• elmi

alltid mens efter äl?

Hej!

Har tagit en pergokur och sen gick min doktor på semester... men jag hade mens efter gulkroppshormoner den 17 maj, började äta pergo och var på vul den 28 maj. Fick då reda på att jag hade en äggblåsa som var 21 mm och slemhinnorna såg bra ut. fick då en ovitrelle spruta som ska göra att äggblåsan får den extra "skjutsen" att mogna och sen lossa. Tyvärr tog jag aldrig några ägglossningstester, men visst borde man ha haft ägglossning efter denna behandling?

Nu har jag fortfarande inte fått mens, skulle ha kommit senast den 14 juni, alltså för över 3 veckor sedan. Tagit typ 20 billiga tester och något CB men alla är väldigt negativa.

Är det alltid så att mensen kommer precis 14 dagar efter äl?,
    Det är så förvirrande allt detta!

Tusen tack om någon kan hjälpa till och reda ut detta.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-11 10:41
    Viktiga datum:

Elmi: 16/11 Ovitrelle ur kroppen
    Nunu: 17/11 Sprutstart
    Nunu: 22/11 Blodprov
    Nunu: 24/11 VUL
    Elmi: 26/11 TD
    Nunu: v48 ÄP +ET

• Svar på tråden alltid mens efter äl?
  • elmi

ja det är klart, tänkte att det var 900, vet inte varför. 

Hur har det gått? hoppas på att mensen kom igång under ledigheten.

Det är himla skönt att koppla bort lite ibland, vi har varit hemma hos mina föräldrar och försökt att göra detsamma.

Vi var på tillväxtul idag, såg bra ut och beräknad vikt är 3,5-4 kg så det var skönt, har fått en ganska stor mage så jag var lite orolig.

kram

• nunu
    elmi skrev 2011-06-07 19:22:01 följande:
    ja det är klart, tänkte att det var 900, vet inte varför. 

Hur har det gått? hoppas på att mensen kom igång under ledigheten.

Det är himla skönt att koppla bort lite ibland, vi har varit hemma hos mina föräldrar och försökt att göra detsamma.

Vi var på tillväxtul idag, såg bra ut och beräknad vikt är 3,5-4 kg så det var skönt, har fått en ganska stor mage så jag var lite orolig.

kram
    Hej.
    Här går det inte så bra, samma sak som sist hände: jag fick mens, började med Puregon, var på VUL och skulle fortsätta med Puregon och nu i helgen började jag blöda.. Slemhinnan kommer att vara borta vid VUL imorrn och jag kommer inte att hinna med FET innan dom stänger.. fan vad less jag är på den här skiten nu.

Kram
  • elmi

åh vad jag blir ledsen för er. hoppas att ni två kan få stöd av varandra och att du verkligen inte känner att det är ditt fel, för det är det inte! 
    hur gick det på vul? var slemhinnan borta?

Även om det känns hopplöst kanske det blir bra med en paus, en sommar där ni bara njuter av sol och bad, så gott det går och sen satsar igen till hösten.

stora kramar 

• nunu

Det enda jag känner är att det ÄR mitt fel. Hela grejen känns så sjuk. På söndag fyller jag år, vilken ångest. Vill inte fira för det finns ingenting att fira.

Slemhinnan var borta precis som jag visste att den skulle vara. Nu stänger dom nästa vecka och öppnar inte förrän 1 augusti så den här sommaren kommer att bestå av att räkna ner dagarna tills dom öppnar igen.
    Förlåt om jag låter negativ men just nu känns det bara så vidrigt alltihopa att jag inte ens orkar tänka på någon semester eller nånting kul överhuvudtaget. Jag har fullt upp med att hålla fasaden uppe utåt fast jag egentligen bara vill lägga mej ner och dö. Jag önskar att jag kunde vara den glada, sociala tjejen som jag var innan allt det här började istället för som nu när jag inte vill träffa någon eller göra någonting överhuvudtaget.

Jag önskar dej världens största lycka till nu den sista tiden av din graviditet och hoppas att allt ska gå bra för er när det är dags!
    Många kramar

• elmi

Jag kan förstå att du känner så men det är inte så! och det kommer att ordna sig på ett eller annat sätt. Jag hoppas verkligen att ni kommer att kunna njuta lite av sommaren utan att bara räkna ner och det är säkert bra för kroppen att få en stunds återhämtning mellan behandlingarna.

Du tror inte att du ska försöka hitta någon att prata med, vet att du hade kontakt med en kurator men kanske någon annan som du klickar bättre med? Samtidigt känner jag mig som en hycklare, det gick bra för oss men innan dess vet jag hur tufft det var, särskilt att träffa andra som "råkat" bli gravida och dyl.

tack! nu är det inte många veckor kvar, tror dock inte att det är på riktigt än, det gör jag nog först när vi har honom hos oss och allt är bra.

ha en bra sommar nu och stora kramar till dig!

• nunu

Hej!
    Tänkte bara höra hur det går för dej? Nu är det inte länge kvar!
    Kram

• elmi

hallå!

det är bra, börjar bli lite tungt och drygt nu. har fått lite högt blodtryck så jag har fått order om att vara hemma och vila och detta är inte riktigt min grej. Men samtidigt är det såklart att allt är väldigt spännande.  

Hur är det med dig, kan du njuta något av sommaren? har du fått semester än?

kram 

• nunu

Hej!

Förstår att det är tungt nu när det är så nära! Gud vad jag är avundsjuk på er! Dock har jag börjat tänka mer positivt nu, jag tänker fan inte ge upp!! Det SKA lyckas! (ibland känns humöret som en bergochdal bana, ena dagen är hoppet på topp och nästa dag kan jag sitta och gråta för att jag mår så dåligt) Men jag vägrar ge upp iaf!

Jag jobbar sista dagen på tisdag nästa vecka.. ska bli skönt att vara ledig. Den 21 juli åker vi till Azorerna, längtar!

Kram

• elmi

YIPPIE! idag har du fått semester! 
    Vad härligt, en vecka att komma in i semesterlunket och sen resan. perfekt ju. tror att jag har sagt det förut men en kompis till mig var på azorerna och gillade det grymt mycket. de hyrde bil tror jag och hittade små vattenfall att bada i, ensliga stränder osv.

skönt att du mår bättre och det är klart att det kommer att fungera för er! nästa sommar ska du se att det är du som beklagar dig över svullna fötter och att det är för varmt :)

ha nu en helt underbar semester och samla krafter inför hösten då du ska bli gravid! (passa på att drick lite vin för mig också, gud vad gott...)

kramar 

• nunu

Hej!
    Hur mår du, börjar det hända nåt? Såg en bild på facebook, vilken mage! :P Snart är det dags, sååå spännande!

På torsdag åker vi till Azorerna, tåget till Arlanda går vid 5 på morron från Gävle, härligt härligt.. Kanske er lillkille har kommit när jag är tillbax i Sverige!

Stora Kramar och lycka till med allt om vi inte "hörs av" innan!

Svar på tråden alltid mens efter äl?