• elmi

alltid mens efter äl?

Hej!

Har tagit en pergokur och sen gick min doktor på semester... men jag hade mens efter gulkroppshormoner den 17 maj, började äta pergo och var på vul den 28 maj. Fick då reda på att jag hade en äggblåsa som var 21 mm och slemhinnorna såg bra ut. fick då en ovitrelle spruta som ska göra att äggblåsan får den extra "skjutsen" att mogna och sen lossa. Tyvärr tog jag aldrig några ägglossningstester, men visst borde man ha haft ägglossning efter denna behandling?

Nu har jag fortfarande inte fått mens, skulle ha kommit senast den 14 juni, alltså för över 3 veckor sedan. Tagit typ 20 billiga tester och något CB men alla är väldigt negativa.

Är det alltid så att mensen kommer precis 14 dagar efter äl?,
    Det är så förvirrande allt detta!

Tusen tack om någon kan hjälpa till och reda ut detta.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-11 10:41
    Viktiga datum:

Elmi: 16/11 Ovitrelle ur kroppen
    Nunu: 17/11 Sprutstart
    Nunu: 22/11 Blodprov
    Nunu: 24/11 VUL
    Elmi: 26/11 TD
    Nunu: v48 ÄP +ET

• Svar på tråden alltid mens efter äl?
  • nunu
    elmi skrev 2010-09-21 09:25:51 följande:
    hej!
    äggplockning är planerad till v45, så snart sätter det igång. ska bli spännande och jobbigt på samma gång.
    men då måste du ha bim idag! hur har det gått?
    kram
    Hej!
    Ok skönt att ni bestämt er för att försöka! :)
    Jag testade negativt imorse, inte helt oväntat.. Har dock kännt mej "konstig" idag, yrsel, lite illamående osv. Men det är väll inbillning antar jag.. Mensen har dock inte dykt upp, men sist tog det ju sex veckor från Ovtrelle sprutan så det säger mej ju ingenting..
    Ringde kliniken och jag ska få komma in imorrn för att diskutera hur man ska gå vidare.
    Kram
  • elmi

konstigt hela detta. håller tummarna för att symtomen är något positivt och inte bara önsketänkande eller vad man ska säga. skönt att ni fått en tid, hoppas det är en bra läkare som kan sina saker, känns inte alltid som om det är det... berätta gärna hur det går.
    kram

• nunu
    elmi skrev 2010-09-22 09:21:47 följande:

konstigt hela detta. håller tummarna för att symtomen är något positivt och inte bara önsketänkande eller vad man ska säga. skönt att ni fått en tid, hoppas det är en bra läkare som kan sina saker, känns inte alltid som om det är det... berätta gärna hur det går.
    kram

Hej!
    Jo visst var det önsketänkande, ingen graviditet den här gången heller. Och inga svar på varför jag blödde en dag efter sprutan..
    Nu planerar vi för IVF, ska börja med provera idag och så fort jag får mens startar jag med nässprayen.. Har du börjat än?
    Kram
  • elmi

spännande, då kanske vi följas åt på den resan. Nej jag ska börja 13 oktober tror jag att det var. äggplock är planerat till v 45.
    vart ska ni göra det, blev det falun?
    hur känns det? först tyckte jag att det var skitjobbigt men nu tycker jag mest att det ska bli bra att få en riktig chans att faktiskt bli gravid.
    kram

• nunu
    elmi skrev 2010-09-23 10:30:42 följande:
    spännande, då kanske vi följas åt på den resan. Nej jag ska börja 13 oktober tror jag att det var. äggplock är planerat till v 45.
    vart ska ni göra det, blev det falun?
    hur känns det? först tyckte jag att det var skitjobbigt men nu tycker jag mest att det ska bli bra att få en riktig chans att faktiskt bli gravid.
    kram
    Ja jag vill gärna följas åt! Glad
    Det blev Falun, läkaren remitterade oss dit så det kommer att ingå i högkostnaden!  Det hela känns sådär måste jag säga, ena sekunden tycker jag att det är jättebra men nästa sekund tänker jag att det kanske hade lyckats om vi provat en gång till med bara sprutorna.. Men det hade det ju antagligen inte så inte mycket att välja på!
    Men visst är det drygt att behöva vänta så länge innan man får börja spraya?! Trodde man skulle börja på en gång när mensen kommit, men sen läste jag att man börjar på dag 21!! Inte kul alls..
    Lycka till!
    Kram
  • elmi

oj jag känner att jag måste läsa på lite mer om när och var och hur allt ska gå till, väntar på mens nu och hoppas att den kommer. känns som om den kan vara på g. 
    vad roligt mitt i det inte så roliga att vi kommer att göra allt ungefär samtidigt och inte är i någon jättetråd som man aldrig orkar läsa..
    kram 

• nunu
    elmi skrev 2010-09-27 18:54:53 följande:
    oj jag känner att jag måste läsa på lite mer om när och var och hur allt ska gå till, väntar på mens nu och hoppas att den kommer. känns som om den kan vara på g. 
    vad roligt mitt i det inte så roliga att vi kommer att göra allt ungefär samtidigt och inte är i någon jättetråd som man aldrig orkar läsa..
    kram 
    Ja vi kommer nog att ligga väldigt lika i tid, kul! Tar du Provera för att få mens eller väntar du på naturlig? Jag har tagit Provera i sju dagar nu, men ingen mens än så länge.. Som jag fattat det så ska det börja sprayas 21 dagar efter mensen.. usch va mycket väntan det är! Sa din läkare nåt om hur länge man sprayar innan man börjar med sprutorna?
    Kram
  • elmi

jag kommer att äta provera för att få mens. men som jag förstod det skulle jag börja spraya ganska omedelbart, men jag är osäker, måste hem och titta ordentligt i papprena. sen var det väl sprutor i 10 dagar tillsammans med nässpray innan äggplock. spännande spännande. vet du vilken vecka som det är planerat äggplock på dig`? vi har v 45, tänk vad roligt om det skulle vara samma!
    kram

• nunu
    elmi skrev 2010-09-28 12:14:04 följande:

jag kommer att äta provera för att få mens. men som jag förstod det skulle jag börja spraya ganska omedelbart, men jag är osäker, måste hem och titta ordentligt i papprena. sen var det väl sprutor i 10 dagar tillsammans med nässpray innan äggplock. spännande spännande. vet du vilken vecka som det är planerat äggplock på dig`? vi har v 45, tänk vad roligt om det skulle vara samma!
    kram

Jag har inte fått nåt "shema" än, skulle ringa läkaren när jag fått min Provera-mens... men som sagt så tror jag att det var på dag 21 jag skulle börja med sprayen. Känns som en evighet tills dess bara! Tror nog att jag kommer att få ÄP nån vecka senare än dej, om jag fattat det rätt, får se när jag får mitt shema när det blir!
    Ska bli så kul att följas åt iaf! Skrattande
    Kram
  • nunu

En liten uppdatering, fick min provera-mens idag Glad
    Så antar att jag börjar spraya om tre veckor (21 dagar).. Skulle ringa till läkaren nu när mensen kommit, men dom hade bara telefontider måndag till torsdag.. irriterande
    Men om jag räknar rätt så kommer nog ÄP att bli omkring vecka 47 kanske
    Kram

Svar på tråden alltid mens efter äl?