• elmi

alltid mens efter äl?

Hej!

Har tagit en pergokur och sen gick min doktor på semester... men jag hade mens efter gulkroppshormoner den 17 maj, började äta pergo och var på vul den 28 maj. Fick då reda på att jag hade en äggblåsa som var 21 mm och slemhinnorna såg bra ut. fick då en ovitrelle spruta som ska göra att äggblåsan får den extra "skjutsen" att mogna och sen lossa. Tyvärr tog jag aldrig några ägglossningstester, men visst borde man ha haft ägglossning efter denna behandling?

Nu har jag fortfarande inte fått mens, skulle ha kommit senast den 14 juni, alltså för över 3 veckor sedan. Tagit typ 20 billiga tester och något CB men alla är väldigt negativa.

Är det alltid så att mensen kommer precis 14 dagar efter äl?,
    Det är så förvirrande allt detta!

Tusen tack om någon kan hjälpa till och reda ut detta.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-11 10:41
    Viktiga datum:

Elmi: 16/11 Ovitrelle ur kroppen
    Nunu: 17/11 Sprutstart
    Nunu: 22/11 Blodprov
    Nunu: 24/11 VUL
    Elmi: 26/11 TD
    Nunu: v48 ÄP +ET

• Svar på tråden alltid mens efter äl?
  • elmi

Haha om det är till någon tröst så gick det över för mig..

• nunu

Åååh idag är jag nervös, det var på den här dagen (rd 10) som jag började blöda sist..
    Men plusset blir allt starkare så jag ska försöka att inte oroa mej! Imorrn ska jag ta ett clearblue digital och sen måste jag tro på det! Tungan ute
    Nu väntar jobbet.. Kram

• elmi

Usch förstår att det inte är någon rolig dag, men denna gång är inte som förra! Hoppas att allt är bra och imorgon får du se ett gravid på clear blue, ett stort steg! Kram

• nunu

Hej!
    Imorse tog jag fyra (!!) test och alla är positiva.. Fick gravid 1-2 på digital-testet! Åh jag är så glad så jag vet inte vart jag ska ta vägen!!
    Ringde min läkare i Gävle idag, men jag fick inte tid för ul förrän 26 maj, det är ju evigheter tills dess.. ska höra med Falun imorrn om jag kan få göra ett ul tidigare där..
    Annars ska jag nog kolla upp om det finns nån privat gyn/barnmorska som kan göra det tidigare. Jag vill veta om allt ser bra ut så fort som möjligt!!
    Enligt fl ska jag vara i vecka 4+2 idag!
    Kram

• elmi

Åh vad roligt, grattis grattis igen! Vilket blir datum för bf?

Tror att vi fick göra det första vid v 6 ungefär men då såg man bara en liten liten hinnsäck. Sen gjorde vi ett till i v12 för att jag var så nervös och då såg man hjärtat! Förstår att ni vill göra det snabbt, är otroligt häftigt!

Men fira nu dina fem (!) positiva gravtest ordentligt!

Stora kramar

• nunu
    Glad Om jag fattat rätt så blir bf den 2 januari..
    Idag ska jag ringa Falun, hoppas jag får komma dit tidigare än 26 maj! Gick du till någon privat när du gjorde första ultraljudet? Det verkar vara dåligt med privata här i Gävle.. finns en tror jag..
    Min mamma är barnmorska, så hon hade säkert kunnat ordna en tid åt mej så gyn på sjukhuset men jag vill inte berätta för mina föräldrar förrän jag vet att allt är som det ska.. hmm svårt..

Jaja, nu är det helg snart och jag slutar tidigt idag! Skönt! Ikväll ska jag grilla med några kompisar, vad ska ni göra i helgen?
    Kram
  • elmi

Vi gick hos en privat här i Sthlm, det var han som vi gått hos hela tiden och som sen skickade oss vidare till Uppsala.

Vi berättade för våra föräldrar när det var dags för ivf. Så då blev de ju såklart lite chockade över det och sen fick de reda på allt gått bra ca två veckor senare, blev lite konstigt. Svårt det där om hur mycket man ska berätta...

Härligt med grill, vi får också hit ett par kompisar straxt och sen imorgon åker vi till Frankrike, vi håller på att köpa ett litet hus där.
    Kram

• nunu

Hej!
    Igår ringde jag Falun, fick prata med barnmorskan som var med vid mitt senaste äp. Hon vart jätteglad när jag berättade att jag plussat! Glad
    Jag fråga om en tid för VUL hos dom, och fick tid den 18 maj! Så då blir det en vecka tidigare än den tiden jag fick i Gävle iaf! Känns bra!

Ha det så bra i Frankrike, mysigt med ett litet hus där!
    Kram

• elmi

Vad härligt, den 18 är inte så långt borta, skönt att få det lite tidigare i alla fall!

Det var riktigt härligt i Frankrike vi kommer förhoppningsvis åka ner igen i september med då med en liten kille också :)

hur känns det, har du börjat förstått att du är gravid? fått några känningar?
    kram

Svar på tråden alltid mens efter äl?