• elmi

alltid mens efter äl?

Hej!

Har tagit en pergokur och sen gick min doktor på semester... men jag hade mens efter gulkroppshormoner den 17 maj, började äta pergo och var på vul den 28 maj. Fick då reda på att jag hade en äggblåsa som var 21 mm och slemhinnorna såg bra ut. fick då en ovitrelle spruta som ska göra att äggblåsan får den extra "skjutsen" att mogna och sen lossa. Tyvärr tog jag aldrig några ägglossningstester, men visst borde man ha haft ägglossning efter denna behandling?

Nu har jag fortfarande inte fått mens, skulle ha kommit senast den 14 juni, alltså för över 3 veckor sedan. Tagit typ 20 billiga tester och något CB men alla är väldigt negativa.

Är det alltid så att mensen kommer precis 14 dagar efter äl?,
    Det är så förvirrande allt detta!

Tusen tack om någon kan hjälpa till och reda ut detta.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-11 10:41
    Viktiga datum:

Elmi: 16/11 Ovitrelle ur kroppen
    Nunu: 17/11 Sprutstart
    Nunu: 22/11 Blodprov
    Nunu: 24/11 VUL
    Elmi: 26/11 TD
    Nunu: v48 ÄP +ET

• Svar på tråden alltid mens efter äl?
  • elmi

haha det var bara ett (som tur var).  Glad

hur många tinar de upp, alla eller bara några? sätter de in fler ägg?

imorgon ska jag till bvc och då får vi förhoppningsvis lyssna på hjärtljud.

kram 

• nunu

Hihi vilken tur då! Skrattande
    Ärligt talat så vet jag inte hur dom gör, jag hoppas att dom bara tinar upp ett i taget, och ser om det klarar sej. Och om det inte gör det så tar de nästa.. det vore ju konstigt om de tar upp alla ur frysen oxå slänger dom de som "vart över".. Tror att de bara sätter in ett, i undantagsfall två (typ pga ålder, sjukdomar osv.)
    Vi har iaf fyra i frysen och på pappret står det att de ligger i fyra olika "paket" så då antar jag att de tar upp dom ett och ett! Måste nog fråga innan!

Kram

• elmi

fick höra hjärtljud idag, riktigt skönt, då kanske man kan slappna av lite igen. lät som ett tåg som kom farande ungefär. 

men då tinar de säkert ett i taget, allt annat verkar ju ologiskt. 
    många olika sorters ord man har lärt sig i ivf-svängen, eskimå, ruvare, osv. 

kram

• nunu

Hej
    Tänkte bara berätta att det vert inget FET idag, jag är så sjukt besviken och mår så dåligt nu. Jag trodde att allt var bra och att det funkat som det skulle.
    När jag kom till Falun fick jag veta att det första ägget de tinat upp såg jättefint ut och att det var lika stora chanser till graviditet som vid ett ET. Vart så klart jätteglad och oron släppte. Sedan fick jag lägga mej i stolen, och läkaren ser jättebekymrad ut när hon gör ultraljudet. Hon säger ingenting förutom att hon ska ringa på en annan läkare som oxå ska titta.
    Det visade sej att slemhinnan som såg så bra ut i slutet av förra veckan hade blivit för tunn igen. Det var ingen ide att sätta in något ägg.
    Jag bröt ihop totalt där på kliniken, läkarna försökte trösta mej sen fick jag följa med en barnmorska och hon satt och tröstade mej i nästan en timme. De kunde inte säga vad som blivit fel.
    Fy fan, mår så jäkla dåligt nu. Grät hela vägen hem i bilen. Micke kunde inte ta ledigt idag så jag var ensam. Allt känns bara skit nu, jag förstår inte hur mycket man ska behöva stå ut med.

• elmi

fy fan, stackars dig. vad ledsen jag blir för er skull och du som var tvungen att vara där själv och allt. 
    vet de vad det beror på? kan man göra något annorlunda tills nästa gång?

har ni hunnit tänka på hur ni ska gå vidare?

stora stora styrkekramar till dig! 

• nunu

Hej
    Har inte orkat gå in på fl nånting dom senaste dagarna.. Jag har jobbat, sen gått hem och lagt mej i soffan och inte orkat nånting. Fan vad less jag är på det här.
    Idag var jag iaf till läkaren, och vi ska köra en hel IVF igen spray, sprutor och allt. Det jobbigaste är att vi lär vänta tills jag fått en mens och sen på dag 21 får jag börja spraya igen (lika som sist). Det kommer alltså att ta några månader.. Gråter det som kommer att göras annorlunda är att jag ska få ta nå extra östrogentabletter efter et, för att hjälpa slemhinnan så den inte försvinner igen..

Hur mår du? Hoppas allt är bra med dej och magen!
    Kram

• elmi

Okej skönt att det finns en plan men fy så jobbigt att ni måste börja om, tycker så synd om er. Men en sjuk sak är att jag kommer knappt ihåg något av behandlingen, har nästan glömt nässprayen, sprutorna allt. Vet inte om det är hjärnans eget sätt att förminska hur jobbigt det var.
    Men förhoppningsvis blir det så för er också att när du väl är gravid kommer du inte riktigt att komma ihåg allt det jobbiga. Och gravid kommer du att bli!

Det är bra, lite läskiga veckor nu, inga direkta symtom och känner inget men jag tror att allt är bra. Börjar jobba igen imorgon, ska bli lite skönt. Tv under dagarna är ingen höjdare.

Kram kram

• nunu

Hej!
    Jag har tagit en liten paus från FL, ganska skönt faktiskt att tänka på annat ett tag!
    Jag fick mens i fredags och börjar alltså spraya tre veckor efter det, den 11/3.. känns som en evighet tills dess men jag har inget annat val än att vänta.
    För övrigt så rullar dagarna på, jobbet tar upp mycket tid just nu känns det som men det är bra så får man annat i huvvet!
    Hur är det med dej? Vilken vecka är du i nu och hur mår du?
    Kram

• elmi

det förstår jag fullt och ut att du gör (tar paus).
    Skönt att mensen kom iaf och nu är du på banan igen, tänk så. Denna gång låter det ju som om läkarna tror att det kommer att fungera med slemhinnan så det är bara att köra!

jag mår bra, har börjat få så jädra ont i ryggslut och utsidan av höfterna, tror att det kan vara foglossning. gick in i v 18 (17+1) idag så det rullar på. Har docl inte riktigt kunna känna att jag kan slappna av än, vi ska på ul nästa fredag, den 4:e och om allt är bra då så kanske man kan släppa det lite. Tror att det har lite med ivf-historian att göra att det är svårt att tro att det verkligen ska gå bra.

Har du FB?

kram

Svar på tråden alltid mens efter äl?