• elmi

alltid mens efter äl?

Hej!

Har tagit en pergokur och sen gick min doktor på semester... men jag hade mens efter gulkroppshormoner den 17 maj, började äta pergo och var på vul den 28 maj. Fick då reda på att jag hade en äggblåsa som var 21 mm och slemhinnorna såg bra ut. fick då en ovitrelle spruta som ska göra att äggblåsan får den extra "skjutsen" att mogna och sen lossa. Tyvärr tog jag aldrig några ägglossningstester, men visst borde man ha haft ägglossning efter denna behandling?

Nu har jag fortfarande inte fått mens, skulle ha kommit senast den 14 juni, alltså för över 3 veckor sedan. Tagit typ 20 billiga tester och något CB men alla är väldigt negativa.

Är det alltid så att mensen kommer precis 14 dagar efter äl?,
    Det är så förvirrande allt detta!

Tusen tack om någon kan hjälpa till och reda ut detta.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-11 10:41
    Viktiga datum:

Elmi: 16/11 Ovitrelle ur kroppen
    Nunu: 17/11 Sprutstart
    Nunu: 22/11 Blodprov
    Nunu: 24/11 VUL
    Elmi: 26/11 TD
    Nunu: v48 ÄP +ET

• Svar på tråden alltid mens efter äl?
  • elmi

Det var min tankevurpa med CvL, jag menade falun.
    Vad skönt att ni fick så många ägg som kunde frysas ned sist och att n förhoppningsvis hinner med ett FET. jag tycker du är otroligt stark som redan ser framåt. Det kommer att bli er tur!

Beundransvärt att du även jobbar! men kan förstå att det är ännu värre att gå hemma.

Det är bra, två månader kvar lite drygt (i längsta fall 3). I helgen ska vi måla rummet, känns fortfarande väldigt overkligt att det ska bo en liten person där. vågar inte riktigt tro på det förrän vi är hemma igen med honom.

kram kram

• nunu

Jo jag hoppas bara att allt går som det ska inför det här FET, minns ju hur det gick sist och jag är så rädd att det ska bli så igen. Rynkar på näsan Vi har iaf bokat en semesterresa för att ha nånting att se fram emot, så det känns bra.

Kul att få göra iordning rummet! Har ni funderat på något namn än?

Kram

• elmi

usch, jag föstår att det måste vara skitjobbigt.  kommer de göra något annorlunda mot förra gången? 
    men riktigt bra att ni har bokat en resa så ni har något roligt att se fram emot, vart bär det av?  

nu är det klart, eller det är färg på väggarna och en tapet men allt "piff" är kvar, fast det är det roliga så det gör jag gärna. väldigt skönt.

jo, vi tror att vi har bestämt oss för Viktor. Känns som ett namn som kan funka vid 5, 25, 55 osv.

kram  

• nunu

Jag vet faktiskt inte om dom kommer att göra nåt annorlunda. Min läkare har haft semester i två veckor men han kommer tillbaka imorrn så då ska jag ringa honom.. har oxå funderat på om jag ska fråga om jag kan få tillbaka två ägg.. kanske inte så stor chans att de vill göra det men man kan ju alltid fråga. Jag ksa oxå fråga efter fragminsprutor den här gången.

Vad blev det för färg då? Piffet måste ju vara jättekul! Det finns ju så mycket fint!
    Viktor är ett fint namn, som du säger så funkar det i alla åldrar. Glad
    Det blir en vecka till Azorerna i juli när sambon fyller 30.
    Kram 

• elmi

vad sa din läkare? känns väl som en bra idé att försöka få tillbaka två ägg? 

det blir ljusblått med en fondtapet med fåglar (pip intrade). blev jättefint, imorgon tänkte jag åka en sväng till ikea och köpa lite piff.

jag gillar viktor, tror att det blir jättebra.

azorerna ska vara hur fint som helst, hade en kompis som var där för något år sedan. fanns mycket att upptäcka och orörda ställen.  perfekt 30-års present! 

kram 

• nunu

Hej
    Ja min läkare säger ingenting för han vägrar att ringa upp.. Jag har ringt sen i måndags för att få prata med honom men han hälsar bara genom telefonisten att jag ska vänta tills torsdag när jag har en tid inbokad så ska vi prata då. Jag försöker förklarar att jag vill sätta igång så fort som möjligt ( i måndags) för att överhuvudtaget ha en chans att hinna med FET innan dom stänger i Falun, eftersom jag först måste framkalla en mens så vet jag ju att bara det tar typ två veckor.. FAAAN jag blir så less på hela skiten..
    Imorrn ska jag dit kl 13.30 och jag hoppas att han har nån bra ursäkt till varför dom gör så här.

Fina tapeter, jag googlade dom!
    Jobbar du fortfarande lr? Har för mej att du skrev att du skulle jobba till midsommar eller minns jag fel då?

Kram

• elmi

vilken otrevlig läkare, känns som om de borde ha förståelse över att man finner en sådan situation som ni befinner er i stressande. hur har det gått idag hade han några bra förslag?

tack, det blev jättebra!

jag jobbar fram till midsommar så 16 dagar till. ska bli skönt att gå hem man är riktigt trött efter en hel dag på jobbet.

kram kram  

• nunu

Hej!

Igår var jag till läkaren. Jag började med Provera igår för att få mens, fick ta dubbel dos så jag hoppas den kommer igång snabbt. Sen ska jag börja med sprutorna samma dag som jag får mens och samtidigt börja med östrogentabletter för att förhindra att slemhinnan "försvinner" som den gjorde vid förra fet..
    Så idag ska jag åka och hämta ut medicinerna, så blir man 1700 kr fattigare.. suck undrar hur mycket pengar man lagt på det här nu..

Kram

• elmi

Hej! Men skönt att vara igång igen. Hoppas att slemhinnan stannar kvar (konstigt namn egentligen). Men du måste väl vara upp med högkostnadsskyddet så ni inte behöver betala allt själva?

Hoppas ni får en skön helg! Här blir det lugnt, känns som om det behövs.

Kram

• nunu
    elmi skrev 2011-05-27 19:04:42 följande:
    Hej! Men skönt att vara igång igen. Hoppas att slemhinnan stannar kvar (konstigt namn egentligen). Men du måste väl vara upp med högkostnadsskyddet så ni inte behöver betala allt själva?

Hoppas ni får en skön helg! Här blir det lugnt, känns som om det behövs.

Kram
    Hej
    Idag är jag inne på femte Provera-dagen och ingen mens i sikte.. hoppas att den kommer snart så jag får börja spruta.
    Jo det går ju på högkostnadskortet, men det känns i plånboken att lägga ut 1800 den här månaden (hade 2000 i sjukavdrag på lönen när jag var hemma efter et). Så typiskt att mitt förra högkostnadskort precis gått ut..
    I helgen hyrde vi en stuga ute i skogen och bara var, det va jätteskönt. Stängde av mobilen och ingen dator eller tv på ett dygn. Hur bra som helst, det skulle man göra oftare!
    Kram
Svar på tråden alltid mens efter äl?