• elmi

alltid mens efter äl?

Hej!

Har tagit en pergokur och sen gick min doktor på semester... men jag hade mens efter gulkroppshormoner den 17 maj, började äta pergo och var på vul den 28 maj. Fick då reda på att jag hade en äggblåsa som var 21 mm och slemhinnorna såg bra ut. fick då en ovitrelle spruta som ska göra att äggblåsan får den extra "skjutsen" att mogna och sen lossa. Tyvärr tog jag aldrig några ägglossningstester, men visst borde man ha haft ägglossning efter denna behandling?

Nu har jag fortfarande inte fått mens, skulle ha kommit senast den 14 juni, alltså för över 3 veckor sedan. Tagit typ 20 billiga tester och något CB men alla är väldigt negativa.

Är det alltid så att mensen kommer precis 14 dagar efter äl?,
    Det är så förvirrande allt detta!

Tusen tack om någon kan hjälpa till och reda ut detta.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-11 10:41
    Viktiga datum:

Elmi: 16/11 Ovitrelle ur kroppen
    Nunu: 17/11 Sprutstart
    Nunu: 22/11 Blodprov
    Nunu: 24/11 VUL
    Elmi: 26/11 TD
    Nunu: v48 ÄP +ET

• Svar på tråden alltid mens efter äl?
  • elmi

Ja du, magen är stor nu. Fortfarande overkligt. Vi har fått tid för igångsättning imorgon pga blodtrycket så jag börjar bli redigt nervös nu. Ska kolla in morden i midsummer och sen försöka sova...

Ha nu en helt underbar resa, det förtjänar ni så mycket!

Kramar

• nunu

Men gud så spännande! Då kan ni alltså vara föräldrar imorrn!! Förstår att det känns overkligt!
    Jag ska tänka på er imorgon, stort lycka till!
    Kramar {#emotions_dlg.flower}

• nunu

GRATTIS till lillkillen skriver jag även här! Hoppas allt gått bra och att ni alla mår bra!
    Kramar!

• elmi

Tack!

Allt gick bra, det var kanske inte något som jag vill göra om imorgon men det slutade med något väldigt bra.

Hur går det för dig? Snart dags för nytt försök? har du fått några nya förslag från läkarna om ni ska göra någonting annorlunda?

kram 

• nunu
    elmi skrev 2011-08-10 10:17:17 följande:
    Tack!

Allt gick bra, det var kanske inte något som jag vill göra om imorgon men det slutade med något väldigt bra.

Hur går det för dig? Snart dags för nytt försök? har du fått några nya förslag från läkarna om ni ska göra någonting annorlunda?

kram 
    Hej!
    Såg inte att du skrivit förrän nu! Skönt att allt gick bra! Och jag läste på fb att ni är ute och reser nu, vad härligt! Hur länge blir ni borta?
    Jag håller på med sprutorna igen nu, började i onsdags.. var på VUL igår, men hade bara två äggblåsor på 10 mm och slemhinnan hade inte vuxit alls.. så på torsdag ska jag tillbax för nytt VUL, hoppas det ser bättre ut då.

Det är så krångligt när man går hos hemortsläkare och sedan ska göra FET i Falun för ingen verkar veta vem som ska "bestämma" min behandling. Frågar jag dom i Falun så säger dom att jag ska ringa läkaren här och frågar jag honom så ska jag ringa Falun så jag fattar ingenting av det här! Hur som helst så hoppas jag att jag ska kunna göra insättning den här gången, blir nåt fel igen så ska jag be om ett halt nytt färskförsök istället, jag är less på det här nu! Det måste lixom hända nåt snart!!

ha en underbar semester nu!
    Kramar
  • elmi

Hej!

Har haft så dåligt samvete att jag inte har hört av mig, hur går det? hoppas att ditt smile på fb häromdagen var glada nyheter.
    kram kram 

• nunu

Hej

Ja det var glada nyheter, som nu har bytts ut till ett rent helvete. Fick mitt tredje missfall igår och vet inte vad jag ska ta mej till nu. Mår rent utsagt skit nu och jag vet inte hur jag ska orka mer. Har nu haft tre missfall i samma vecka (5+4, 5+2 och 5+5) Har börjat inse att det kommer aldrig att funka för oss, vi kommer aldrig att få något barn och det gör så ont. Jga har inget kvar att leva för om det här aldrig kommer att gå.

Du behöver absolut inte ha dåligt samvete, jag förstår att du har fullt upp med eran underbara lilla kille. Hoppas allt är bra med er!
    Kramar

• elmi

men skit, vet inte vad jag ska säga, fasiken vad tråkigt. 
    men du, får du någon hjälp med allt detta? går du och pratar med någon nu? vet att du var i kontakt med en kurator förut men kanske en psykolog är bättre?

det är klart att ni på något sätt kommer att få barn! har ni pratat med läkarna om det går att göra på något mer sätt, odla längre, andra hormoner osv?

med oss är det bara bra.

kramar i massor /E 

• nunu

Hej
    Tänkte bara skriva och berätta att missfallet nu senast inte var ett missfall utan ett utomkvedshavandeskap. Jag opererades igår och vänster äggledare togs bort. Just nu känner jag ingenting, bara en extrem tomhet och besvikelse.  Fattar inte vad jag gjort för att förtjäna detta.
    Kramar

• elmi

åh, fy. men vad säger läkarna, det minskar väl inte chanserna att bli gravid så jättemycket väl om man bara har en äggledare? har för mig att jag läst någonstans att kroppen då reglerar sig själv och äggen går till den äggledare som finns.. 

jag hoppas verkligen att du/ni kan få lite mental vila över jul och trots allt får en bra jul.

stora julkramar! 

Svar på tråden alltid mens efter äl?