• Här och nu

Om din partner förgrep sig på ert barn?

Vi behöver inte diskutera så mycket vem som har rätt och fel. Frågan är vad du känner att DU troligen skulle göra. Sen är jag ganska säker på att om andra föräldern vet det, måste den anmäla. Framförallt VILL man väl det. Jag skulle vilja dra direkt, men skulle be om hjälp ändå, eftersom jag vill att mina barn o deras pappa ska ha en bra relation ändå. Dock övervakat.

• Svar på tråden Om din partner förgrep sig på ert barn?
  • Här och nu
    Envis skrev 2010-07-09 13:30:02 följande:
    Dessvärre inte. Han nekade till anklagelserna, men kom med en motversion som innehöll handlingar som även dem kan betraktas som övergrepp.

Hela utredning är tyvärr ett stort skämt. En man som själv stått åtalad för att ha sålt grova (vålds)porrfilmer användes som referensperson.

Försvararen var utesluten ur advokatsamfundet för sina fula metoder.

Man hade också sett till att en vittnespsykolog (som tydligen figurerat i många liknande ärenden.......) hade skrivit ett mycket förnedrande utlåtande om "hur jag var som person". problemet var bara att jag aldrig träffat eller talat med psykologen ifråga. Ringde han ett antal år senare, utan att berätta vem jag var. Frågade om han ALLTID träffade dem han skrev utlåtanden om. Han mer eller mindre dumförklarade mig, och sa att han naturligtvis gjorde det! "Annars kan man ju inte skriva ett utlåtande om någon"...
    Fruktansvärt är ordet!
  • Här och nu
    konstruktioner skrev 2010-07-09 13:43:59 följande:
    Jag hade anmält och kickat ut honom. Om barnet är litet hade jag gjort allt för att han/hon inte skulle träffa pappan förrän hon är nog gammal att bestämma det själv.
    Om barnet vill träffa pappan kan det som sagt ske under övervakning.
  • Här och nu
    SunnyBunny skrev 2010-07-09 13:16:45 följande:
    Nej. Jag skulle göra allt i min makt att hon aldrig fick träffa sin pappa igen, varken hon vill eller inte. Efter 18 har jag inget och säga till om, men innan hade jag kämpat med näbbar och klor att de aldrig sågs mera och helst skulle han raderas totalt ur hennes liv. Jag har sett den här skiten på nära håll, och jag har inga sympatier att det skulle vara nån sjukdom bla bla bla.. Det är så hemskt så man anar inte och kan förstöra en människas liv totalt!
    Jag har själv blivit utnyttjad.
  • levnadsglad
    Här och nu skrev 2010-07-09 13:44:45 följande:
    Om barnet vill träffa pappan kan det som sagt ske under övervakning.
    Precis, men det ska ske på barnets villkor och begäran. Själv hade jag aldrig velat träffa min förgripare igen, vilket släktband vi än hade.
  • trädis

anmälan och inget mer umgänge. punkt

jag hade inte velat ha en relation med någon som förgriper sig på mig, så det skulle inte mitt barn heller behöva bara för att det är mannens spermier i fråga som utgör "halva barnet".

världens lyckligaste mamma
  • Nenne666
    Här och nu skrev 2010-07-09 13:01:09 följande:
    Vi behöver inte diskutera så mycket vem som har rätt och fel. Frågan är vad du känner att DU troligen skulle göra. Sen är jag ganska säker på att om andra föräldern vet det, måste den anmäla. Framförallt VILL man väl det. Jag skulle vilja dra direkt, men skulle be om hjälp ändå, eftersom jag vill att mina barn o deras pappa ska ha en bra relation ändå. Dock övervakat.
    Jag hade förstört hans liv med ALLA tänkbara medel och ALDRIG låtit mitt barn komma i kontakt med honom igen!
  • Modgun

Inte en chans i h*lvete att det skulle finnas en möjlighet till fortsatt umgänge.

• carohl

Jag skulle självklart anmält och han skulle aldrig få komma i närheten av mitt barn mera.

(¯`°?.¸ Vår prinsessa väntas 100825¸.?°´¯)
  • Shorona

Hade gjort en anmälan direkt och sett till att han aldrig kom i närheten igen!

Jag har själv vart utsatt för övergrepp av en släkting och jag hoppas att bara onda saker ska hända honom! Vill inte ens höra hans namn!

• Här och nu
    Shorona skrev 2010-07-09 13:53:17 följande:
    Hade gjort en anmälan direkt och sett till att han aldrig kom i närheten igen!

Jag har själv vart utsatt för övergrepp av en släkting och jag hoppas att bara onda saker ska hända honom! Vill inte ens höra hans namn!
    Detsamma hände mig, men att önska onda saker leder inte till nåt. Jag hade hoppats min släkting fått hjälp, men det var inte lönt att anmäla, då ingen skulle tro mig.
Svar på tråden Om din partner förgrep sig på ert barn?