• elmi

alltid mens efter äl?

Hej!

Har tagit en pergokur och sen gick min doktor på semester... men jag hade mens efter gulkroppshormoner den 17 maj, började äta pergo och var på vul den 28 maj. Fick då reda på att jag hade en äggblåsa som var 21 mm och slemhinnorna såg bra ut. fick då en ovitrelle spruta som ska göra att äggblåsan får den extra "skjutsen" att mogna och sen lossa. Tyvärr tog jag aldrig några ägglossningstester, men visst borde man ha haft ägglossning efter denna behandling?

Nu har jag fortfarande inte fått mens, skulle ha kommit senast den 14 juni, alltså för över 3 veckor sedan. Tagit typ 20 billiga tester och något CB men alla är väldigt negativa.

Är det alltid så att mensen kommer precis 14 dagar efter äl?,
    Det är så förvirrande allt detta!

Tusen tack om någon kan hjälpa till och reda ut detta.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-11 10:41
    Viktiga datum:

Elmi: 16/11 Ovitrelle ur kroppen
    Nunu: 17/11 Sprutstart
    Nunu: 22/11 Blodprov
    Nunu: 24/11 VUL
    Elmi: 26/11 TD
    Nunu: v48 ÄP +ET

• Svar på tråden alltid mens efter äl?
  • nunu

Hej!
    Jo jag antar att blodprovet gick bra, får väll höra hos läkarn idag annars!
    Idag ska jag dit kl 15.00 för vul, åh vad jag hoppas att det går bra!!
    Om det blir lika som förra ivfen så får jag fortsätta spruta tills måndag innan ovitrelle sprutan..

Skumt, men det är nog bröstmjölken som kommit! Förstår att det lär ha vart en konstig känsla!
    Jag skiver igen ikväll hur det gick hos läkaren!
    Kram

• nunu

Hej igen!
    Nu är jag hemma från läkarn, det gick bra!
    Det första han sa när han stoppa in ultraljudstaven var "oj" då tänkte jag på en gång att nu är det kört, nåt har blivit fel igen.. men det var tydligen så att jag hade många mogna äggblåsor, så det var därför han sa oj! Shit vad taggad man är, man reagerar på minste lilla!
    Iaf så kunde han se 15 äggblåsor, och allt såg bra ut. ÄP blir på måndag, klockan 8.00 ska vi vara i Falun. Sedan blir det förmodligen ET nästa lördag, om fler än fem ägg befruktas.. hoppas det!
    Nu ska jag åka iväg och träna sen blir det slappa resten av kvällen!
    Kram

• elmi

Yes!!! Fasiken vad bra! 15 äggblåsor redan är kanon, tror de såg 11 på mig och vi fick ut 18. Så nu hoppas vi på rekordskörd :)

Så då blir det långtidsodlade, det är väl första gången. Hoppas på att det går riktigt riktigt bra nu. Åh vad glad jag blir för er!

Kram

• nunu

Hahaha jo du, och det känns kan jag säga! Jag känner mej som en uppsvälld ballong om magen!! Kan knappt knäppa byxorna ens Tungan ute

Förra gången såg han 9-10 blåsor och då fick de ut 11. Så jag hoppas på många den här gången oxå!

Kram

• nunu

Har fått ändrad tid, det blir ÄP på tisdag 8.30 istället!

• elmi

Okej, då håller jag tummarna då istället, blir det ET på söndagen?

Hoppas du har haft en skön helg, vi har röjt i trädgården och köpt utemöbler, äntligen vår! Kram

• elmi

Hur har det gått, har hållit tummarna extra hårt imorse!

kram

• nunu

Hej!
    Nu är jag hemma igen från Falun! Jag vart riktigt chockad, 20 ägg fick dom ut!! Förvånad
    Nu är det bara att hoppas att många blir befruktade! Dom skulle ringa imorrn innan 12 och berätta hur det gått.. jag ska jobba imorrn, men slutar tidigt (13.30) så det ska bli skönt! Har ont i magen nu och dom sa att jag kommer att ha ondare nu eftersom det var fler äggblåsor den här gången..

Blir fler än fem befruktade blir det långtidsodling, då blir et på söndag!

Tack för tummarna!
    Kram

• elmi

ÅHH!! Det är ju superbra, nytt rekord!!

nu hoppas vi på att det blir minst 10 som blir befruktade, sen ska du se att det kommer att gå fint, till jul kommer du vara stor som ett hus :)

hoppas du har kunnat sova och att magontet inte varit alltför jobbigt. man har all rätt att vara lite ynklig och kräva att bli omhändertagen :)
    stor kram

• nunu

Tack tack! Känns bra med rekord! Skrattande
    Och ännu bättre är att 17 stycken blev befruktade! Så på söndag kl 10.50 är det dags för et.. är sjukt nervös den här gången! Ska börja med dom hemska pregesteron-vaggisrana imorrn, det ser jag INTE fram emot!! Men men..

Jag har jobbat idag, hade riktigt ont i magen igår, men idag känns de lite bättre.

Hur är det med dej och bebben?
    Kram

Svar på tråden alltid mens efter äl?