• elmi

alltid mens efter äl?

Hej!

Har tagit en pergokur och sen gick min doktor på semester... men jag hade mens efter gulkroppshormoner den 17 maj, började äta pergo och var på vul den 28 maj. Fick då reda på att jag hade en äggblåsa som var 21 mm och slemhinnorna såg bra ut. fick då en ovitrelle spruta som ska göra att äggblåsan får den extra "skjutsen" att mogna och sen lossa. Tyvärr tog jag aldrig några ägglossningstester, men visst borde man ha haft ägglossning efter denna behandling?

Nu har jag fortfarande inte fått mens, skulle ha kommit senast den 14 juni, alltså för över 3 veckor sedan. Tagit typ 20 billiga tester och något CB men alla är väldigt negativa.

Är det alltid så att mensen kommer precis 14 dagar efter äl?,
    Det är så förvirrande allt detta!

Tusen tack om någon kan hjälpa till och reda ut detta.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-11 10:41
    Viktiga datum:

Elmi: 16/11 Ovitrelle ur kroppen
    Nunu: 17/11 Sprutstart
    Nunu: 22/11 Blodprov
    Nunu: 24/11 VUL
    Elmi: 26/11 TD
    Nunu: v48 ÄP +ET

• Svar på tråden alltid mens efter äl?
  • elmi

Åh men bra att det finns äggblåsor, hoppas verkligen att du får ett positivt resultat.
    Vi kommer att få göra ivf, fick det beskedet idag, även om jag varit inställd på det blir det lite chockartat iaf. så nu är det lite kaos i känslolivet. ena sekunden tycker jag att det är bra, äntligen får vi en riktig chans, å andra sidan känns det så orättvist, varför kan man inte bara få bli gravid på ett enkelt sätt.
    så istället för att jobba sitter jag och googlar om ivf, tror att min man t ycker att det är mest jobbigt konstigt nog.
    lycka till under v38!

• nunu
    elmi skrev 2010-09-08 12:44:27 följande:
    Åh men bra att det finns äggblåsor, hoppas verkligen att du får ett positivt resultat.
    Vi kommer att få göra ivf, fick det beskedet idag, även om jag varit inställd på det blir det lite chockartat iaf. så nu är det lite kaos i känslolivet. ena sekunden tycker jag att det är bra, äntligen får vi en riktig chans, å andra sidan känns det så orättvist, varför kan man inte bara få bli gravid på ett enkelt sätt.
    så istället för att jobba sitter jag och googlar om ivf, tror att min man t ycker att det är mest jobbigt konstigt nog.
    lycka till under v38!
    Hej!
    Vad skönt att ni får göra IVF, slipper ni bekosta det själva lr?  När börjar ni, hur går det till? Berätta gärna för jag har inte kollat upp så mycket.. :)
    Jag är helt förvirrad nu, tog ovitrelle-sprutan i söndags som jag skulle. Sedan vaknar jag på natten mellan måndag och tisdag av att jag blöder, har haft som mens sen dess.. Fattar ingenting.. Jag ringde min läkare men fick som svar "Oj det var ju ovanligt". Han ville inte göra nån undersökning eller ta prover eller nånting, utan jag skulle bara vänta. Nu skiter jag i det här och söker privat istället, är så less på detta nu och att aldrig kunna få ett svar av den läkaren man har tycker jag är helt sjukt.

Lycka till till er!
  • elmi

vi kommer att beskosta det själva, vi går ju privat nu och fortsätter med det. inom landstingen skulle det ta ca 1,5 år innan det blir dags för ivf, nu är det tänkt att äggplock ska ske under v 45...

jag känner att jag inte heller har så stor koll men eftersom jag har så oregelbunden mens så kommer jag få äta några tabletter för att framkalla mens, sedan är det nässpray som ska göra att hormonerna stabiliseras. sprutor i magen 10 dagar, ul för att se om det har blivit några blåsor. isf äggplock ett par dagar senare, återinföring 2 dagar senare...
    hoppas verkligen att detta ska funka, vi kommer att göra det i uppsala på carl von linné-kliniken.

vad mysko med att du fick en blödning nu? och ännu mer konstigt att det inte kollas upp! gå till någon annnan. lycka till!

• nunu
    elmi skrev 2010-09-09 11:08:40 följande:

vi kommer att beskosta det själva, vi går ju privat nu och fortsätter med det. inom landstingen skulle det ta ca 1,5 år innan det blir dags för ivf, nu är det tänkt att äggplock ska ske under v 45...

jag känner att jag inte heller har så stor koll men eftersom jag har så oregelbunden mens så kommer jag få äta några tabletter för att framkalla mens, sedan är det nässpray som ska göra att hormonerna stabiliseras. sprutor i magen 10 dagar, ul för att se om det har blivit några blåsor. isf äggplock ett par dagar senare, återinföring 2 dagar senare...
    hoppas verkligen att detta ska funka, vi kommer att göra det i uppsala på carl von linné-kliniken.

vad mysko med att du fick en blödning nu? och ännu mer konstigt att det inte kollas upp! gå till någon annnan. lycka till!

Åh va spännande! Hoppas verkligen att det går vägen! :) Jag har varit på Carl von Linne kliniken en gång för undersökning när jag lessnade på landstinget, men det vart aldrig mer än en undersökning..
    Kanske jag går genom dom oxå. Fast jag läste på Faluns hemsida att de har "graviditetsgaranti" då man bara betalar om man blivit gravid. Det lät ju inte helt fel tyckte jag!
    Får man fråga vad ni får betala?

Jag ringde faktiskt CVL-kliniken igår för att få råd angående blödningen, men de sa att de inte ville eller kunde "lägga sig i" en annan läkares behandling.. Så tydligen får jag bara vänta, min läkare ville att jag skulle ta grav.test vecka 38 och höra av mig efter det. Har dock hemskt svårt att tro att det skulle kunna funka då jag haft blödningar i två dagar nu.. Suck..
  • elmi

åh stackare, jobbigt att inte veta. ibland kan man ju få en liten blödning när ägget fäster men det stämmer väl inte riktigt heller i tiden? 

jag ska ärligt säga att jag var så chockad när vi fick beskedet så att jag är inte säker. men runt 23000 kronor tror jag. allting gick så fort, från att sitta där och tro egentligen att vi skulle prova något mer tills att läkaren ringer carl von linné kliniken och bestämmer tid för äggplock v45. igår kände jag mest spänning, idag har jag gråtit konstant sen jag kom hem från jobbet. min man är också ganska ledsen, tänker saker som vad ska vi svara när barnet frågar hur han blev till "i ett provrör i uppsala". jättekonstiga tankar som snurrar runt. har läst flera ivf-bloggar och för de mesta verkar det ta ett tag med flera försök, vet inte riktigt hur vi ska orka.

• nunu
    elmi skrev 2010-09-09 20:08:47 följande:
    åh stackare, jobbigt att inte veta. ibland kan man ju få en liten blödning när ägget fäster men det stämmer väl inte riktigt heller i tiden? 

jag ska ärligt säga att jag var så chockad när vi fick beskedet så att jag är inte säker. men runt 23000 kronor tror jag. allting gick så fort, från att sitta där och tro egentligen att vi skulle prova något mer tills att läkaren ringer carl von linné kliniken och bestämmer tid för äggplock v45. igår kände jag mest spänning, idag har jag gråtit konstant sen jag kom hem från jobbet. min man är också ganska ledsen, tänker saker som vad ska vi svara när barnet frågar hur han blev till "i ett provrör i uppsala". jättekonstiga tankar som snurrar runt. har läst flera ivf-bloggar och för de mesta verkar det ta ett tag med flera försök, vet inte riktigt hur vi ska orka.

Nej det stämmer ju inte heller i tiden så jag har ingen aning vad som händer.. Blödde i ca 2,5 dygn lika mycket som vid mens men inget ont i magen eller så.. Konstigt det här.

Jag önskar er all lycka till och hoppas att ni kan hitta orken för IVF, förstår dock hur du känner.. Som jag förstår det kan man köpa ett "paket" med tre IVF försök om man vill, ifall det inte skulle lyckas på det första.
    Jag väntar till början av vecka 38 sen ringer jag läkaren och försöker få remiss till IVF i Falun, de sa att det blir ingen väntetid om läkaren skickar remiss..

Lycka till! Kram
  • elmi

jättekonstigt.
    men ha en sån trevlig helg nu och nu får vi försöka släppa tankarna på detta och njuta av helgen istället...
    kram!

• nunu

Hej Elmi!
    Hur går det för er, har ni kommit fram till om det blir IVF? Jag håller tummarna för er!

Jag är på BIM -3 idag och har inte fått någon mens än.. Men har inga höga förhoppningar pga blödningarna vid ägglossning..
    Kram

• elmi

hej!
    äggplockning är planerad till v45, så snart sätter det igång. ska bli spännande och jobbigt på samma gång.
    men då måste du ha bim idag! hur har det gått?
    kram

• elmi

hej!
    äggplockning är planerad till v45, så snart sätter det igång. ska bli spännande och jobbigt på samma gång.
    men då måste du ha bim idag! hur har det gått?
    kram

Svar på tråden alltid mens efter äl?