, sedan dags för sprutor. (och sen är det inte långt kvar till ÄP)

kram

• nunu

Tråkigt med regn, men bara att få komma iväg är ju guld värt!

Känner ingenting av sprayen längre, skönt! Fick dessutom "spray-mensen" i måndags vilket ska betyda att man är nedreglerad! Lite komiskt, jag fick den på exakt samma dag som förra sprayomgången, dag 12! Flört
    Om en vecka börjar sprutorna, dom ligger redo i kylen! Den 4 april ska jag ta blodprov och skicka till Falun och sen den 6 april blir det VUL.. Jag hoppas på ET i påskveckan! Glad

Ha det bra!
    Kram

• elmi

Skönt att allt rullar på som det ska! Nu är det äntligen helg igen och sen är det sprutveckan!

Blir en väldigt lugn helg, min man är på svensexa så jag har filmkväll med en tjejkompis, ska försöka hålla mig vaken längre än till nio :)

Kram

• elmi

Imorgon är det väl sprutdags! inte långt kvar nu. 
    kram 

• nunu

Hej!
    Började med sprutorna igår faktiskt! Det gick så lätt så, sjukt att längta efter att få ta sprutor! Men jag tog den helt själv och de var inga problem! Glad Så nu längtar jag redan till ikväll när det är dags igen!
    På måndag ska jag lämna blodprov och på onsdag blir det VUL..
    Kram

• elmi

Åh vad bra och vad duktig du är som tar sprutorna själv, det vågade jag aldrig.
    Spännande vecka som kommer.

Vi ska ut på en liten resa igen, planerat sedan länge så det blev lite mycket nu men men så imorgon har jag semester, skönt. Så ha en riktigt skön helg!
    kram

• nunu

Härligt härligt med resa! Önskar vi oxå kunde åka på nån snart, men alla dessa behandlingar tar all kraft.. men i sommar får det bli en semesterresa iaf!

Igår var vi på bio, den började halv nio. Kvart i nio har jag tagit mina sprutor på kvällen, så jag hade stora problem hur jag skulle göra! Vet inte hur noga det är att man tar dom exakt samma tid? Iaf så sluta det med att jag satt inlåst på en toalett på bion strax innan filmen började och tog sprutan där! Kändes inte helt normalt när man hörde kön utanför toaletten och man sitter där och ska sticka sej själv i magen, men det gick! Altt går, bara man vill det tillräckligt mycket! Skrattande

Kram

• elmi

hur gick blodprovet? 

ja du, efter ivf:en fann man sig i situationer som man inte trodde. jag smugglade de där sprutorna genom tullen, funkade också..

en jättekonstig sak hände imorse, verkade som en bröstet hade läckt iaf var det en blöt fläck precis under bröstet. kändes otroligt underligt.

kram 

Svar på tråden alltid mens efter äl?