• Här och nu

Om din partner förgrep sig på ert barn?

Vi behöver inte diskutera så mycket vem som har rätt och fel. Frågan är vad du känner att DU troligen skulle göra. Sen är jag ganska säker på att om andra föräldern vet det, måste den anmäla. Framförallt VILL man väl det. Jag skulle vilja dra direkt, men skulle be om hjälp ändå, eftersom jag vill att mina barn o deras pappa ska ha en bra relation ändå. Dock övervakat.

• Svar på tråden Om din partner förgrep sig på ert barn?
  • Här och nu
    emmaemma89 skrev 2010-07-09 14:01:12 följande:
    Skulle ALDRIG NÅGONSIN låta barnen träffa pappan igen. En som förgriper sig sexuellt på sina/sitt barn är sjuk i huvet och han/hon kan uppfattas som världens underbaraste när det själva verket är tvärtom. Tro mig, jag vet, har själv varit utsatt för sexuella övergrepp av min styvfar och han var en sån som alla sa: du kan inte få en bättre låtsaspappa och han var omtyckt av allt och alla. Skenet kan bedra.
    Har nyligen startat en blogg om mitt liv där jag skriver om åren som utnyttjad och åren efteråt.

Gå gärna in och läs. Jaggerdigmittliv.blogg.se
    Precis. Personen är sjuk o ska ha vård.
  • Myrbäret

Hur tänker man när man vill att ens barn ska ha en bra relation med den som förstört deras liv och krossat deras trygghet?

• Myrbäret
    Här och nu skrev 2010-07-09 14:40:59 följande:
    Precis. Personen är sjuk o ska ha vård.
    Pedofili är ingen sjukdom, det är en läggning och därmed obotlig.

Enda botemedlet för dessa äckel är en kula i skallen enligt mig.
  • namera

Oj, det är ett sådant overkligt scenario. Jag skulle ta barnet och flytta direkt (alternativt kasta ut sambon), anmäla och också försöka se till att mannen fick vård. Skulle han få träffa sitt barn igen? Det skulle bero helt på vad barnet ville, men förmodligen aldrig utan övervakning.

Fy vale, bara tanken på det gör mig illamående.

Vår älskade son, BF 2010-07-25
  • Här och nu
    Myrbäret skrev 2010-07-09 14:48:30 följande:

Finns visst de som blivit botade. Det är delvis en läggning, men mest en störning. Man kan ha andra störningar än pedofili om man utsätter barn och de är mer botbara.
  • Här och nu
    Myrbäret skrev 2010-07-09 14:46:50 följande:

Hur tänker man när man vill att ens barn ska ha en bra relation med den som förstört deras liv och krossat deras trygghet?

Psykologi. En frisk person förgriper sig inte på barn och jag skulle säga åt mitt barn att pappa var sjuk.
  • Här och nu
    Myrbäret skrev 2010-07-09 14:48:30 följande:

En olaglig läggning liksom nekrofili. Att HA läggningen är inte brottsligt, men att leva ut den är. Därför blir det både läggning o störning.
  • Halvblod

Jag hade gjort allt för att han inte skulle få träffa barnen. När de sen är så gamla att de förstår vad som verkligen har hänt så får barnen själv bestämma vilken relation de vill ha med pappa.

Jag hade dock aldrig velat träffa honom igen för mina barn har ingen nytta av en mamma som sitter i fängelse medan pappa är sjuk i huvudet.

• Myrbäret
    Här och nu skrev 2010-07-09 14:52:07 följande:
    Psykologi. En frisk person förgriper sig inte på barn och jag skulle säga åt mitt barn att pappa var sjuk.
    Och vem skulle må bra av det? Knappast barnen iallafall och det är deras välmående som borde gå först i ett sådant här läge.
    Här och nu skrev 2010-07-09 14:50:53 följande:
    Finns visst de som blivit botade. Det är delvis en läggning, men mest en störning. Man kan ha andra störningar än pedofili om man utsätter barn och de är mer botbara.
    Nej det finns inga som blivit botade, i princip alla som behandlats får återfall vilket inte är konstigt eftersom det som sagt är en läggning och inget annat. En störd och sjuk läggning.

Hade gärna sett att dödsstraff infördes för dessa eftersom det bara är slöseri med skattepengar att välja annan behandling.
  • Myrbäret
    Här och nu skrev 2010-07-09 14:53:20 följande:
    En olaglig läggning liksom nekrofili. Att HA läggningen är inte brottsligt, men att leva ut den är. Därför blir det både läggning o störning.
    Nekrofili skadar ingen eftersom det handlar om döda, det är inte ens jämförbart även om det också är riktigt sjukt.
Svar på tråden Om din partner förgrep sig på ert barn?